AfterDawn: IT-alan uutiset

Limewire joka kolmannessa tietokoneessa?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 14.12.2007 01:10 Kommentteja (20)

Limewire joka kolmannessa tietokoneessa? Tiedostojen jakamiseen tarkoitettu Limewire-ohjelma näyttää olevan erityisen suosittu ohjelma, sillä Digital Music News- ja BigChampagne-tutkimusyhtiöiden julkaiseman tiedotteen mukaan Limewire löytyy noin joka kolmannesta tietokoneesta.
Yhtiöiden teettämässä tutkimuksessa selvitettiin eri P2P-ohjelmien suosiota ja tutkimuksen mukaan noin 36,4 prosenttia tietokoneista sisältää Limewire-ohjelman. Tutkimusyhtiöiden tiedot perustuvat kyselyyn, jossa tutkittiin noin 1,6 miljoonan tietokoneen sisältämiä ohjelmistoja. Tulokset perustuvat PC Pitstop -ohjelman keräämiin tietoihin, joita ohjelman käyttäjät ovat voineet lähettää halutessaan ohjelman kehittäjille.

Viime vuonna Limewiren vastaava osuus oli 34,1 prosenttia ja tutkimuksen mukaan Limewire on yksittäisistä P2P-ohjelmista ylivoimaisesti suosituin. Limewiren suurimmaksi uhkaajaksi on nousemassa µTorrent, jonka tarkkaa prosenttiosuutta tiedote ei kuitenkaan paljastanut.

Limewiren levinneisyys on kiinnostanut monia tahoja sen jälkeen, kun äänitealan oikeuksia puolustava RIAA haastoi Limewire-ohjelmaa kehittävän Lime Groupin oikeuteen. RIAA:n mukaan Limewire kannustaa ohjelman käyttäjiä tekijänoikeusrikkomuksiin ja täten ohjelman kehittäjät ovat osittain vastuussa ohjelman avulla tehdyistä tekijänoikeusrikkomuksista.

Lime Group vastasi haasteeseen haastamalla levy-yhtiöitä oikeuteen, mutta viime viikolla oikeus lopetti jutun käsittelyn, koska Lime Groupilla ei ollut esittää riittäviä todisteita jutun tiimoilta.

Lähde:
eMediaWire

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

114.12.2007 1:54

Onhan tää ihan jees ohjelma ainakin kokemattomille tietokoneen käyttäjille.

214.12.2007 2:00

Kysytäänpäs kuinka monen koneella on jokin torrent ohjelma :D
Torrenttien avul meinaa Törkeän helppo lataa esim. pelien modeja + päivityksiä (nopeempaa, varmempaa). Limewiree joskus kokeillut, mutta ohjelmana aivan täysi susi (olkaa vaan muuta mieltä, minä olen tätä mieltä). Kuinkakohan monessa koneessa napster, kazaa tai vanha kunnollinen Direct Connect oli kun oli suosittuja ;)

314.12.2007 7:32

Itselläni ei limeä ole. Saanut minun ajatus maailmassa "kazaa" tyyppisen maineen, josta tulee viruksia. Torrent on varma tapa ladata kaiken näköistä sälää.



414.12.2007 7:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oxygenol:
Kysytäänpäs kuinka monen koneella on jokin torrent ohjelma :D
Torrenttien avul meinaa Törkeän helppo lataa esim. pelien modeja + päivityksiä (nopeempaa, varmempaa). Limewiree joskus kokeillut, mutta ohjelmana aivan täysi susi (olkaa vaan muuta mieltä, minä olen tätä mieltä). Kuinkakohan monessa koneessa napster, kazaa tai vanha kunnollinen Direct Connect oli kun oli suosittuja ;)
Minä viittaan tuohon torrent-ohjelma kyselyyn. ;) varmaankin kaikki torrent-ohjelmat yhdessä olisivat yleisempiä kuin limewire, mutta tässähän ajatellaan tiettyjä ohjelmia.

