AfterDawn: IT-alan uutiset

Foxin sarjoja ja elokuvia nettimyyntiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.8.2006 21:25 Kommentteja (16)

Foxin sarjoja ja elokuvia nettimyyntiin Fox Entertainment Group aloittaa TV-sarjojensa ja elokuviensa myymisen internetissä. Materiaalia tullaan tarjoamaan Foxin omien MySpace.com, IGN, Rotten Tomatoes, AskMen.com ja Direct2Drive sivustojen kautta. Toiminta olisi tarkoitus aloittaa lokakuussa Direct2Drive sivuston kautta, joka myy toistaiseksi vain tietokonepelejä.
Myyntiin on tulossa TV-sarjoista ainakin 24, Prison Break (Pako), Bones ja It's Always Sunny in Philadelphia. Yksittäinen jakso maksaa 1.99 dollaria ja uudet jaksot ilmaantuvat myyntiin vuorokauden kuluttua niiden ensiesityksestä televisiossa. Elokuvista luvassa on ainakin X-Men: The Last Stand (X-Men: viimeinen kohtaaminen). Elokuvien hinta on 19.99 dollaria kappale ja uusien elokuvien pitäisi tulla myyntiin samaan aikaan sekä DVD:lle että internettiin.

Ostettua materiaalia voi katsella kahdella tietokoneella ja yhdellä kannettavalla mediasoittimella. Aluksi palvelu toimii vain Microsoftin DRM-tekniikkaa tukevissa laitteissa, mutta myös muita DRM-tekniikoita lisätään tarpeen vaatiessa, kuten Applen Fairplay. Materiaalin tallentaminen DVD-levylle ja katseleminen DVD-soittimella ei kuulu alustavasti palveluun. Mainoksilla rahoitettava katselumahdollisuus ilmaantunee myöhemmin.

Lähteet:
Forbes.com
E! Online News
RED HERRING

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

116.8.2006 4:15

Ja ei sitten mitään muutosta. Rahastusta vainen. Maksa järkyttävä hinta (varsinkin leffoista), tuote itse on käyttöestetty.

216.8.2006 4:40

Aika suolainen on noitten sarjojenkin hinta, DVD boxi lähtee samalla hinnalla. Olisi todella kiva kuulla millä perusteella tiedostot on hinnoiteltu... vai ovatko hiljaa yksityiskohdista, koska niitä ei ole (eli korkean hinnoittelun syynä on pelkkä ahneus). Tuhoontuomittu verkkokauppa.

316.8.2006 5:07

Jos TV-sarjan jaksossa on 320 x 240 kuva ja stereoääni niin ei siitä yli 50c voi maksaa, jos kuva on 640 X 480 niin silloinkin euro on aika kova hinta. Rajoitetusta leffasta pyydetään sama hinta kuin teoriassa täysin vapaasta DVDstä? Aikanaan levy-yhtiöt varsinkin arvostelivat nettipiratismia juurii siitä kun kansien suunnittelijat ja logistiikan hoitajat jäävät ilman töitä yms yms.. ja nyt sitten niille annetaan omilla toimilla potkut, mutta kulujen poistuminen ei näy hinnoissa? Henkilökohtaisesti en halua tukea palvelua joka rajoittaa käytön tiettyihin ohjelmiin, haluan käyttää aina samaa toisto-ohjelmaa (Media Player Classic).

416.8.2006 6:12

Niin minäkin ihmettelen tuota suht' järkyttävää hintaa, ja sitten vielä estot päälle. Tällä tavalla tätä systeemiä ei kyllä mitenkään kehitetä, pikemminkin päinvastoin.

516.8.2006 6:19

Ahneitahan nuo näyttävät olevan, tuo 19.90 dollaria on hiton suolainen hinta, eivät ne näytä millään oppivan...jos hintalappu olisi 9.90 niin voisi harkitakkin, nyt ollaan taas siellä ns alennuskopassa ja kaverilta kopioidusta dvd:stä ja offcuorse elokuvissa. Mutta asia on sinänsä kiinnostava jos tosissaan rupeavat satsaamaan tuonne nettiin, ja sen muka pitäisi vähentää sitä surullista waretusta, tuskin ei ainakaan tuolla hinnalla.

616.8.2006 7:06

Quote:
jos hintalappu olisi 9.90 niin voisi harkitakkin,
Tuon hinnan voisin maksaakin jos nimikkeet julkaistaisiin netissä samaan aikaan teatteri ensi-illan kanssa... Ehkä =/
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.8.2006 @ 07:08

716.8.2006 9:12

Mutta 9,99 olisi kyllä aika kova hinta katseluoikeudesta. Miten toi sidotaan tiettyyn koneeseen? Ostat uuden komponentin tai asennat Windowsin uusiksi ja kone on "uusi" eikä katselu enään onnistu?

816.8.2006 10:58

Halvalla ei hyvää saa, ilmasella paremman. Miksi en yhtään ihmettele että porukat lataa DVD:eitä netistä jos tollasta rahastusta otetaan leffoista ja ohjelmista?!

916.8.2006 11:43

Joka kerta kun näkee uutisen tätä sorttia "Mediajätti laittaa tuotteensa nettijakeluun", niin sitä toivoo aina näkevänsä sen ensimmäisen järkevän systeemin. Joka ikisellä kerralla pitää pettyä siihen että tuotteen hinta on sama kuin kaupasta ostetun läpyskän vaikka kulut ovat yhtiölle selkeästi pienemmät: Turhia välikäsiä, kuljetuksia yms. jää välistä pois, eikä fyysistä kiekkoakaan tarvitse painaa. Sen lisäksi saa "kaupanpäälle" jonkun kopiosuojauksen joka estää tuotteen toiminnan suurimmassa osassa normaaleja katselu/kuuntelulaitteita. Sama asia kuin ruokakaupoilla olisi käytettävissään kuljetushihna jokaiselle asiakkaalleen erikseen. Kun asiakas painaa namiskaa kotonaan, lähtee kaupasta tilattu tuote automaagisesti. Ostajan tilatessa omenan, hän saa pienemmän omenan kuin kävisi itse kaupasta hakemassa, mutta silti samaan hintaan. Kaiken lisäksi tuo omena on toiselta puolelta mätä.


- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -

1016.8.2006 12:29

On sinällään hauska, että viihdeteollisuus ei todellakaan halua luopua vanhasta "osta tuote kaupasta" periaatteesta, vaikka kehitys on jo vuosia ajanut toisenkinlaisia kanavia tarjolle. Millään muulla periaatteella ei pysty ymmärtämään näiden nykyisten verkkopuotien toimintamalleja. Kenties niiden päällimmäinen olemassa olon syy on se, että voidaan vedota olevan myös näitä ryöstöhintaisia käyttökelvottomia tiedostoja myyviä verkkopuoteja ja tätä kautta haetaan lisää moraalista iskuvoimaa p2p taisteluun. Järkevän ja toimivan bisneksen mallilla noita ei voi perustella, koska ne eivät poista yhtäkään p2p käyttääjää.

1116.8.2006 13:19

Miksi joku ostaisi jonon ykkösiä ja nollia kun samaan hintaa saisi oikean dvd levyn jossa on mahdollisesti ekstroja ja hienot kannet ja jota voi katsoa millä laitteella ja missä vaan?!?!? Totaalista orgaanista biojätettä tämä(kin) systeemi.

1216.8.2006 13:24

Minun puolesta saisivat vaikka unohtaa latauskaupat ja pudottaa hintaa näistä kaupasta ostettavista tuotteista. Mieluummin ostan elokuvan koteloineen päivineen kuin tietokoneelle. Tietty en valittasi, jos olisi vaihtoehto, josta voisi hankkia vähemmän tunnetut elokuvat edullisesti esikatseluun.

1316.8.2006 14:44

Jostain muistan lukeneeni, että joku jenkkiläinen levystudio alkaa myymään audio-cd:istä kahta versiota; toinen 5$ jossa yksinkertaiset pahvikuoret ja toinen 20$ jossa nykyisen kaltaiset kotelot. Tämä toimisi mielestäni myös leffojen puolella. Minua ei ainakaan houkuttele värikkäät ja kiiltelevät kotelot, ainostaan se leffa kiinnostaa. Eli em. jakelutapa käyttöön myös leffojen osalla prkl! Vaikka suomeen nuo hinnat kuitenkin kääntyis tyyliis 5$->20€ 20$->40€.

1416.8.2006 15:16

Tässäkään ei ole järjen häivää. Tuo katselu mahdollisuus katoaa silloin kun vaihtaa kaksi komponenttia tietsikkaan. Kaiken kukkuraksi ei toimi edes dvd-soittimessa. Tuo on silkkaa rahastusta. Kuinkahan monella kone on kolmen vuoden päästä täysin sellainen kuin oli alunperin, tai niin ettei olisi joutunut asentamaan winukka uudestaan. Vaikuttaa tuhoon tuomitulta. Hintakin on ihan tulkuton. Koskahan ne mediajätit käsittää, että kiusaamalla asiakkaitaan ei piratismia voiteta.

1516.8.2006 19:34

10€ maksaisin helpostikkin ihan uudesta leffasta (joka olisi 4.36 gigan image, olettaen että siinä olis valikot ja extrat jne.. Kaikki mitkä normi DVD:lläkin) ja että kyseisen "kaupan" sivuilta saisi ladattua siihen DVD:n kannet. Mutta 19.90.. Pelkästä leffasta! Ei IKINÄ!

1619.8.2006 12:22

Kauheeta valitusta... Editystähän tämä on, vaikka hinnat on suolaiset.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto