AfterDawn: IT-alan uutiset

Nopeampi Safari 3.1 julkaistu

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 18.3.2008 19:19 Kommentteja (10)

Nopeampi Safari 3.1 julkaistu Apple julkaisi uuden version omasta Safari-selaimestaan. Safari 3.1 on saatavilla sekä Windows- että Mac OS X-käyttöjärjestelmälle. Apple lupaa uuden selaimensa päihittävän muut selaimet mm. nopeudessa.
Apple kertoo, että omissa testeissään Safari latasi verkkosivut 1,9 kertaa IE7:ää nopeammin ja 1,7 kertaa Firefox 2:sta nopeammin. Uudessa Safarissa on nyt myös tuki html-kielen viidennen version audio- ja video-tageille sekä css-animaatiolle.

Lataa Safari v3.1 Macille
Lataa Safari v3.1 Windowsille

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

118.3.2008 19:38

Loistavaa tuli vihdoinkin "vakaa" versio toivottavasti nyt pystyy edes koittamaan millainen selain on kyseessä.

218.3.2008 20:29

Entäs operan tapauksessa... Onko uusi safari Operaa nopeampi.

318.3.2008 21:25
Juhani08
Inactive

Oisko tämä sit suositeltavaa ladata firefoxin tilalle?
Pärjääkö esim. turvallisuudessa?

418.3.2008 21:40

Ei toi kumminkaat toimi sen nopeammin mun läppärillä(233mhz ja 96ma ram) eiku ainiinjoo siinä on näyttö paskana :( .

518.3.2008 22:12

eikös firefox 3 beta 4 ole 8 kertaa nopeampi kuin firefox 2? vai miten se oli?

618.3.2008 22:12
zuunas
Inactive

Millonkohan sais tälle mun iPhonelle tohon safariin päivityksen...

719.3.2008 0:18

Testasin. Ei eroa tarpeeksi Firefoxista että jaksaisi vaihtaa. Kuitenkin keksien ja bookmarkkien kanssa aina oma säätönsä kun vaihtaa.

819.3.2008 9:24
Unbroken
Inactive

Pitääkin kokeilla tätä ja katsoa pitävätkö lupaukset paikkansa.

919.3.2008 15:53
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juhani08:
Oisko tämä sit suositeltavaa ladata firefoxin tilalle?
Pärjääkö esim. turvallisuudessa?
Nopeudessa voidaan vertailla Tuliketun kanssa, mutta turvallisuudessa paras vertailukohde on Opera, edustaa nykyisin selaimen parasta turvallisuutta. Itse sirryin juuri tuon takia pois Firefoxista.

Itse käytän tuota "kakkosselaimena", tokihan täällä on myös Firefox.


Lataa pirullisen nopeasti tiedostoja verrattuna muihin selaimiin.

Kokeilemisen arvoinen!

1010.6.2008 11:20

Minusta tuo Safari ei ole yhtään sen nopeampi kuin Mozilla ja paikoittain se on jopa surkean hidas. Itse kyllä pysyttelen Mozillassa,
lähti Safari lentoon tältä koneelta.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? (25.4.2018 15:07)
WhatsApp muutti käyttöehtojaan Euroopan Unionin tulevan tietosuoja-asetuksen mukaiseksi, mutta teki sen hieman isolla kädellä. Jatkossa WhatsAppin ikäraja on 16 vuotta. Nyt netissä onkin ....
2 kommenttia
Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja (25.4.2018 14:43)
Google on esitellyt jättimäisen uudistuksen Gmailiin. Maailman suosituimpiin sähköpostipalveluihin kuuluvan Gmailin käyttöliittymä nykyaikaistuu ja samalla siihen tuodaan joukko uusia ominaisuuksia. ....
Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin (25.4.2018 11:08)
Uutisoimme vuonna 2014 Volvon visioimasta roam delivery -kuljetusvaihtoehdosta, jossa verkkokauppaostokset voisi tilata suoraan oman auton takakonttiin. Työpäivän jälkeen ei siis tarvitsisi ....
Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa (25.4.2018 10:44)
Huawei on aloittanut Honor 9 Lite -älypuhelimensa myynnin tänään Suomessa. Honor 9 Lite tulee myyntiin kolmessa eri värissä: Midnight Black, Sapphire Blue ja Glacier Grey. Puhelimen suositushinta ....
IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa (25.4.2018 10:18)
Elisa kertoo tarjoavansa ensimmäisenä operaattorina valtakunnallista NB-IoT-verkkovalmiutta (Narrowband Internet of Things) omassa 4G-verkossaan. Kuten nimestä voi päätellä, on verkkoteknologia ....

Uutisarkisto