AfterDawn: IT-alan uutiset

Allofmp3.com-palvelun omistaja syytön

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.8.2007 22:43 Kommentteja (12)

Allofmp3.com-palvelun omistaja syytön Venäläinen Allofmp3.com-palvelua pyörittänyt Denis Kvasov on todettu syyttömäksi häntä vastaan nostetussa oikeusjutussa, jossa häntä syytettiin tekijänoikeusrikoksista.
Tuomari Yekaterina Sharapovan mukaan syyttäjä ei pystynyt esittämään oikeudelle kunnollisia todisteita siitä, että Kvasov olisi syyllistynyt mihinkään laittomaan.

Päätös oli monelle yllätys, sillä Moskovan yleinen syyttäjä haki Kvasoville vankeusrangaistusta ja syyttäjän apuna oli musiikkiteollisuuden etuja puolustava International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). IFPI ei kuitenkaan tyydy oikeuden ratkaisuun, vaan IFPI:n edustajana toimiva Igor Pozhitkov sanoi, että päätöksestä tullaan valittamaan.

Kvasovin puolustus vetosi siihen, että allofmp3.com-palvelua pyörittänyt MediaServices on maksanut tekijänoikeuskorvauksia ROMS:ille, joka kerää ja jakaa tekijänoikeuskorvauksia Venäjällä. Täten palvelun toiminta oli myös laillista Venäjällä. IFPI:n mielestä ROMS ei kuitenkaan ole se taho, jolle korvaukset pitäisi maksaa ja tämän lisäksi korvaukset ovat IFPI:n edustajien mukaan olleet liian pieniä.

Kyseessä on jo toinen kerta kun MediaServices onnistuu puolustamaan toimiaan Venäjällä. Viime kuussa paikallinen oikeusistuin totesi, että Visan ja Mastercardin viime vuonna aloittama boikotti Allofmp3.com-palvelua vastaan oli laiton.

Lähteet:
Piraattiliitto
CNN

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

116.8.2007 0:14

Ha!

216.8.2007 4:19
djcovered
Inactive

Oikein

316.8.2007 5:24

Niinpä. En ole ikinä ymmärtänyt, että miten ihmeessä sen pitäisi auttaa, että syyttäjän puolella olisi vaikka kaikki mafiat? Eihän sen pitäisi totuutta muuttaa? Ifpi ja kumppanit ovat jo melkein apilaksen tasolla, eivät vain millään ymmärrä että ovat väärässä.

416.8.2007 7:29

No niinhän se on että 'juridinen oikeus' voi olla täysin eri asia kuin 'oikeudenmukaisuus'.

Oikeuslaitos toimii lakien ja säädösten mukaisesti. Mikäli henkilöt osaavat käyttää hyväkseen laissa olevia virheitä eli "porsaan reikiä", heitä ei pidäkään tuomita. Päättäjien tehtävksi jää korjata laista virheet, eli ns. "porsaanreijät" pois.

516.8.2007 9:25

Heh, saivatpa nenilleen...toivottavasti ns oikea mafia käy kovistelemassa ifpi:ä :-p, nojoo. Tuo oli oikea tuomio.

616.8.2007 10:50

Ja kyllähän noin reilun hepun pitää saada kaupan päälle jättimegakorvaukset toiminnan alasajosta ,jos se kerran ei ole laitonta.

716.8.2007 11:09

tässä tilanteessa venäjän oikeuslaitos toimii paremmin ku usan mitenköhä siel ois tuomittu? 100v kuritushuonetta :P

816.8.2007 11:10

Hyvä juttu...
tota jos mä olisin ton Ifpin jäsen niin en lähtis valittamaa
voi tulla ihpi:lle PASKANEN LOPPU.

916.8.2007 14:29

Lainaus:
IFPI:n mielestä ROMS ei kuitenkaan ole se taho, jolle korvaukset pitäisi maksaa ja tämän lisäksi korvaukset ovat IFPI:n edustajien mukaan olleet liian pieniä.
Pieni ristiriita miehen puheissa. "Ei niitä niille makseta, maksa enemmän."
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.8.2007 @ 14:31

1017.8.2007 8:14

Taitaa se Venäjän demokratiakehitys sittenkin olla toteutumassa.

1118.8.2007 19:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 375H&H:
No niinhän se on että 'juridinen oikeus' voi olla täysin eri asia kuin 'oikeudenmukaisuus'.

Oikeuslaitos toimii lakien ja säädösten mukaisesti. Mikäli henkilöt osaavat käyttää hyväkseen laissa olevia virheitä eli "porsaan reikiä", heitä ei pidäkään tuomita. Päättäjien tehtävksi jää korjata laista virheet, eli ns. "porsaanreijät" pois.
Kenenköhän puolella oikein olet? Kyllä "oikeudenmukaisuus" on kaukana musiikkiteollisuuden rahastuksesta. Parempi varmaan, että menet laukomaan sillä "norsupyssylläs" jonnekin muualle!

1219.8.2007 9:37

Ok, sillä välin kun täällä nillitetään oikeudesta ja oikeudenmukaisuudesta ja laeista ja muusta paskasta, Venäjällä toimitaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto