AfterDawn: IT-alan uutiset

Blu-ray-asema Xbox 360:een jo keväällä?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 18.2.2008 16:50 Kommentteja (23)

Blu-ray-asema Xbox 360:een jo keväällä? HD DVD:n tappion näyttäessä yhä varmemmalta ovat huhut Xbox 360-konsolin Blu-ray-asemasta alkaneet taas pyöriä netissä. Nyt SmartHouse kertoo Microsoftin sisäisten lähteiden kertoneen, että Xboxille julkaistaisiin ulkoinen Blu-ray-asema mahdollisesti jo toukokuussa.
SmartHousen tietojen mukaan Microsoftin työntekijät olisivat jo viritelleet ulkoisen Blu-ray-aseman toimimaan yhtiön Xbox 360 -pelikonsolin kanssa. Samaisten tietolähteiden mukaan ulkoinen Blu-ray-asema saataisiin mahdollisesti myyntikuntoon jo kolmessa kuukaudessa.

SmartHousen mukaan Microsoft olisi myös työstänyt sisäistä Blu-ray-asemaa, muttei kuitenkaan pidä laitteen julkaisua todennäköisenä. Microsoft on panostanut viime aikoina Xbox Live -verkkokaupan elokuvalatauspalveluun, josta voi ladata myös teräväpiirtoelokuvia. Laitteen sisäinen teräväpiirtoasema söisi liikaa Liven kautta tehtäviä latauksia.

Microsoft on toistaiseksi edelleen HD DVD -formaatin tukija ja korostanut sitoutumistaan formaattiin aina Blu-ray-huhujen pulpahtaessa pintaan. Tosin viimeksi tämän vuoden CES-messujen yhteydessä yhtiön oma edustaja väläytteli mahdollisuutta Blu-ray-asemasta.

Microsoftin sanotaan myös käyneen neuvotteluja niiden valmistajien kanssa, jotka tekevät viihdekeskuskäyttöön tarkoitettuja Media Center -koneita. Useat näistä valmistajista ovat jo siirtyneet Blu-rayn tukijoukkoihin.

Sony on valmis toivottamaan Microsoftin tervetulleeksi Blu-ray-leiriin. Sony Computer Enterntainmentin Michael Ephraim pitäisi siirtymistä jopa loogisena vaihtoehtona Microsoftin kannalta, sillä Ephraim kehuu PS3:n edistäneen vahvasti Blu-ray-levyjen myyntiä. Hänen mukaansa PS3 on voinut edistää elokuvamyyntiä jopa erillisiä soittimia enemmän.

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

118.2.2008 16:56

varmaankin xboxin omistajia vituttaa varmasti tällä hetkellä :/

+typo

218.2.2008 17:12

kuinkas nii ??

318.2.2008 17:20

Jos Xbox 360 konsolille ilmestyy ulkoinen Blue-ray-asema, niin omat PS3 ostoaikeet tyssäävät siihen paikkaan.

418.2.2008 17:46

Miksi ihmeessä xboxin omistajia pitäisi vituttaa?

518.2.2008 17:58

Itsekin ihmettelen tuota aikaisempaa kommenttia miksi boxin omistajia pitäisi...jne. On se minun mielestäni ainakin parempi että boxin omistajat eivät jää ainakaan ilman teräväpiirtolevyjä.

Jos tuo kommentti meinasi HD-DVD aseman ostaneita niin ei heilläkään niin paljoa huolta ole sillä kyseinen asema toimii tietokoneessa DVD-asemana.

Pitää vain toivoa että tuo myös toisi hieman hintoja alespäin.

618.2.2008 18:08

ja saa nähdä jääkö hddvd elämään tallennusmediana.

718.2.2008 18:31

Kyllä mua kyrsis, jos olisin ostanu boxille hd-dvd aseman ja sitte pitäis ostaa taas blu-ray asema. Toki mua kyrsis myös, jos olisin ostanu hd-dvd stand-alone soittimen ja sitte pitäis ostaa blu-ray stand-alone soitin. Eli mua kyrsis, jos olisin ostanu mitään hd-dvd soitinta.

Se, että boxin hd-dvd asema toimii PC:ssä dvd-asemana(?) ei varmaan paljon lämmitä, kun 5.25" laitepaikkaan saa komellakympillä 10 kertaa hiljasemman kirjottavan aseman.

818.2.2008 18:47

Aina ei voi voittaa,ei edes joka toinen kerta.

918.2.2008 19:20

Voisin ostaa erillislaitteen HTPC käyttöä ajatellen (ehkä), mutta itse niin ihanasti hurisevaan konsoliin en kyllä tod. kytkisi mitään leffakäyttöön tarkoitettua laitetta...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti haxorfox:
varmaankin xboxin omistajia vituttaa varmasti tällä hetkellä :/

Oot oikeessa, mua ainakin *tuttaa kun tilillä on vaan 15€ fläpsyä..

No se ei tosin liittynyt siihen, että on hyllyssä Xbox360 mut ei kai se haittaa :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.2.2008 @ 19:22

1018.2.2008 19:22

Mikäs siinä, nyt sitten ostetaan BD-asema Boxiin, ei siinä sen kummempaa. Pääasia on, että on pelit ja vehkeet ajan tasalla.

1118.2.2008 19:24

Ei kyrsi yhtään, vaikka tuo HD-DVD addon onkin. Se on siinä sulassa sovussa BD aseman kanssa odottamassa, jos erillislaitteille tulee vika. Xbox 360:nkin on ollut pölyttymässä/virrattomana jo varmaan puoli vuotta; sekään ei kyrsi yhtään ;)

1218.2.2008 19:35

ompas pala historiaa niillä jotka ostivat tuon hd dvd aseman, sehän on kuin olisi pala berliinin muuria! =)

1318.2.2008 20:55
mijuve
Inactive

Bluray:llä ei kumminkaan tulla näkemään x0 pelejä, joten sony säilyttää edun tallennuskapasiteetin suuruudessa. Mutta miksi antaa microsoftin konsolille soitin myytäväksi? Eikö se mahdollisesti alenna oikeiden bluray soitinten tai ps3:n myyntiä?

1418.2.2008 21:40

tuleepa myytyä enemmän blu-ray leffoja. eikö tietysti kaikki osta blu-ray soitin tai ps3:sta.

1518.2.2008 23:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Mikäs siinä, nyt sitten ostetaan BD-asema Boxiin, ei siinä sen kummempaa. Pääasia on, että on pelit ja vehkeet ajan tasalla.
BD-asema? Ihan uteliaisuuttani :D

1618.2.2008 23:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti paavo22:
Miksi ihmeessä xboxin omistajia pitäisi vituttaa?

Koska heidän konsolinsa hajoavat säännöllisesti. Ja omistan kyseisen konsolin, joka on makoillut jo kaksi kertaa huollossa..

1718.2.2008 23:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nikodex:

BD-asema? Ihan uteliaisuuttani :D
Uteliaisuushan on ihan terve piirre.

http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/blu-ray.cfm

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1818.2.2008 23:15

Kuten uutisessa jo sanottiin niin sisäänrakennettu on erittäin epätodennäköinen.. Mutta ulkoinen olisi erittäin mukava :)

1919.2.2008 0:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti finck:
ja saa nähdä jääkö hddvd elämään tallennusmediana.

Ei ole jäämässä eloon. Bluray olisi voinut jäädä tallennusmediana eloon isomman kapasiteetin takia, joten hd dvd:llä on huonot mahdollisuudet jäädä missään muodossa eloon mikäli se häviää sodan. Olisi tuo viimeinen naula arkkuun, koska pelikonsolit ovat kuitenkin media soittimia. Harva ostaisi hd dvd soittimen jos olisi jos ps3 tai xbox bluraysoittimella nurkassa lojumassa.

2019.2.2008 0:54

Hehe. Miksihän X-boxin omistajia pitäisi ottaa päähän. Korkeintaan ihmisiä jotka on ostanut ulkoisen HD-DVD aseman, niin niitä saattaa harmittaa. Mutta hyvän tuo olisi jos Blue-Ray asema saapuisi x-boxiin. Tosiaan itsellänikin jäisi viimeiset haaveet ostaa ps3:nen. X-Box tulee kyllä itelle olohuoneeseen.

2119.2.2008 9:47
Samriel
Inactive

eipä se ota päähän kun köyhää.On kivaa kun on millä ostaa. 2 boxia löytyy kotoa ja hyvin on toimineet ja voin sanoa että käyttö on kovaa. Toivotan Blu-Ray aseman tervetulleeksi.saattaisin ostaakkin.Pleikalle ei ole pelejä, sen takia ei vielä hyllystä löydy. Eikä varmaan tulekaan.

2219.2.2008 16:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mijuve:
Bluray:llä ei kumminkaan tulla näkemään x0 pelejä, joten sony säilyttää edun tallennuskapasiteetin suuruudessa. Mutta miksi antaa microsoftin konsolille soitin myytäväksi? Eikö se mahdollisesti alenna oikeiden bluray soitinten tai ps3:n myyntiä?
Mutta se kun ei olekaan Sonyn käsissä. Soittimia ja asemia valmistaa muutkin kuin Sony.

2321.2.2008 0:16

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mijuve:
Bluray:llä ei kumminkaan tulla näkemään x0 pelejä, joten sony säilyttää edun tallennuskapasiteetin suuruudessa. Mutta miksi antaa microsoftin konsolille soitin myytäväksi? Eikö se mahdollisesti alenna oikeiden bluray soitinten tai ps3:n myyntiä?
Mutta se kun ei olekaan Sonyn käsissä. Soittimia ja asemia valmistaa muutkin kuin Sony.
mutta eikös ne BD-oikeudet ole kuitenkin sonyn? joka on myynyt tai jotai sinne päin niille jotka niitä soittimia valmistaa koska eihän he niitä saa ilman oikeuksia valmistaa?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto