AfterDawn: IT-alan uutiset

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.11.2006 14:14 Kommentteja (8)

LimeWire filtteröi Adoben tuotteet pois LimeWire P2P-ohjelmaa tekevä Lime Wire LLC aloittaa sensuroimaan Adoben ohjelmia koskevia hakuja ohjelmassaan. Acrobat, Photoshop ja After Effects hakusanat tuottavat tulevaisuudessa vähemmän hakutuloksia luvattomiin kopioihin Adoben ohjelmista. Toimenpiteen tarkoitus on parantaa ohjelman laillisuutta ja suojata käyttäjiä haittaohjelmilta, viruksilta ja oikeusjutuilta.
Toimenpide ei kuitenkaan ole toistaiseksi automaattinen vaan käyttäjän pitää itse LimeWireä asentaessa valita että hän haluaa käyttää sisällönsuodatusta. Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Tämä ei ole ainoa asia LimeWiressä joka kertoo tulevista muutoksista. Aikaisemmin ohjelmaan lisättiin popup-ikkuna, joka huomautti käyttäjälle ettei tällä ole lisenssiä ladata kyseistä tiedostoa tai musiikkikappaletta ja kysyi haluaako käyttäjä varmasti ladata tiedoston.

Muutokset saattavat kieliä siitä ettei Lime Wire LLC:n usko voittoihin käynnissä olevissa oikeusjutuissa ole kovin suuri ja muutoksilla koitetaan parantaa palvelun laillisuutta ja näin mahdollisesti sopia oikeusjutut oikeuden ulkopuolella tai ainakin laskea mahdollisia korvaussummia.

Lähteet:
Torrentfreak
LimeWire

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

112.11.2006 14:19

Ketähän tuo varoitus mahtaa liikuttaa?

212.11.2006 14:19

mitähän limeWirellä voi ladata sen jälkeen jos pystyy pelkkää laillistä kamaa ladattu?

312.11.2006 14:44

Kuulostaa vähän samanlaiselta hommalta kuin se, että röökiaskien kylkeen lätkäistiin laput:"Rökning kan döda!!!". En usko kenenkään oikeasti lopettaneen tupakointiaan niiden takia. Varmaan näillä varoituksilla on yhtä tehokkaat vaikutukset.

Tietysti voi olla, että eri tekijänoikeuksien haltijat pakottavat vahingonkorvauksilla uhaten Limen pistämään nuo filtterit pakollisiksi. Sellaisiksi ettei käyttäjä voi niitä kiertää. Sen jälkeen Limen ei tietysti olisi enää mitään järkeä ohjelmaansa tehdä, kun ei sitä kukaan käyttäisi. Ja siitäkös RIAA ja kumppanit vasta innoissaan olisivat.

412.11.2006 15:53

On tämä kuitenkin selkeästi parempi suunta, kuin, että yritetään oikeusteitse kaataa ohjelmistot ja niiden käyttäjät.

512.11.2006 19:17

Tämä ei nyt ihan suoraan liity asiaan, mutta en ymmärrä, että miten joku voi sulkea p2p-ohjelman toimintaa? Siis miten voi estää sen toiminnan?

612.11.2006 20:01

Lainaus:
Tulevaisuudessa asia voi muuttua ja ohjelmistoyhtiöt saattavat maksaa siitä ettei heidän ohjelmiensa luvattomia kopioita löydy P2P-verkoista kovin helposti.

Näinkö se menee? Jos ei pahalla, niin sitten hyvällä.. Jaa..

Sebu92:Käsittääkseni ohjelman kehitys vaan loppuu, jolloin pikkuhiljaa ohjelmaa kuihtuu pois.

713.11.2006 10:47

Hyvää kehitystä! Kunhan vain alkaisi toimimaan kunnolla ja pistäisi piraatin miettimään, milloin lataa laillista ja milloin vähemmän laillista tavaraa. Tällaisilla filttereille tulee helposti ongelmaksi suodatuksen laajuus: laillinenkin tavara suodatetaan joissain tilanteissa ja tämähän on todella haitallista avoimelle tiedonkululle.

Ideaalisesti toimiessaan clientti ilmoittaisi, milloin tiedosto on laillinen ja milloin ei, mutta toiminto tuskin tulee koskaan teknisesti mahdolliseksi. Ja kyllä laillistakin tavaraa p2p-verkoista haetaan!

823.12.2006 14:37
henkettu
Inactive

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.11.2007 @ 17:55

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Sonyn PS4 täytti viisi vuotta – Katso täältä viettämäsi aika konsolin parissa! Sonyn PS4 täytti viisi vuotta – Katso täältä viettämäsi aika konsolin parissa! (17.12.2018 18:54)
Sonyn PlayStation 4 ilmestyi marraskuussa 2013, joten sen ilmestymisestä tuli hiljattain kuluneeksi viisi vuotta. Juhlistaakseen tapahtumaa Sony on luonut pelaajille mahdollisuuden tarkastella ....
Teslasta kaikkoaa johtajia – Apple ei olekaan enää hautausmaa? Teslasta kaikkoaa johtajia – Apple ei olekaan enää hautausmaa? (17.12.2018 18:30)
Vuonna 2015 Elon Musk kuvaili Applea Teslan "haustausmaaksi", jonne työpaikkaa vaihtavat lähinnä ne työntekijät, joilla ei ole Teslalla käyttöä tai tulevaisuudennäkymiä. Tuolloin Teslaan liittyvä ....
Huaweiltakin reikänäytöllä varustettu puhelin Huaweiltakin reikänäytöllä varustettu puhelin (17.12.2018 12:43)
Huawei esitteli Honor-brändillä alla markkinoitavaa View 20 -puhelinta viime viikolla. Erikoista siinä oli uudenlainen näyttö, jonka vasemaan yläkulmaan on puhkaistu pieni reikä etukameraa varten. ....
Apple tuottaa Jaska Jokusesta uutta sisältöä – Suoratoistopalvelu käynnistyy ensi vuonna Apple tuottaa Jaska Jokusesta uutta sisältöä – Suoratoistopalvelu käynnistyy ensi vuonna (17.12.2018 11:25)
Yhdysvaltalaisten sarjakuvien klassikkoihin kuuluva Tenavat on heräämässä uudelleen eloon, sillä Apple on hankkinut oikeudet uuden sisällön tuottamiseen. Lähitulevaisuudessa Jaska Jokusen ja ....
Kasvojentunnistuksessa puutteita Android-puhelimissa – 3D-malli riittää huijaukseen Kasvojentunnistuksessa puutteita Android-puhelimissa – 3D-malli riittää huijaukseen (17.12.2018 09:38)
Kasvojentunnistusalgoritmit ovat moninaisia ja niiden tietoturvakin vaihtelee paljon. Vanha kikka kasvojentunnistuksen huijaamiseen on näyttää kameran edessä tunnistetusta henkilöstä otettua ....
4 kommenttia

Uutisarkisto