AfterDawn: IT-alan uutiset

Ilmainen työkalu iPhonen SIM-lukituksen poistamiseen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.9.2007 11:47 Kommentteja (11)

Ilmainen työkalu iPhonen SIM-lukituksen poistamiseen Viime kuussa useat tahot ilmoittivat tuovansa myyntiin ohjelmia, joiden avulla Applen iPhone-matkapuhelimen saa hyväksymään minkä tahansa SIM-kortin. Nyt internetiin on ilmaantunut iPhone Dev Team -ryhmän avoimen lähdekoodin ohjelma, jonka avulla iPhonen SIM-lukituksen saa pois päältä ohjelmallisesti.
iUnlock-ohjelma ei ole suunnattu aivan kaikille, sillä sen käyttöä varten pitää iPhoneen siirtää erillisellä ohjelma joitain tiedostoja ja tämän lisäksi iUnlock pitää käynnistää puhelimessa SSH-ohjelman avulla. iUnlockista on kuitenkin luvattu julkaista helppokäyttöisempi versio, jonka avulla tavallinen kuluttaja saisi haluamansa SIM-kortin käyttöön iPhonen kanssa, eikä hänen tällöin tarvitse tyytyä AT&T-liittymään.

iUnlockia vaivaavat kuitenkin samat pienet ongelmat kuin muitakin vastaavia ohjelmia. Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen, vaan käyttäjän on käytettävä erillistä ohjelmaa, jotta YouTuben videoihin pääsee jälleen käsiksi puhelimen kautta.

Puhelimen ohjelmiston voi myös palauttaa alkuperäiseen tilaansa, ilman pelkoa SIM-lukituksen aktivoinnista. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tietoa siitä, voiko Apple aktivoida SIM-lukituksen tulevilla ohjelmistopäivityksillä. iPhone ei kuitenkaan osaa päivittää ohjelmistoaan itse, joten kuluttajilla ei ole pelkoa siitä, että puhelin lakkaisi toimimasta automaattisesti tapahtuvan firmware-päivityksen takia.

Lähteet:
Engadget
Gizmodo

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

112.9.2007 12:08

"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

212.9.2007 12:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jahlberg:
"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

Sama täällä...ihan turha softa. Se selain taitaa olla tärkeämpi juttu kuin tube.

312.9.2007 12:19

Lainaus:
iPhone ei kuitenkaan osaa päivittää ohjelmistoaan itse, joten kuluttajilla ei ole pelkoa siitä, että puhelin lakkaisi toimimasta automaattisesti tapahtuvan firmware-päivityksen takia.
Jeah, apple sanoo että ei päivity, mutta satavarmasti siellä on joku taustatroijani tutkimassa tapahtuvia. Joku USA hallitus pakottanu sen laittaa sen sinne.

412.9.2007 12:19

Testattu ja toimii (Saunalahti).

YouTuben toimimattomuus ei oikeastaan liity näihin SIM-lukituksen purkamiseen tarkoitettuihin ohjelmiin, vaan aktivointivaiheeseen. YouTube-ohjelman korjaaminen on kuitenkin suhteellisen helppoa, ja ohjeet löytyvät esim. Hackint0shin foorumista.

512.9.2007 14:14

Jokseenkin tyhmältä tuntuu koko SIM-korttilukitus. Tietysti hyvä että tälläisiä softia tehdään. Täytyyhän puhelin saada toimimaan minkä tahansa operaattorin kortilla.

Tuollaista kännyä en huolisi edes ilmaiseksi. Käytän aina halvinta operaattoria.

612.9.2007 14:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hexi:

Tuollaista kännyä en huolisi edes ilmaiseksi.
Kai nyt sentään ilmaiseksi,käyttäisit vaikka panoksena,
jossain sököä pelatessa.Mut sama täällä en kyllä paljoa
maksaisi.(ei edes puoli-ilmaiseksi.)

712.9.2007 15:18

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jahlberg:
"Suurin ongelma on puhelimen YouTube-sovellus, joka ei toimi suoraan SIM-lukituksen purkamisen jälkeen"

Aivan turha toiminto iha sama vaikka ei toimis. En minä ainakaan osta puhelinta sen takia, että pääsisin youtuben videoita katseleen.

Sama täällä...ihan turha softa. Se selain taitaa olla tärkeämpi juttu kuin tube.
No lisätään viel et loppupeleissä en mä ainakaan tekis mitään sil selaimella en osta kyl puhelinta senkään takia et pääsis sile nettiin surffaileen :). Itsellä k800i en kertaakaan ole mitään 3G hommia siinä tarvinu enkä kertaakaan ole netissä sillä käyny, muulloin ku silloin jos taskussa painellu sen vahingossa meneen nettiin

812.9.2007 15:39

Saako tuolta Apllen netti kaupasta tilattua suomeen tuommosen 16Gigasen iPhonen?

912.9.2007 16:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Al_Cabone:
Saako tuolta Apllen netti kaupasta tilattua suomeen tuommosen 16Gigasen iPhonen?
ei saa, sillä maa on "US" eikä sitä voi vaihtaa...joko joku lähehettää sinulle iPhonen usasta tai käyt itse hakemassa...
mutta puhelimen voi tietenkin varata jo valmiiksi...koska se sitten tulee, niin on ihan eri asia
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21373

1027.4.2008 21:21

Allekirjoitaneella on 2kpl uusia Iphoneja kumpikin uudella softalla. Jos joku osaa hakkeroida näitä uudempia versioita niin myyn toisen puhelimista ko. henkilolle edullisesti, edellyttäen, että toinenkin puhelin toimii. Ottakaa yhteyttä

116.3.2009 15:51

APUA ! VOIKO SIM LUKITUKSEN PURKAA ILMAN VANHAA SIM KORTTIA ! :O

MINULLA ON IPHONE JOKA ON OSTETTU ULKOMAILTA, SIM KORTTI JOKA TULI MUKANA KATKESI. JOTEN ONKO MAHDOLLISTE PURKAA SIM LUKITUS ILMAN VANHAA KORTTIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
9 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto