AfterDawn: IT-alan uutiset

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 20.11.2007 08:14 Kommentteja (18)

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä? Ruotsalaisen The Pirate Bay -sivuston ylläpitäjä Peter Sunde kertoi verkkojulkaisu Ars Technicalle tanskalaiskilvissä ajaneiden autojen varjostaneen häntä ja palvelun muita ylläpitäjiä Ruotsissa.
Maailman suurimmaksi torrent-sivustoksi tituleerattu The Pirate Bay on saanut harjoittamansa toiminnan takia maailmalla osakseen suurta mediahuomiota ennenkin. Nyt raportoidut yksityisetsiväepäilyt ovat kuitenkin uutta. Sunde epäilee varjostajilla olevan jotain tekemistä Prince-nimisen artistin kanssa.

Uutisoimme kuukausi sitten Princen tempauksesta haastaa useita hänen musiikkiaan laittomasti levittäviä sivustoja oikeuteen. Myös The Pirate Bay on suunniteltu vietävän oikeuteen. Jo kuukausi sitten kerrottiin, että tarkoitusta varten on palkattu Ruotsista asianajajia. Tällöin Peter Sunde ei kuitenkaan ollut kuullut mitään mistään oikeushaasteista.

Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.

Princen piratismihyökkäysten sivutuotteena siipeensä ovat saaneet myös hänen omat fanisivustonsa, joita on kielletty julkaisemasta Princen tavaramerkin alaista sisältöä.

"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle. "Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."


Lähteet:
Ars Technica
Sektori.com

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

120.11.2007 8:33

Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.

220.11.2007 9:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.
Niinpä ja hänen pitäisi tietää, ettei hän tämmöistä asiaa voita...

320.11.2007 9:32

Voi olla että prince hakee julkisuutta tuolla tavalla :D

420.11.2007 10:30
EiQ
Inactive

Lainaus:
"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle."Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."
Ja kukahan häviää ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2007 @ 10:31

520.11.2007 10:35

---

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.11.2010 @ 01:02

620.11.2007 11:51
jaskpaska
Inactive

Vittu mikä pelle... :D

720.11.2007 11:57

Lainaus:
Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.
Veikkaampa, että jos kyseessä on todella joku etsivä ja hän/he käyttävät samalavaloa, niin he haluavat vain tarkoituksella herättää huomiota. Ei kai kukaan oikesta noin tyhmä olisi?

820.11.2007 13:33

Heh, ei voi muuta kuin nauraa Gay Lordin tempaukselle, jos pitää paikkansa. :)Ei muuta kuin porukalla fanipostia menemään, että well done. :)

920.11.2007 14:09

Voi hyvää päivää mikä tyyppi... Kannattaa...

1020.11.2007 14:56

No jos ruotsalaiset etsivät ovat samaa tasoa kuin hurrien poliisit niin toi salamavalo on aika ymmärrettävä juttu :)

1120.11.2007 15:34

Tämähän on kerrassaan hauskaa. Voi olla, että Piratebayn ja sen vastustajien seikkailuista saa parin vuoden päästä kerrassaan mahtavan elokuvan, sillä nyt alkaa tulla jo todellista actionia! :D

1220.11.2007 15:58

Prince haastoi Piratebayn oikeuteen.

Lainaus:
Kuvitteleeko prince, että saa pirate bayn oikeuteen usassa :D

http://sektori.com/uutiset/7979/pirate

http://arstechnica.com/news.ars/post/200...tml?rel


Prince tulee häviämään ja jokainen muukin joka uskaltaa käydä tpb:tä vastaan.

1320.11.2007 16:19

Ööh, siis kuka on prince - never heard

1420.11.2007 16:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
Tässä varmasti yksi syy miksi Prince moisen tempun tekee: nekin jotka ei miehestä ole kuullut alkavat ihmettelemään, että kukas se tuo on... sitten kun osa ottaa vielä asioista selvää, niin varmasti muutama utelias uutisen lukenut ihminen kuuntelee yhden tai pari miehen tuotosta :-)

TPB:tä käytetään tässä tapauksessa härskisti markkinoinnin työkaluna.

1520.11.2007 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
"Artisti joka tunnettiin ennen nimellä Prince" : D

Todella naurettava tuo varjostajien älykkyys.

1621.11.2007 7:56

Tuli tuosta etsivien toiminnasta jotenkin mieleen tämä kohtaus eräässä simpsons episodissa:)

http://xs121.xs.to/xs121/07473/1afafafftq34.jpg

http://xs121.xs.to/xs121/07473/2afave54v33.jpg

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2007 @ 08:00

1721.11.2007 8:48

On parempiakin tapoja markkinoida itseään. Pientä rajaa, siitä ei varmasti ole kyse.

1823.11.2007 8:32

Joo aika naurettavaltahan toi kuulostaa.
Varjostajat eivät sitten tainneet olla ammattilaisia vai hakeeko julkisuutta... kuka tietää.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
3 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia
Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä (18.7.2018 16:33)
Euroopan komission on määrännyt Googlelle 4,34 miljardin euron sakon yhtiön hakukoneen määräävää markkina-asemaa vahvistavien laittomien käytäntöjen vuoksi. Käytännössä kyse on siitä, että Google ....
6 kommenttia
Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita (18.7.2018 06:48)
Spotify on tehnyt Android- ja iOS-sovelluksiinsa viimeisten viikkojen aikana pienen muutoksen, mutta se helpottaa monen kuuntelijan elämää ratkaisevasti. Ainakin arjessa on yksi ensimmäisen ....
1 kommentti

Uutisarkisto