AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360 saa näppäimistön

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.4.2007 17:00 Kommentteja (23)

Xbox 360 saa näppäimistön Nykyisillä pelikonsoleilla voi pelaamisen lisäksi tehdä myös paljon muuta. Musiikin kuuntelu, elokuvien katseleminen ja internetin selaaminen onnistuu nykyään lähes kaikilla pelikonsoleilla. Microsoftin tulevan Xbox 360 dashboard -päivitys mahdollistaa Microsoftin Messengerin käyttämisen konsolilla ja koska konsolin ohjaimella viestien kirjoittaminen kavereille ei ole maailman nopein asia on Microsoft päättänyt lanseerata Xbox 360:lle oman näppäimistön. Kyseessä ei ole kuitenkaan standardi tietokoneen näppäimistö, vaan kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.
Tarkemmat tiedot näppäimistöstä puuttuvat, mutta se on tarkoitus julkaista kesällä ja näppäimistössä on 47 näppäintä. Tuotekuvissa on nähtävillä skanditon näppäimistö ja tällä hetkellä ei ole varmuutta tuleeko näppäimistöstä lokalisoituja versioita eri markkina-alueille.

Näppäimistön julkaisu nostaa myös spekuloinnin Xbox 360:n mahdollisesta internetselaimesta taas esille, sillä Xbox 360 on ainoa uuden sukupolven pelikonsoli, jossa ei ole internetselainta ja näppäimistö helpottaisi huomattavasti selaimen käyttämistä.





Lähteet:
GameSpot
CVG

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

18.4.2007 17:23

huvittavan näkönen mutta ihan mahtava juttu!

28.4.2007 17:40

Eikö tuommonen mokkula haittaa peliä?
Vai saako sen irti? -näytti ainakin saumakohtaa olevan.

38.4.2007 17:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlasterX:
Eikö tuommonen mokkula haittaa peliä?
Vai saako sen irti? -näytti ainakin saumakohtaa olevan.
Kyseessä ei ole kuitenkaan standardi tietokoneen näppäimistö, vaan kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.

Uutinen kannattaa myös lukeakin.

48.4.2007 19:27

Ei oikein innosta näppis peliohjaimessa.

58.4.2007 19:32

Jos tuossa on hyvä napakka tuntuma, niin kyllähän se toki kirjoitusta auttaa, mutta jotenkin olisin toivonut, että olisivat julkaisseet täys kokoisen näppiksen X360 tyylillä. Kun muilla on liiketunnistin ohjaimet, niin boksiin voitaisiin laittaa näppis ja hiiri.

68.4.2007 20:48
jmpk
Inactive

Kerta näppäimistö on ohjaimeen liitettävä, niin tuskin kestää kauhean pitkään, ennekuin logitech tai joku muu kehittää samaan liittimeen menevän täysiverisen näppäimistön.

79.4.2007 7:17

Luultavasti jos poksiin tulisi suoraan hiiri ja näppis, alkaisivat jotkut vinkua että, tämä ei ole tietokone, vaan konsoli.

89.4.2007 7:33

Näyttää aika jännältä :D

99.4.2007 8:08

vaikee kuvitella, että miten tolla oikeasti nopeaa kirjotusta sais tehtyä. Oikei eihän se ois ku satunnaisiin mesesessioihin tarkoitettu, mutta vaivalloinen kirjottaminen ei tosiaan ole hauskaa, teki sitten mitä hyvänsä.

109.4.2007 8:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Predahi:
vaikee kuvitella, että miten tolla oikeasti nopeaa kirjotusta sais tehtyä. Oikei eihän se ois ku satunnaisiin mesesessioihin tarkoitettu, mutta vaivalloinen kirjottaminen ei tosiaan ole hauskaa, teki sitten mitä hyvänsä.

Kyllä uskoisin, että tolla nopeasti kirjoittaa.
Itellä oli kännykässä qwerty-näppis ja vaikka oli kuinka pieni niin yhteen tekstariin meni se 3 sekunttia, joten ei tollakaan kovin kauaa luulis menevän. Ainakaan mulla ;)

119.4.2007 8:21
AfterDawn Addict

Tuohan on vähän kuin kännykkää naputtelis, paitsi nopeempaa kun noissa napeissa ei ole kuin yksi toiminta kussakin.

129.4.2007 10:21

Kyllä tuo nopeuttaa kirjoittamista huomattavasti, jos vertaa sitä boksin tämänhetkiseen kirjoitustapaan.

139.4.2007 11:08

Aika näppärän oloinen lisäosa ohjaimeen. En usko, että toi pahemmin häiritsee ohjaimen normaalia käyttöä ja kirjoittaminen pädillä ainakin nopeutuu. Nyt vain Xbox360 omistajat innolla odottamaan omaa IE7 versiota.

149.4.2007 15:02

Äkkiseltään kyllä tuntuisi paremmalle normaalikokoinen näppis Xbox360 tyyliin rakennettuna, mutta kaipa tuollakin jotain tekee...

Eiköhän se nettiselainkin tule tässä kevään/kesän aikana jossakin päivityksessä.

159.4.2007 16:19

on kyl aika pieni tuo, kun ottaa ohjaimen käteen ja kattoo siihen väliin niin huomaa.... vaikka ois tavalliset sormet niin saattaa tulla aika paljon typoja tuolla kirjottaessa, saati jos on nakkisormet :)

169.4.2007 16:56
SotaOrava
Inactive

Siis pakko kai ton olla ihan omanlainen ohjain eikä lisäosa ? Koska ei tossa alhaalla ole mitään dataporttia, kuuloke ja mikkiportti ? Ääniohjausko tossa sitten ois? :O

179.4.2007 18:13

Lainaus:
kyseessä on peliohjaimeen liitettävä mininäppäimistö.

189.4.2007 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SotaOrava:
Siis pakko kai ton olla ihan omanlainen ohjain eikä lisäosa ? Koska ei tossa alhaalla ole mitään dataporttia, kuuloke ja mikkiportti ? Ääniohjausko tossa sitten ois? :O
Kyllä minä olen ihan selkeesti noiden kuvien perusteella huomaavinani kuuloke-/mikrofoniliittimen näppäimistön alalaidassa.

199.4.2007 18:59

Ihan näpsäkän näkönen laite. Itsekkin huomasin ton kuuloke/mikkiportin laidalla, oiskohan se 3,5 vai 2,5mm?

2010.4.2007 5:46

uhh toihan siis näyttää hyvältä!kunnon joikkarilta vaikkenmä itse Xsää omistakkaan.melkeimpä voisi harkita konsolin ostamista.

2114.4.2007 18:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaakatus:
Jos tuossa on hyvä napakka tuntuma, niin kyllähän se toki kirjoitusta auttaa, mutta jotenkin olisin toivonut, että olisivat julkaisseet täys kokoisen näppiksen X360 tyylillä. Kun muilla on liiketunnistin ohjaimet, niin boksiin voitaisiin laittaa näppis ja hiiri.
Joo, 360:stä ei luultavasti tule mitään tietokonetta, eikä se ole vieläkään, eli hiirellä ei tee yhtikäs mitään.

2210.7.2007 12:35

Siis näkeekö tavalliset dvd-elokuvat ilman erikseen ostettavaa kaukosäädintä?
Joka vanhassa piti hankkia-

2310.7.2007 20:15

Kyllä näkee

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto