AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Baylla 4 miljoonan dollarin mainostulot

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 1.2.2008 13:17 Kommentteja (16)

The Pirate Baylla 4 miljoonan dollarin mainostulot Aiemmin raportoimassamme The Pirate Bayn oikeusjutussa, jossa syyttäjä vaati 1,2 miljoonan kruunun (noin 127 000 euron) vahingonkorvauksia laittomasta tiedostojen jakamisesta, on tapahtunut uusia käänteitä. Syyttäjien mukaan ruotsalainen BitTorrent hakukone, The Pirate Bay, tienaa jopa neljä miljoonaa dollaria vuodessa.
Vahingonkorvaukset eivät kuulosta enää kovin musertavilta, jos uskoo syyttäjien väittämiä lukuja. Kyse on kuitenkin varsinkin The Pirate Bayn puolelta suurelta osin periaatekysymyksestä ja taistelu oikeusvoitosta on sen mukaista. Neljän miljoonan dollarin tulot tulevat syyttäjien mukaan puhtaasti mainostuloista, mikä tekee kahden ja puolen miljoonan rekisteröityneen käyttäjän sivuston yksittäisen käyttäjän arvoksi noin 1,60 dollaria (1,08 euroa) vuodessa. Tämä kuitenkin on varsin huomattava määrä ottaen huomioon, että TPB:n ylläpitokulut ovat suhteellisen pienet sillä sivusto ei ylläpidä mitään tiedostoja.

The Pirate Bay on rikkonut 2,5 miljoonan rekisteröityneen käyttäjän lisäksi myös muita rajapyykkejä, joista mainittavin lienee 10 miljoonan yhtäaikaisen latauksen rikkoontuminen. Näillä tilastoilla mainostajien etsiminen ei varmasti ole ongelma.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

11.2.2008 14:32

Hyvin ainakin tienaa. Kävisi minullekkin.

21.2.2008 14:38

Siitä sitten vaan omaa servua pystyyn!-)

31.2.2008 14:42

Hyvä uutinen, tuota jo pohdittiin tuossa aiemmassa uutisessa.

Huomaa selkeästi, että tämän oikeusjutun voittaminen on tpb:lle enemmänkin periaatekysymys kuin rahasta kiinni. Hyvä homma, etteivät anna mafian voittaa, kun lakikin on (ainakin pitäisi olla) tpb:n puolella.

41.2.2008 15:13

Paljos se TPB:n saari hanke olis tullu maksamaan?

51.2.2008 15:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tkkaisla:
Paljos se TPB:n saari hanke olis tullu maksamaan?
Sealand olisi maksanut 750 miljoonaa. Valuutasta en tiedä, mutta kai dollaria, sillä Sealandin valuutta on usan dollariin sidottu sealandin dollari. Osto kariutui kun omistajat ei halunnut myydä. Piratebay oli saanut lahjoituksia 20 000 dollaria saaren ostoa varten ja Piratebayn piti ostaa joku toinen saari jo viime vuoden alussa. Niin se vaan rahat katosi omille teilleen..

61.2.2008 15:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tkkaisla:
Paljos se TPB:n saari hanke olis tullu maksamaan?

700 miljoonaa tuli nyt ohimennen mieleen ei ole varma. Saaressahan on se ongelma että se ei ole itsenäinen valtio, joten siellä on britannian tekijänoikeuslait voimassa.
EDIT: Tokana kerkesin :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.2.2008 @ 15:41

71.2.2008 17:26

Listautuisivat vielä pörssiin jokunen päivä niin hyvä homma. ;-)

81.2.2008 18:48

Heh, kasvu vain jatkuu koko ajan. Mitä enemän julkisuutta tulee, sitä enemän on käyttäjiäkin. Sitä päivää odotellessa että The Pirate Bay porhaltaa Googlen ohi ;-).

91.2.2008 19:36
SirBunker
Inactive

Harhaanjohtava otsikko. Syyttäjä väittää mainostuloja noin suuriksi, mitään todisteita ei ole vielä esitetty. Ja tämähän on vielä vanha uutinen, eikä mikään "uusi käänne oikeusjutussa".

102.2.2008 1:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Hyvä uutinen, tuota jo pohdittiin tuossa aiemmassa uutisessa.

Huomaa selkeästi, että tämän oikeusjutun voittaminen on tpb:lle enemmänkin periaatekysymys kuin rahasta kiinni. Hyvä homma, etteivät anna mafian voittaa, kun lakikin on (ainakin pitäisi olla) tpb:n puolella.
Jep, kaikilla meillä on varmaan periaatekysymys tulla toimeen ja mitä paremmin, sen parempi.

112.2.2008 8:38

Lainaus:


Sealand olisi maksanut 750 miljoonaa. Valuutasta en tiedä, mutta kai dollaria, sillä Sealandin valuutta on usan dollariin sidottu sealandin dollari. Osto kariutui kun omistajat ei halunnut myydä. Piratebay oli saanut lahjoituksia 20 000 dollaria saaren ostoa varten ja Piratebayn piti ostaa joku toinen saari jo viime vuoden alussa. Niin se vaan rahat katosi omille teilleen..
Siellä minunkin 5€ lihottaa ruåtsalaisten kukkaroa.. :D Arvasinkin tuon kun lahjoitin, että hanke kaatuu, mutta halusin olla vaan mukana historiallisessa toiminnassa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.2.2008 @ 08:39

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

122.2.2008 12:34

entäs sitten... kuinka paljon ylläpito panee omaan taskuun?

132.2.2008 14:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti parazitez:
entäs sitten... kuinka paljon ylläpito panee omaan taskuun?

Ei tuskin kovinkaan paljoa ettei verottaja/syyttäjä näe että he saavat tästä rahallista hyötyä, muuten sivusto olisi jo ajettu alas.

142.2.2008 15:33

Ei kai kukaan Sealand projektiin rahaa lahjoittanut oikeasti uskonut, että he oikeasti saisivat oman valtion pystyyn? Eiköhän se ollut vain vitsi ja mainostempaus (hyvä sellainen), eiväthän he millään olisi saaneet muiden valtioiden hyväksyntää, joka uuden valtion perustamiseen tarvitaan.

152.2.2008 17:43

Kyllähän 4 miljoonalla jo auton ostaa :D

164.2.2008 0:32

Joku vääräleuka jo muistaakseni pamautti ilmoille aikaisemmissa TBP-uutisissa suunnilleen että "Kyllähän niillä on varaa maksaa; Onhan niitten mainostulotkin melkein 5000€ vuodessa!!!!"

Vaan kuinkas se asia sitten olikaan... ;D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.2.2008 @ 00:32

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta (24.4.2018 17:44)
Spotify paljasti tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uudistetun version suoratoistopalvelun ilmaisesta mobiilikokemuksesta. Nyt ympäri maailman saataville tulevan päivityksen ....
Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa (24.4.2018 14:25)
Googlen Chrome-verkkoselain oli aikoinaan tiennäyttäjän asemassa, kun selaimet siirtyivät nykyisenlaiseen pelkistettyyn käyttöliittymään, jossa käyttöliittymän elementit on yritetty häivyttää ....
Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi (24.4.2018 10:29)
Google sai aikoinaan paljon lokaa niskaan Google Play -sovelluskaupan leväperäisestä modernoinnista, minkä seurauksena Android-puhelimien omistajat saattoivat asentaa laitteisiinsa epämääräisiä ....
Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? (24.4.2018 09:42)
Verkkokauppajätti Amazon on menestyvä pilvipalvelutarjoaja, mutta tulevaisuudessa siitä saattaa kuoriutua myös robottiyhtiö. Jo nyt Amazon käyttää varastoissaan robotteja, mutta sen lisäksi ....
EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan (24.4.2018 09:24)
Euroopan unioni aikoo jatkaa syyskuun 4. päivään saakka Applen Shazam-yritysoston tutkintaa. Kilpailuviranomaiset haluavat tarkennetun tutkinnan myötä selvittää, pääseekö Apple käsiksi sellaiseen ....

Uutisarkisto