Limewire on minunkin mielestä täysi paska lataamaan kaikkea muuta kuin musiikkia, siksi en sillä muuta lataakkaan.

Veikkaisin, ettei napster, kazaa tai dc mikään ollut noin suosittu kuin limewire nyt. Silloin kuitenkin harvempi tiesi näistä asioista kuin nykyään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stay:
Itselläni ei limeä ole. Saanut minun ajatus maailmassa "kazaa" tyyppisen maineen, josta tulee viruksia. Torrent on varma tapa ladata kaiken näköistä sälää.
Muuten kyllä ymmärtäisin, mutta eihän siinä ole ikinä tullut mitään spywarea/adwarea tai varsinkaan mitään vakavampaa mukana? Korjatkaa jos olen väärässä.

Itsellä on myös uTorrent, joka onkin suosionsa ansainnut. Paras torrent-ohjelma, jota olen käyttänyt.

514.12.2007 9:32
RIVER2
Inactive

Kysytäänpä kuinka monella on koneessaan ylipäänsä P2P ohjelma? Saattais luku nousta aika kivasti..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.12.2007 @ 09:32

614.12.2007 9:54

tähän lomaan olisi sopinut äänestys: Onko sinulla limewire? Niin voitaisiin tutkia vastaako afterdawnin käyttäjäkunta muuta maailmaa ;).
Itse vastaan: ei.

714.12.2007 9:56

Lainaus:
Itsellä on myös uTorrent, joka onkin suosionsa ansainnut. Paras torrent-ohjelma, jota olen käyttänyt.

uTorrent on todellakin paras torrent ohjelma ja sen suosio tulee varmasti viel kasvamaan. Toivottavasti menee limewiren ohi.
Lainaus:
Veikkaisin, ettei napster, kazaa tai dc mikään ollut noin suosittu kuin limewire nyt. Silloin kuitenkin harvempi tiesi näistä asioista kuin nykyään.

joo, nykyäänhän melkein kaikki tietää näistä asioista ja limewire on hyvä ohjelma kokemattomille tietokoneen käyttäjille, jotka haluu ladata pääasiassa vain musiikkia.

814.12.2007 15:05

"Tulokset perustuvat PC Pitstop -ohjelman keräämiin tietoihin, joita ohjelman käyttäjät ovat voineet lähettää halutessaan ohjelman kehittäjille. "

Ja mitä arvoa on tutkimuksella, jossa otos valikoituu näin selkeästi? Eihän voi vainhainkotiin mennä kyselemään, että kenellä on reuma ja sitten hehkuttaa uutisissa, että 90%:lla suomalaisista on reuma!

914.12.2007 15:08

PC Pitstop on tietokoneen suorituskyvyn skannaava ohjelma. Kaipa sitä on voinut käyttää ihmiset riippumatta siitä onko heidän koneellaan ollut Limewire.

1014.12.2007 15:14
Hande14
Inactive

Mulla on ollu koneella melkein aina Limewire ja Utorrent. Ne on parhaita, jos vaan osaa käyttää ;)

1114.12.2007 16:11

Määrä olisi vielä suurempi, jos laskettaisiin vain kotikoneet...

1214.12.2007 18:49

Limewire on, muttei löydä yhteyttä jostain syystä, harmi, koska se oli hyvä ohjelma :\ . TOsin torrentit FTW.

1314.12.2007 21:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti D00mer:
Limewire on, muttei löydä yhteyttä jostain syystä, harmi, koska se oli hyvä ohjelma :\ . TOsin torrentit FTW.
Okei?

Lainaus:
Lime Group vastasi haasteeseen haastamalla levy-yhtiöitä oikeuteen, mutta viime viikolla oikeus lopetti jutun käsittelyn, koska Lime Groupilla ei ollut esittää riittäviä todisteita jutun tiimoilta.
Eikö ne pellet ny oo vi**u tajunnu että ne ihan vi**uillakseen haasto ne oikeutee?

1414.12.2007 23:08
kempo0
Inactive

Limewireä käytän joidenkin artistien musiikin lataamiseen (semmoista jota ei löydy isohunt/mininova/pirate bay), torenttia kaikkeen muuhun.

1514.12.2007 23:29

Lainaus:
Eikö ne pellet ny oo vi**u tajunnu että ne ihan vi**uillakseen haasto ne oikeutee?
Mutta kun laissa ei valitettavasti tunneta tuollaista käsitettä...

1615.12.2007 17:08

Hyvä. Näin saadaan paskimmatkin käyttäjät pois BitTorrentista ja DC:stä. Käyttäkööt niitä surkeita ohjelmiaan. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.12.2007 @ 17:08

1716.12.2007 2:37

Ei ole Limeä.
uTorrent kyllä.

Huono juttu uTorrentille kun kerta on menty nimeämään pahan akselin kakkosnimeksi...

Noh, suuren suosion myötä tulee suuret oikeusjutut!

1817.12.2007 15:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Ei ole Limeä.
uTorrent kyllä.

Huono juttu uTorrentille kun kerta on menty nimeämään pahan akselin kakkosnimeksi...

Noh, suuren suosion myötä tulee suuret oikeusjutut!
tuskin tulee oikeusjuttuja kun bittorrent ostanut utorrentin (tai ainakin se on valittu "viralliseksi" koodiksi)

http://www.bittorrent.com/download

huomatkaa yhdennakoisyys bt v6 ja utorrentin valilla

http://www.bittorrent.com/images/client/btscrn_full_6_0_0.png
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.12.2007 @ 15:09

1918.12.2007 4:50

Enpä ole kuullutkaan Limewirestä ennen.eMuulit on kuitenkin kivoja eläimiä:)

2025.12.2007 23:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheArnold:
PC Pitstop on tietokoneen suorituskyvyn skannaava ohjelma. Kaipa sitä on voinut käyttää ihmiset riippumatta siitä onko heidän koneellaan ollut Limewire.
Kuitenkin enemmän ihmiset, jotka käyttävät tietokonetta enemmän/tietävät niistä jotain käyttävät tuollaisia ohjelmia kuin ne, jotka eivät. Todennäköisesti myös enemmän tietokoneita käyttävät käyttävät suuremmalla todennäköisyydellä latausohjelmia.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista (17.7.2018 06:56)
Netflix joutui aiheuttamaan pettymyksen sijoittajille julkaisemalla kasvuluvut, jotka jäivät kuitenkin odotuksista. Osavuosituloksen julkistuksen jälkeen Netflixin kurssi putosi jälkihuutokaupassa ....
Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan (17.7.2018 06:39)
Korealainen The Bell -julkaisu kertoi viime viikolla tiedoista, joiden mukaan Samsungilta olisi tulossa ensi vuonna peräti kolme Galaxy S10 -mallia. Tähän asti erilaisia kokovariaatioita on ....
Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle (16.7.2018 19:42)
Aikoinaan nettivideopuheluiden ykköseksi muodostunut Skype on saamassa ominaisuuden, jota palvelun käyttäjät ovat jollain tasolla toivoneet ehkä jo 15 vuotta – nimittäin mahdollisuuden nauhoittaa puheluita. ....
Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle (16.7.2018 06:53)
Uuden sukupolven teknologiassa ominaisuudet lisääntyvät ja tehostuvat, mutta hinta pysyy usein samalla tasolla kuin aiemminkin. Tästä näkökulmasta katsottuna ei pitäisi olla kovin suuri ihme, ....
3 kommenttia
Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille (16.7.2018 06:41)
Supercellin data scientist Jarno Seppälä piti hiljattain esitelmän Games First -tapahtumassa, missä on kertoi miten peliyhtiö hyödyntää koneoppimisen mahdollisuuksien Clash Royale -pelissä. ....

Uutisarkisto