AfterDawn: IT-alan uutiset

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 20.11.2007 08:14 Kommentteja (18)

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä? Ruotsalaisen The Pirate Bay -sivuston ylläpitäjä Peter Sunde kertoi verkkojulkaisu Ars Technicalle tanskalaiskilvissä ajaneiden autojen varjostaneen häntä ja palvelun muita ylläpitäjiä Ruotsissa.
Maailman suurimmaksi torrent-sivustoksi tituleerattu The Pirate Bay on saanut harjoittamansa toiminnan takia maailmalla osakseen suurta mediahuomiota ennenkin. Nyt raportoidut yksityisetsiväepäilyt ovat kuitenkin uutta. Sunde epäilee varjostajilla olevan jotain tekemistä Prince-nimisen artistin kanssa.

Uutisoimme kuukausi sitten Princen tempauksesta haastaa useita hänen musiikkiaan laittomasti levittäviä sivustoja oikeuteen. Myös The Pirate Bay on suunniteltu vietävän oikeuteen. Jo kuukausi sitten kerrottiin, että tarkoitusta varten on palkattu Ruotsista asianajajia. Tällöin Peter Sunde ei kuitenkaan ollut kuullut mitään mistään oikeushaasteista.

Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.

Princen piratismihyökkäysten sivutuotteena siipeensä ovat saaneet myös hänen omat fanisivustonsa, joita on kielletty julkaisemasta Princen tavaramerkin alaista sisältöä.

"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle. "Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."


Lähteet:
Ars Technica
Sektori.com

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

120.11.2007 8:33

Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.

220.11.2007 9:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.
Niinpä ja hänen pitäisi tietää, ettei hän tämmöistä asiaa voita...

320.11.2007 9:32

Voi olla että prince hakee julkisuutta tuolla tavalla :D

420.11.2007 10:30
EiQ
Inactive

Lainaus:
"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle."Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."
Ja kukahan häviää ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2007 @ 10:31

520.11.2007 10:35

---

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.11.2010 @ 01:02

620.11.2007 11:51
jaskpaska
Inactive

Vittu mikä pelle... :D

720.11.2007 11:57

Lainaus:
Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.
Veikkaampa, että jos kyseessä on todella joku etsivä ja hän/he käyttävät samalavaloa, niin he haluavat vain tarkoituksella herättää huomiota. Ei kai kukaan oikesta noin tyhmä olisi?

820.11.2007 13:33

Heh, ei voi muuta kuin nauraa Gay Lordin tempaukselle, jos pitää paikkansa. :)Ei muuta kuin porukalla fanipostia menemään, että well done. :)

920.11.2007 14:09

Voi hyvää päivää mikä tyyppi... Kannattaa...

1020.11.2007 14:56

No jos ruotsalaiset etsivät ovat samaa tasoa kuin hurrien poliisit niin toi salamavalo on aika ymmärrettävä juttu :)

1120.11.2007 15:34

Tämähän on kerrassaan hauskaa. Voi olla, että Piratebayn ja sen vastustajien seikkailuista saa parin vuoden päästä kerrassaan mahtavan elokuvan, sillä nyt alkaa tulla jo todellista actionia! :D

1220.11.2007 15:58

Prince haastoi Piratebayn oikeuteen.

Lainaus:
Kuvitteleeko prince, että saa pirate bayn oikeuteen usassa :D

http://sektori.com/uutiset/7979/pirate

http://arstechnica.com/news.ars/post/200...tml?rel


Prince tulee häviämään ja jokainen muukin joka uskaltaa käydä tpb:tä vastaan.

1320.11.2007 16:19

Ööh, siis kuka on prince - never heard

1420.11.2007 16:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
Tässä varmasti yksi syy miksi Prince moisen tempun tekee: nekin jotka ei miehestä ole kuullut alkavat ihmettelemään, että kukas se tuo on... sitten kun osa ottaa vielä asioista selvää, niin varmasti muutama utelias uutisen lukenut ihminen kuuntelee yhden tai pari miehen tuotosta :-)

TPB:tä käytetään tässä tapauksessa härskisti markkinoinnin työkaluna.

1520.11.2007 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
"Artisti joka tunnettiin ennen nimellä Prince" : D

Todella naurettava tuo varjostajien älykkyys.

1621.11.2007 7:56

Tuli tuosta etsivien toiminnasta jotenkin mieleen tämä kohtaus eräässä simpsons episodissa:)

http://xs121.xs.to/xs121/07473/1afafafftq34.jpg

http://xs121.xs.to/xs121/07473/2afave54v33.jpg

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2007 @ 08:00

1721.11.2007 8:48

On parempiakin tapoja markkinoida itseään. Pientä rajaa, siitä ei varmasti ole kyse.

1823.11.2007 8:32

Joo aika naurettavaltahan toi kuulostaa.
Varjostajat eivät sitten tainneet olla ammattilaisia vai hakeeko julkisuutta... kuka tietää.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto