AfterDawn: IT-alan uutiset

Lucky ja Flo palkittiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.8.2007 14:36 Kommentteja (12)

Lucky ja Flo palkittiin Malesiassa tutuksi tulleet piraattilevyjen hajun tunnistavat Lucky ja Flo koirat on palkittu kunniamitalein Malesian hallituksen toimesta.
Koirat ovat etsineet piraattilevyjä viimeisen viiden kuukauden ajan ja koirien avulla paikalliset viranomaiset ovat onnistuneet takavarikoimaan piraattitallenteita yli 4,4 miljoonan euron arvosta. Tutkintojen seurauksena on myös pidätetty 26 ihmistä.

Kyseessä on ensimmäinen kerta kun Malesian hallitus palkitsee eläimiä taistelussa piratismia vastaan. Koirien loistavien saavutuksien myötä Malesia alkaa kouluttamaan omia koiria, joiden on tarkoitus jatkaa Luckyn ja Flon työtä tulevaisuudessa. Malesialle piratismin kitkeminen on tärkeä asia, sillä maa koettaa parantaa kauppasuhteitaan Yhdysvaltojen kanssa.

Lucky ja Flo suuntaavat pian uusille areenoille, kun koirien koulutuksesta vastannut MPA vie koirat kierrokselle New Yorkiin ja Torontoon, jossa koirien taitoja on tarkoitus esitellä elokuvafestivaalin yhteydessä.

Koirat eivät kuitenkaan ole olleet kaikkien mieleen, sillä malesialaiset rikollispomot lupasivat maksaa palkkion koirien surmaamisesta. Koirien turvallisuudesta on kuitenkin pidetty erityistä huolta, joten rikollispomojen tarjoamat rahat jäänevät lunastamatta.

Lähteet:
HS

Reuters

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

121.8.2007 15:16

Lainaus:
Malesialle piratismin kitkeminen on tärkeä asia, sillä maa koettaa parantaa kauppasuhteitaan Yhdysvaltojen kanssa.
siis jos haluaa kauppasuhteet jenkkien kanssa kuntoo ni pitää nuolla leffa ja musayhtiöiden perseitä..
no sen nyt ymmärtääkin jotenkin kun se yrjö puska mistään mitään tajuakkaan.
eli jos suomi vapauttaisi esim warettamisen lailliseks ni jenkit katkasis kauppasuhteet suomeen vai? ymmärsinkö oikeen.

mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?

mäkki, sysleri vai häh?

221.8.2007 15:20

Koskakohan tuo loistava koirapari tulee tääl meiti kotomaas käymähän, ku eikös suurin osa meistä kansalaisista oo nykyää rikollisia... piraattien vuoksi. *blaah

321.8.2007 15:30

Kohta koirat haistaa mitä sun kovalevyllä on, mikä on sun lempiruoka, minkälainen kännykkä sul on, ei hitto...

421.8.2007 15:31

Lainaus:
Lainaus:
mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?



Taitaa kuule bensa tulla Venäjältä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2007 @ 15:32

521.8.2007 16:01

jaa mitäköhän käy ku ne on nykissä kävelyllä?
ARVATKAA

621.8.2007 16:27

Tuo on sinäänsä typerää, eihän ne koirat tuosta mitallista mitään hyödy. Olisi ollut edes jotain koirille mukavampaa. ;)

721.8.2007 16:54

Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2007 @ 16:55

821.8.2007 17:29

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
mitä muuta hyvää tulee jenkeistä ko bensa?



Taitaa kuule bensa tulla Venäjältä
mä en nyt tarkottanut täydeliisessä asiayhteydessä. vaan vertauskuvana

mutta se että jenkkien maailmavalta asema on liian iso nykysin ne kykenee tollasilla tapauksilla hallittee liikaa maailmaa.

Lainaus:
Deettee (Newbie) 21.8.2007 13:54 _
Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?
nyt ei kysytä yhen maan boikottia jenkkejä vastaan. vaan monen muunkin. euroopankin alueelta löytyisi monia maita parinkymmenen ns suuren taloudellisen maan boikotti ajaisi jenkit sekasortoon. näin ainakin äkkiä pähkäilin. ei boikoittiint tarvittaisi kuin kiina, japani, koreat ja 5 euroopanunionin maata niin senkin ne huomaisi jo omassa taskussa.

ja jos boikotointi alkaisi suurella voimalla vastaisi luultavasti tämä kyseinen yrjö puska tähän sotilaallisilla iskuilla mitäluultavammin sen mielestä on kiva kun ne raketit paukkuuettä näin

itse kannatan ennemmin vaikka ryssiä ko jenkkejä jenkit o ylilihavaa kansaa joka ei ymmärrä muutakun oman lippunsa ja sen saatanan kansallislaulunsa mitä ne hoilaa joka pirun kissanristijäisissä

921.8.2007 19:41
Kellopeli
Inactive

NUUH... Vares kakkonen E: asemalla.

1021.8.2007 20:00

Lainaus:
ei boikoittiint tarvittaisi kuin kiina, japani, koreat ja 5 euroopanunionin maata niin senkin ne huomaisi jo omassa taskussa.
Tekisi vaan hallaa noidenkin maiden talouksille melko tavalla. Etkö ole seurannut uutisista, kun USA:n asuntomarkkinat sukeltaa, sukeltaa koko maailmantalous. Sen verran mahtava talousmahti kun on.

Jos nykäsis öljyhanat kiinni, niin siinä olis Jenkit hetken polvillaan. Mutta tuotakaan ei uskalleta tehdä ohjussateen pelossa.

1121.8.2007 20:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Deettee:
Jos USA boikotoi Suomea, niin ei maitten pitää valita kumman puolella on, USA vai Suomi, arvtkaas kumpi voittaa?
Ei usa uskalla boikotoida suomea eihän se tee niin ruotsillekkaan koska jos se tekisi niin niin se joutuisi saman tekemään koko eulle.. näin veikkaan, miten usa voi saartaa vain esim suomen jos kaikki muut eu maat kuskaa usa kamaa kumminki suomee eli niitte pitäs katkoo kaikki vai?:D

1222.8.2007 12:13

Jatkakaa samaan malliin Lucky ja Flo! =D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Päivän diili: SSD-levyjä superhalvalla - 120GB 21 eurolla, 240GB 35 eurolla, 480GB, 960GB, ... Päivän diili: SSD-levyjä superhalvalla - 120GB 21 eurolla, 240GB 35 eurolla, 480GB, 960GB, ... (19.1.2019 11:50)
Vanhemmalle läppärille tai pöytäkoneelle saa kummasti lisää käyttövuosia, kun vaihtaa tietokoneen kovalevyn tilalle SSD-levyn. Jopa hitaimmatkin SSD-levyt päivittävät käytännössä kaikki kovalevyt ....
Tässä se on – Samsungin Galaxy S10 -mallisto Tässä se on – Samsungin Galaxy S10 -mallisto (19.1.2019 11:05)
Älypuhelinmerkkien yllätyksiä jo vuosia murskannut Evan Blass (@evleaks) on iskenyt jälleen julkaisemalla lehdistökuvan Samsungin Galaxy S10 -mallistosta. Kuten on jo vähän aikaa ollut puhetta, ....
3 kommenttia
Spotify julkaisee tänä vuonna oman soittimen – Yhtiön ensimmäinen laitejulkaisu Spotify julkaisee tänä vuonna oman soittimen – Yhtiön ensimmäinen laitejulkaisu (19.1.2019 10:34)
Suoratoistopalvelu Spotify on kokeilemassa mahdollisuuksiaan laitemarkkinoilla, kertoo brittiläinen talousjulkaisu Financial Times. Myöhemmin tänä vuonna ruotsalaisyhtiö aikoo nimittäin esitellä ....
Microsoft: Windows 10 Mobile on kuollut, vaihtakaa Androidiin tai iPhoneen Microsoft: Windows 10 Mobile on kuollut, vaihtakaa Androidiin tai iPhoneen (18.1.2019 21:36)
Microsoft on virallisesti kuopannut myös Windows 10 Mobile -käyttöjärjestelmän ja kehottaa käyttäjiä vaihtamaan muihin käyttöjärjestelmiin ennen tuen loppumista joulukuussa 2019.
10 kommenttia
Microsoft luovutti Cortanan kanssa? Ei kilpaile Alexaa vastaan Microsoft luovutti Cortanan kanssa? Ei kilpaile Alexaa vastaan (18.1.2019 14:29)
Kerroimme aiemmin tällä viikolla Microsoftin aikomuksesta erottaa Windows 10:n hakupalkki ja Cortana toisistaan. Ohjelmistojätti näyttää uudistavan Cortanan ympärille rakennettavaa liiketoimintastrategiaa ....

Uutisarkisto