AfterDawn: IT-alan uutiset

Listat Blu-ray- ja HD DVD -formaatteja tukevista tahoista

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.11.2007 16:54 Kommentteja (16)

Listat Blu-ray- ja HD DVD -formaatteja tukevista tahoista Käyttäjien esittämän palautteen johdosta olemme julkaisseet nyt listat Blu-ray- ja HD DVD -formaatteja tukevista tahoista. Listoja on neljä kappaletta, joista ensimmäisessä on elokuvastudiot, toisessa kuluttajaelektroniikkaa valmistavat yritykset, kolmannessa PC-rautaa valmistavat yritykset ja neljännessä on kerätty yhteen kaikki Blu-ray- ja/tai HD DVD -formaatteja tukevat osapuolet.
Listoja tullaan päivittämään säännöllisin väliajoin, mutta jos löydät listoista virheitä tai huomautettavaa, niin ota yhteyttä allekirjoittaneeseen yksityisviestillä.

Blu-ray- ja HD DVD -formaatteja tukevat osapuolet

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

128.11.2007 17:22

Hieno uudistus hyvä hyvä! tulee käytettyä :)

228.11.2007 18:14

Hyvä uudistus. Tämmöistä olenkin jo kerrennyt kaipaamaan, hyvä kun tuli!

ps. ylläri, Microsoft tukee HD-DVDtä ja Apple Blue-rayta.

328.11.2007 18:22

Hienoa, itse ehdin jo kaipailla tällaista listaa.

428.11.2007 18:41

Blue-rayta tukevi on reilusti enemmän (BR 176 ja HDDVD 134). Toivottavasti tämän takia BR nousee voittoon. En siis kannata BR:ta mutta toivon että vain toinen formaatti jää.

528.11.2007 19:37

Laitas vaan järjestelmäestot Blue-ray asemiin eikä tekis ajureita. Tulis se voitto. MS siis

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.11.2007 @ 19:40

628.11.2007 19:41

Mainio uudistus; antaa hyvää kuvaa formaatti "sodan" tämän hetken tilanteesta.

728.11.2007 20:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaawpeli:
Laitas vaan järjestelmäestot Blue-ray asemiin eikä tekis ajureita. Tulis se voitto. MS siis
Onkos sulla jo hd-dvd-soitin?

828.11.2007 20:32

Todella komea uudistus!

928.11.2007 20:33

Toinen on sonyn ja toinen microsoftin, ei kumpikaan oikein maistu mutta jos toinen pitäisi valita, niin ottaisin sitten sen kolmannen

1028.11.2007 21:41

Hienoa! Pätevä lista kerrassaan..
Itse toivon että BR tulisi voittamaan formaattisodan mutta eipä tuo HD DVD:kään mikään paha juttu ole.. Sinänsä BR houkuttelee suuremmalla tallennuskapasiteetillä ja "uutuudellaan" kun DVD:stäkin ollaan jo pitkään kuultu ;)

1129.11.2007 1:17

Blu-ray dominoi. Japanin elokuvamyynnistä 97%, Euroopan myynnistä 73% ja Amerikassa n.60-70%.

Sininen tulevaisuus 8).

1229.11.2007 7:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velokki:
Sininen tulevaisuus 8).
Sininen tulevaisuus joka tapauksessa, kun molemmat toimivat sinisellä laserilla. ;) Ellei nyt jotain uutta ilmesty, epäilen kuitenkin.

1329.11.2007 11:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velokki:
Blu-ray dominoi. Japanin elokuvamyynnistä 97%, Euroopan myynnistä 73% ja Amerikassa n.60-70%.

Sininen tulevaisuus 8).
Oot ollu yhteydes yläkertaan kun näin tarkkaa informaatioita?
Suurinpiirtein joka toinen viikko tulee eri lähteistä toisistaan hyvin paljon eroavia reportteja myyntimääristä, että älä edes viitsi.

Kuten Slysoft sanoi:
"Note to people considering to invest in HD media: Please buy HD DVD instead of Blu-ray. HD DVD is much more consumer friendly (e.g., no region coding, AACS not mandatory). Don't give your money to people, who throw your fair-use rights out of the window."

Tämän lisäksi HD DVD on paljon yksinkertaisempi ja käytännöllisempi.
Jos olet "leikkinyt" molempien formaattien kanssa (demuxausta, valikkojen lisäämistä/editoimista, tekstitysten lisäämistä, materiaalin karsiminen/lisääminen, tms. kikkailu) niin tiedät mistä puhun.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.11.2007 @ 11:07

1429.11.2007 22:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaawpeli:
Laitas vaan järjestelmäestot Blue-ray asemiin eikä tekis ajureita. Tulis se voitto. MS siis
Tosiaan, tästähän se ratkaisu saataisiin. :) HD-DVD vie Bluerayn lopulta kumminkin!

1530.11.2007 21:09

kiitos tätä on kaivattu!

161.12.2007 1:41

Lainaus:
Yhdysvalloissa myyty yli 750 000 HD DVD -soitinta (

No jostakin kun sais tän Blu-Rayn kantin näkyviin puolueettomasti?Niin voisi edes verrata keskenään.Mutta kun jatkuvasti tulee sekavaa tietoa,tai sitten jotain johon ei voi oikein luottaa,en ainakaan minä!Koetan katsella jopa noita ulkolaisia uutisia tästä,mutta paskat ne on jopa huonompia kuin Suomalaiset uutiset

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? (25.4.2018 15:07)
WhatsApp muutti käyttöehtojaan Euroopan Unionin tulevan tietosuoja-asetuksen mukaiseksi, mutta teki sen hieman isolla kädellä. Jatkossa WhatsAppin ikäraja on 16 vuotta. Nyt netissä onkin ....
2 kommenttia
Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja (25.4.2018 14:43)
Google on esitellyt jättimäisen uudistuksen Gmailiin. Maailman suosituimpiin sähköpostipalveluihin kuuluvan Gmailin käyttöliittymä nykyaikaistuu ja samalla siihen tuodaan joukko uusia ominaisuuksia. ....
Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin (25.4.2018 11:08)
Uutisoimme vuonna 2014 Volvon visioimasta roam delivery -kuljetusvaihtoehdosta, jossa verkkokauppaostokset voisi tilata suoraan oman auton takakonttiin. Työpäivän jälkeen ei siis tarvitsisi ....
Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa (25.4.2018 10:44)
Huawei on aloittanut Honor 9 Lite -älypuhelimensa myynnin tänään Suomessa. Honor 9 Lite tulee myyntiin kolmessa eri värissä: Midnight Black, Sapphire Blue ja Glacier Grey. Puhelimen suositushinta ....
IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa (25.4.2018 10:18)
Elisa kertoo tarjoavansa ensimmäisenä operaattorina valtakunnallista NB-IoT-verkkovalmiutta (Narrowband Internet of Things) omassa 4G-verkossaan. Kuten nimestä voi päätellä, on verkkoteknologia ....

Uutisarkisto