AfterDawn: IT-alan uutiset

Hollywood lyö jarruja langattomalle teräväpiirrolle

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.4.2007 19:33 Kommentteja (11)

Hollywood lyö jarruja langattomalle teräväpiirrolle Hollywoodin elokuvastudiot haluavat viivästyttää Samsungin langattomien HD-plasmojen markkinoille tuloa. Syynä jarrutteluun on huoli langattoman siirron turvallisuudesta.
Samsungilla on myyntivalmiina 50- ja 58-tuumaiset plasmaruudut, joihin kuva voidaan siirtää langattomasti 802.11n-lähiverkkoteknologiaa hyödyntäen. Markkinoille näytöt tulevat kuitenkin vasta syyskuussa, sillä Hollywood ei ole vielä hyväksynyt näyttöjen turvallisuutta, kertoo Samsungin markkinointijohtaja Bill Dickey.

Huoli ei painaisi studiota yhtä paljoa, jos näytöt eivät tukisi täyttä 1080p-tarkkuutta. Korkean resoluution vuoksi studiot haluavat kuitenkin olla täysin varmoja, ettei HD-materiaalin DRM-suojauksia voida kiertää.

Jotta näytöt ehtivät markkinoille syyskuuhun mennessä, pitäisi siunaus studioilta saada kesäkuuhun mennessä. "Teknologia on kunnossa, odotamme vain hyväksyntää", Dickey kertoo.

Neuvotteluiden yksi todennäköinen tulema on, että Samsungin näytöt alistetaan studioiden säätämille suojamekanismeille, joissa laitteet neuvottelevat keskenään. Mikäli esimerkiksi näyttö ei tue asetettua suojamekanismia, pakotetaan video huonompaan resoluutioon.

Lähde:
Ars Technica

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

125.4.2007 19:56

älytöntä pelleilyä taas josta kuluttaja kärsii, ei kumminkaan toimi kunnolla niinku sonyn tuotteetkaan, vaikka olis kuin aitoa .eiköhän kaikki ole murrettavissa niinkun on jo niin monta kertaa nähty.

225.4.2007 19:56

Purkaisi joku äkkiä nää jutut, niin päästäisi tälläisestä p....... eroon.

325.4.2007 19:56

Ohhoijaa.. Taas kuluttajaa kohdellaan kuin rikollista. Kaikki käyttöä helpottavat ominaisuudet nähdään vain ja ainoastaan uhkana. Vahinko etteivät tajua, että ihmisillä on tapana käyttäytyä ennakko-odotusten mukaisesti. Panostaisivat helppokäyttöisyyteen, laatuun ja ennenkaikkea sisältöön, niin elokuvateollisuutta tukisi mielellään.

Itse omistan tasan kaksi DVD-elokuvaa, jotka pakettitarjouksena ostin. Makuunin vuokrakortti on kylläkin ollut ahkerassa käytössä, mutta omaksi en kopiosuojauksilla invalidisoitua massatuontantoroskaa viitsi hankkia. Eli taitavat jäädä myös langattomat HD-TV:t minun osaltani kaupan hyllylle, kunnes tuotteesta maksaessani saan myös oikeuden katsella sitä miten, missä ja millä laitteilla tahdon.

426.4.2007 3:53

"Syynä jarrutteluun on huoli langattoman siirron turvallisuudesta. "


Ja paskat, syynä lienee taas se iän ikuinen kopioiminen (piratismi) se siellä taustalla kummittelee. Ideahan on erittäin hyvä, voisi katsella ilman johtohässäkkää tv:ltä nettitv:tä jne. Joten kyllä tuossa pikkuisen torpedoimisen makua on...

526.4.2007 4:32

Lainaus:

Korkean resoluution vuoksi studiot haluavat kuitenkin olla täysin varmoja, ettei HD-materiaalin DRM-suojauksia voida kiertää.

Taas todiste, että arvon herran eivät elä tässä maailmassa.

626.4.2007 4:33

Lainaus:
studiot haluavat kuitenkin olla täysin varmoja, ettei HD-materiaalin DRM-suojauksia voida kiertää.
Onhan näitä pelkoja ennenkin ollut, turhiksi osoittautuneet, siis kaikki on jo kierretty. Ainakin kaikki, joista ihmiset vähääkään välittävät.

Nimenomaan pelkona on se, että joku voisi hyväksikäyttää videosignaalia, kuten vaikka toistaa sitä KAHDELLA näytöllä! (hui kamala, naapurikin pääsee leffailtaan mukaan!) Pelottavin skenaario olisi varmaan videosignaalin rajaton kopiointi. Kopioida nyt videosignaali tavallisella tietokoneella, jossa langaton netti...

726.4.2007 13:15

Tämähän on äärimmäisen turha toimenpide, kun lähde materiaalien (HD-DVD ja Blu-ray) suojaukset on jo kierretty. Eli jos halutaan kopioida, niin ei tämä estä sitä. Mielestäni Samsungin ei tulisi kuunnella yhtään sanaa Hollywoodin suunnalta. Ihme että niille on annettu määräysvalta, joka pakottaa kaikki käyttämään heidän hyväksymiään (DRM-suojattuja) laitteita. Kamalaa pelleilyä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2007 @ 13:15

826.4.2007 14:32

Miksei Samsung sano noille, että haistakaapa kuule paska ja laita laitteita myyntiin? Kuluttajat olisivat tyytyväisiä kun saisi tommosiakin(itse voisin ostaa heti jos saisi kohtuu hinnalla). Mitä järkeä kuunnella jotain hollywood pellejä?

926.4.2007 16:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nomber:
Mitä järkeä kuunnella jotain hollywood pellejä?

Ne pellet tuottaa kaiken merkittävän sisällön joten välit sinne suuntaan kannattaa pitää kunnossa.

Siltikin ominaisuuksia rajoittavat tekijät ärsyttävät kuluttajaa... Mulla ei ole vielä (onneksi) HDTV:tä, sen verran perseestä (ja kalliita) nämä jo hiemankin vanhemmat mallit ovat olleet. Taidan vielä vältellä teräväpiirtoa, kun ei tuosta taida olla mtn hyötyä vielä. Varsinkin digikuva oksettaa paremmalla televisiolla.

Silti tekis mieli ostaa joku 40" FullHD :D

1026.4.2007 21:47

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nomber:
Mitä järkeä kuunnella jotain hollywood pellejä?

Ne pellet tuottaa kaiken merkittävän sisällön joten välit sinne suuntaan kannattaa pitää kunnossa.


Näyttöjen valmistajia on monia, miten hollywood voisi yhtä sortaa jos ei tämä tottelekaan heidän vaatimuksia?
Lainaus:

Siltikin ominaisuuksia rajoittavat tekijät ärsyttävät kuluttajaa... Mulla ei ole vielä (onneksi) HDTV:tä, sen verran perseestä (ja kalliita) nämä jo hiemankin vanhemmat mallit ovat olleet. Taidan vielä vältellä teräväpiirtoa, kun ei tuosta taida olla mtn hyötyä vielä. Varsinkin digikuva oksettaa paremmalla televisiolla.


Mikset hanki netistä HDTV-materiaalia? HDTV-telkku hyötykäyttöön.
Ei täällä suomessa sitä oikein muuten saa, ellei ole sitä canalin pakettia.

1127.4.2007 7:56

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nomber:
Mitä järkeä kuunnella jotain hollywood pellejä?

Ne pellet tuottaa kaiken merkittävän sisällön joten välit sinne suuntaan kannattaa pitää kunnossa.


Mitä muka noi sisällöntuottajat voi näyttölaitteen valmistajille? Alkaa tekemään elokuvia jotka ei toimi samsungin näytöissä(epäilen aika vahvasti)

Ja minusta noi hollywoodin idiootit ampuvat lähinnä itseään jalkaan jarruttamalla kehitystä. Jos porukka saisi helppokäyttöisiä ja suuria HDTV näyttöjä edukkaaseen hintaan niin samalla kanssa ostettaisiin niitä leffojakin, ei kukaan tommosta näyttöä osta vaan uutisten kattomiseen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....