AfterDawn: IT-alan uutiset

Nokian matkapuhelimiin Universalin musiikkia ilmaiseksi

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.12.2007 11:20 Kommentteja (8)

Nokian matkapuhelimiin Universalin musiikkia ilmaiseksi Nokia julkaisi tänään uuden ilmaisen Comes with Music -musiikkipalvelun, jonka avulla Nokian musiikkipuhelimen omistavat kuluttajat voivat ladata vuoden ajan Universal Music Groupin musiikkia matkapuhelimeensa.
Kun vuoden sopimusjakso päättyy, jäävät kappaleet edelleen kuluttajalle, joten sopimusjakson loppuminen ei poista kappaleita puhelimesta tai tee niistä kuuntelukelvottomia. Matkapuhelimen lisäksi kappaleiden kuuntelun pitäisi onnistua myös tietokoneella.

Nokia neuvottelee myös parhaillaan muiden musiikkijättien kanssa, jotta palveluun saataisiin myös muiden suurten levy-yhtiöiden musiikkia.

Nokian Comes with Music muistuttaa paljon lokakuussa uutisoidun Total Musicin toimintamallia, jossa musiikin hinta siirtyy suoraan kannettavan mediasoittimen kustannuksiin, eli tässä tapauksessa matkapuhelimen hintaan. Käytännössä tämä nostaa puhelimien hintaa jonkin verran, mutta toistaiseksi osapuolet ovat olleet vaitonaisia Comes with Musicin tuomasta lisähinnasta.

Comes with Music -musiikkipalvelun on tarkoitus aueta kuluttajille ensi kesän aikana.



Lähteet:
ITviikko
PR Newswire
Reuters

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

14.12.2007 11:58

Sopivaan aikaa ilmaantuu ku kesällä uuden puhelimen ostan eikä se haittaa että hinta nousee ku iskä sen maksaa, mutta tosiaan aika hyvä juttu mun mielestä ei tarvi warettaa kaikkee musiikkia xD

24.12.2007 13:04

turhaa... helpompi se on DC:eestä tai vastaavasta musiikit hakea, kuin jostain musiikki kaupasta, mistä tuskin edes löytyy kaikkea mitä haluaa.

34.12.2007 13:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tapsa12:
turhaa... helpompi se on DC:eestä tai vastaavasta musiikit hakea, kuin jostain musiikki kaupasta, mistä tuskin edes löytyy kaikkea mitä haluaa.

Ehkä näin,mutta varmaan tervetullut uudistus joillekkin,täällä maailmassa on niin paljon muutakin turhaa,ettei yksi lisää sitä kaada,mielestäni ihan ok Nokialta.

44.12.2007 15:18

nokia tainnu voidella universaalia huolella ku suostunu tällasee :D

54.12.2007 19:45

On kyllä aika hieno tempaus. Kaikkien kannalta. Kuluttajat saavat ilmaista musiikkia ja Universal saa mainetta ja asiakkaita, Nokian maineesta puhumattakaan.

Missä on juju?

64.12.2007 22:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti katsoja:
On kyllä aika hieno tempaus. Kaikkien kannalta. Kuluttajat saavat ilmaista musiikkia ja Universal saa mainetta ja asiakkaita, Nokian maineesta puhumattakaan.
Missä on juju?

No tuskin tässä nyt mitään isompaa jujuttamista on,se vaan että täytyy varmaan saada koko paketti toimimaan enskesästä alkaen ja uusilla kapuloilla myös,ottaa varmaan aikaa saada releet raksuttaan oikea oppisesti ja vain Nokian laitteilla.

75.12.2007 17:31

Kopiosuojaus näissä kuitenkin on, vaikka se ei estäkkään musiikin kuuntelua sopimuksen päätyttyä? Jos mp3:sta kauppaavat, niin isot pisteet Nokialle.

820.4.2012 22:51

ok

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus (23.9.2018 12:19)
Apple on PR-kuvaltaan varsin liberaali yhtiö, mutta yhtiön sisäinen ohjenuora on kuitenkin melko konservatiivinen ja varovainen. Teknologiajätti esimerkiksi kieltäytyy levittämästä App Storessa ....
Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....

Uutisarkisto