AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft haastaa Applen?

Kirjoittaja Jarkko Kohvakka @ 29.1.2006 15:29 Kommentteja (11)

Microsoft haastaa Applen? Kenellekään ei liene epäselvää, että Apple on Microsoftia edellä digitaalisen musiikin bisneksessä. Bill Gates ja hänen yhtiökumppaninsa ovat jo pitkään halunneet tehdä asiakkailleen palvelun Microsoft yhteensopivista musiikkisoittimista. Applea on kuitenkin kuluttajat suosineet paljon. BusinessWeek lehdessä on kerrottu, että laitteessa olisi musiikin lisäksi myös peli- ja video-ominaisuudet. Lehden mukaan soitin voi olla hyvin potentiaalinen haastamaan Applen iPodin.
Joka vuosi Apple kasvattaa eroa muihin palveluntarjoajiin. NPD Groupin mukaan Applen osuus kannettavien musiikkisoittimien myynnistä oli Yhdysvalloissa vuonna 2004 52 prosenttia, joka kasvoi viime vuonna 67 prosenttiin. BusinessWeekin artikkelin mukaan idea on vielä suunnittelu vaiheessa, eikä lopullisia päätöksiä ole tehty. Artikkelissa myös kerrotaan, että laite voi olla Xbox yhteensopiva.

Lähde:
CNET News

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

129.1.2006 15:35

Voi ei, joko windows tulee kannettaviin soittimiinkin. Puolen tunnin jälkeen saa ottaa virrat pois ja ottaa akun irti kun musiikki yht'äkkiä tyssää. Pahimmassa tapauksessa voi joutua tyhjentämään koko kiintolevyn ja asentamaan firmwaren/käyttiksen uusiksi.

229.1.2006 15:35

Xbox yhteensopiva, siis joku gameboy/ninttari säätö? Saapa nähdä, mitä tuostakin tulee, jos nyt yleensä mitään tulee.

329.1.2006 16:25

Tuskin musasoitinta kannattaa kannettavalla pelikonsolilla lähtee haastamaan... Hintaa ja kokoa voi kertyä nimittäin vähän liian paljon.

429.1.2006 16:54

jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/


I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day

529.1.2006 17:12

Fatal error occured when played #-#. Format hard drive (y/n). Tottukaamme tälläiseen :(

629.1.2006 17:57

Yrittämisessä on aina riskinsä. Koskaan ei ole varmaa tuleeko voittoa. Jos ei tappioita kestä, niin voisi herrat sitten jäädä kotiinsa itkemään ja hakea työtä, jota kestävät. Minun mielestäni yritysten pitäisi pysyä omalla alallaan, eikä koittaa hallita koko maailmaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.1.2006 @ 17:58

730.1.2006 5:09

Empä oikein jaksa uskoa ms:n tuovan kunnolista vastusta applelle, eipä sitä ole horjuttanut muutkaan...

830.1.2006 17:09

Kilpailu tuskin olisi pahittreeksi? Vai haluatteko maksaa ilmaa? Kun ei ole kilpailua hinnat pysyy kalliina...

930.1.2006 19:24

Enpä oikein jaksa uskoa applen tuovan kunnolista vastusta ms:lle, eipä sitä ole horjuttaneet muutkaan... Monopoli on peli johon kaikki haluavat osallistua mutta jokainen haluaisi pelata yksin!

1031.1.2006 12:37

Mikäli tarpeeksi laadukasta kamaa ja halvalla saavat, on se vain hyväksi kilpailulle ja sitä kautta kuluttajalle.

1131.1.2006 17:18

Quote:
jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/
Tuli jostain syystä aivan sama ajatus mieleen... :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
3 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto