AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 30.4.2007 20:11 Kommentteja (9)

Xbox 360:n 65 nm:n versio valmis syksyksi? DigiTimesin julkaiseman jutun mukaan Xbox 360:n grafiikkaprosessori Xenosin 65 nanometrin versio valmistuu syksyksi. Vaikka keskusprosessori Xenon saadaan siirrettyä parannetulle valmistustekniikalle jo kesään mennessä, ei päivitetyllä piirilevyllä myytävää Xboxia todennäköisesti nähdä kaupoissa vasta kuin syksyllä.
Valmistustekniikan siirto 90 nm:stä 65 nm:iin vähentää lämmöntuottoa ja pienentää komponenttien kokoa. Microsoft haluaa päivittää konsolinsa piirilevyn varmasti mahdollisimman pian, sillä pienempien ja viileämpien komponenttien ansiosta tuotanto voidaan suunnitella edullisemmaksi ja laitteen kestävyys paranee. Kuitenkin useiden eri versioiden suunnittelu on tehotonta, joten Microsoft päivittänee koko laitteen suunnittelun kerralla.

Parannukset eivät ole välttämättä ulospäin kovinkaan näkyviä, vaan suurimmat muutokset tapahtunee laitteen sisällä. Selvin muutos saattaa olla hiljentynyt melu, sillä laitetta pitää viilentää vähemmän. Tehostunut tuotanto alentaa pitkällä aikavälillä myös tuotantokustannuksia, mikä lopulta heijastuu kuluttajille hinnanlaskuna.

Xbox Eliten hankintaa harkitsevien kannalta huhut tarkoittavat sitä, että mahdollisesti kannattaisi odottaa syksyyn. Tällöin itselleen voi saada viileämpänä pyörivän ja pidempi ikäisen konsolin.


Lähde:
Ars Technica

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

130.4.2007 20:51
henkettu
Inactive

Niin siis toi tulee varmaan jenkkilään syksyllä. Suomeen se tulee joskus vuonna kettu..

230.4.2007 21:06

Ei ihme, että MS haluaa tuon mahdollisimman nopeasti markkinoille, kun nyt bokseja posahtelee yhtenään. :/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2007 @ 21:10

31.5.2007 4:44

Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

41.5.2007 7:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Hmm.. Omallalaillaan tämä harmittaa. Olin ostamassa Eliteä, mutta siinäpä on tuon vanhemman tekniikan osat. Vastaavasti Elitessä tulee kaikkea kivaa roipetta mukana, mitä ei välttämättä tuohon tungeta.

ei sit auta kun ostaa kummatkin versiot...=)
no joo luulis et MS siirtyy pelästään 65 nm käyttöön jolloin pitäis Elitestäkin löytyä toi uusi prosessori...

51.5.2007 8:50

Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.

61.5.2007 9:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Supo:
Mistä tuo tieto on että boxeja kusahtelee yhtenään,kun mistään muualta ei ole silmiin tuollaista osunut.
Itsekin olen tuollaista joiltakin foorumeilta lukenut, että niitä olisi jonkinlaisia määriä hajonnut. Ei nyt välttämättä ihan "yhtenään" kuitenkaan.

71.5.2007 9:41

Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D

81.5.2007 16:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Kaikkiahan konsoleita hajoilee, mitkä on ekoissa erissä tullut, mutta se on hyvin pieni määrä. Kaikesta Microsoftiin liittyvästä vaan uutisoidaan niin näkyvästi, että illuusio Xboxien hajoilemisista pinttyy ihmisten mieliin... Tai jotain siihen suuntaan. Jokainen tehköön teoriansa. :D
http://pelaajalehti.com/2007/03/30/yli-p...rasta-jo-rikki/
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=34661

Ja muutenkin mitä foorumeilta lueskellut niin aika paljon niitä hajoaa. :/
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2007 @ 16:18

91.5.2007 17:03

Ui jui. Tää on ihan loistava juttu. Sitten jään odottelemaan syksyyn. Jää PS3 hommaamatta. Ehkä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
7 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto