AfterDawn: IT-alan uutiset

Lucky ja Flo palkittiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.8.2007 14:36 Kommentteja (12)

Lucky ja Flo palkittiin Malesiassa tutuksi tulleet piraattilevyjen hajun tunnistavat Lucky ja Flo koirat on palkittu kunniamitalein Malesian hallituksen toimesta.
Koirat ovat etsineet piraattilevyjä viimeisen viiden kuukauden ajan ja koirien avulla paikalliset viranomaiset ovat onnistuneet takavarikoimaan piraattitallenteita yli 4,4 miljoonan euron arvosta. Tutkintojen seurauksena on myös pidätetty 26 ihmistä.

Kyseessä on ensimmäinen kerta kun Malesian hallitus palkitsee eläimiä taistelussa piratismia vastaan. Koirien loistavien saavutuksien myötä Malesia alkaa kouluttamaan omia koiria, joiden on tarkoitus jatkaa Luckyn ja Flon työtä tulevaisuudessa. Malesialle piratismin kitkeminen on tärkeä asia, sillä maa koettaa parantaa kauppasuhteitaan Yhdysvaltojen kanssa.

Lucky ja Flo suuntaavat pian uusille areenoille, kun koirien koulutuksesta vastannut MPA vie koirat kierrokselle New Yorkiin ja Torontoon, jossa koirien taitoja on tarkoitus esitellä elokuvafestivaalin yhteydessä.

Koirat eivät kuitenkaan ole olleet kaikkien mieleen, sillä malesialaiset rikollispomot lupasivat maksaa palkkion koirien surmaamisesta. Koirien turvallisuudesta on kuitenkin pidetty erityistä huolta, joten rikollispomojen tarjoamat rahat jäänevät lunastamatta.

Lähteet:
HS

Reuters

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

121.8.2007 15:16

Lainaus:
Malesialle piratismin kitkeminen on tärkeä asia, sillä maa koettaa parantaa kauppasuhteitaan Yhdysvaltojen kanssa.
siis jos haluaa kauppasuhteet jenkkien kanssa kuntoo ni pitää nuolla leffa ja musayhtiöiden perseitä..
no sen nyt ymmärtääkin jotenkin kun se yrjö puska mistään mitään tajuakkaan.
eli jos suomi vapauttaisi esim warettamisen lailliseks ni jenkit katkasis kauppasuhteet suomeen vai? ymmärsinkö oikeen.

mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?

mäkki, sysleri vai häh?

221.8.2007 15:20

Koskakohan tuo loistava koirapari tulee tääl meiti kotomaas käymähän, ku eikös suurin osa meistä kansalaisista oo nykyää rikollisia... piraattien vuoksi. *blaah

321.8.2007 15:30

Kohta koirat haistaa mitä sun kovalevyllä on, mikä on sun lempiruoka, minkälainen kännykkä sul on, ei hitto...

421.8.2007 15:31

Lainaus:
Lainaus:
mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?



Taitaa kuule bensa tulla Venäjältä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2007 @ 15:32

521.8.2007 16:01

jaa mitäköhän käy ku ne on nykissä kävelyllä?
ARVATKAA

621.8.2007 16:27

Tuo on sinäänsä typerää, eihän ne koirat tuosta mitallista mitään hyödy. Olisi ollut edes jotain koirille mukavampaa. ;)

721.8.2007 16:54

Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2007 @ 16:55

821.8.2007 17:29

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?



Taitaa kuule bensa tulla Venäjältä
mä en nyt tarkottanut täydeliisessä asiayhteydessä. vaan vertauskuvana

mutta se että jenkkien maailmavalta asema on liian iso nykysin ne kykenee tollasilla tapauksilla hallittee liikaa maailmaa.

Lainaus:
Deettee (Newbie) 21.8.2007 13:54 _
Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?
nyt ei kysytä yhen maan boikottia jenkkejä vastaan. vaan monen muunkin. euroopankin alueelta löytyisi monia maita parinkymmenen ns suuren taloudellisen maan boikotti ajaisi jenkit sekasortoon. näin ainakin äkkiä pähkäilin. ei boikoittiint tarvittaisi kuin kiina, japani, koreat ja 5 euroopanunionin maata niin senkin ne huomaisi jo omassa taskussa.

ja jos boikotointi alkaisi suurella voimalla vastaisi luultavasti tämä kyseinen yrjö puska tähän sotilaallisilla iskuilla mitäluultavammin sen mielestä on kiva kun ne raketit paukkuuettä näin

itse kannatan ennemmin vaikka ryssiä ko jenkkejä jenkit o ylilihavaa kansaa joka ei ymmärrä muutakun oman lippunsa ja sen saatanan kansallislaulunsa mitä ne hoilaa joka pirun kissanristijäisissä

921.8.2007 19:41
Kellopeli
Inactive

NUUH... Vares kakkonen E: asemalla.

1021.8.2007 20:00

Lainaus:
ei boikoittiint tarvittaisi kuin kiina, japani, koreat ja 5 euroopanunionin maata niin senkin ne huomaisi jo omassa taskussa.
Tekisi vaan hallaa noidenkin maiden talouksille melko tavalla. Etkö ole seurannut uutisista, kun USA:n asuntomarkkinat sukeltaa, sukeltaa koko maailmantalous. Sen verran mahtava talousmahti kun on.

Jos nykäsis öljyhanat kiinni, niin siinä olis Jenkit hetken polvillaan. Mutta tuotakaan ei uskalleta tehdä ohjussateen pelossa.

1121.8.2007 20:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Deettee:
Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?
Ei usa uskalla boikotoida suomea eihän se tee niin ruotsillekkaan koska jos se tekisi niin niin se joutuisi saman tekemään koko eulle.. näin veikkaan, miten usa voi saartaa vain esim suomen jos kaikki muut eu maat kuskaa usa kamaa kumminki suomee eli niitte pitäs katkoo kaikki vai?:D

1222.8.2007 12:13

Jatkakaa samaan malliin Lucky ja Flo! =D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
8 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto