AfterDawn: IT-alan uutiset

DVD Decrypter poistetaan sivuiltamme

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 24.11.2005 09:48 Kommentteja (20)

DVD Decrypter poistetaan sivuiltamme Macrovision Corporation hankki hiljattain oikeudet kaikkiin DVD Decrypterin versioihin ohjelman tekijältä, Lightning UK!:lta. Nykyisenä ohjelman oikeuksienhaltijana Macrovision on ottanut AfterDawniin yhteyttä ja ilmoittanut, että "kaikki Lightning UK!:n AfterDawn:lle myöntämät DVD Decrypterin levitysoikeudet on täten peruttu tästä hetkestä eteenpäin."
Vaikka DVD Decrypterin oikeuksien hankinnassa käytetyt keinot muistuttavatkin lähinnä viihdeteollisuuden metodeja, ei meillä ole mitään syytä kiistää Macrovisionin vaatimuksia. Ovathan he joka tapauksessa ohjelman oikeuksien omistajia, ja siten oikeutettuja päättämään sen levityksestä.

DVD Decrypterin asennuspaketti poistetaan palvelimiltamme sunnuntaihin 27.11.2005 mennessä, tai niin pian kuin se on teknisesti mahdollista.

Sen jälkeen kun DVD Decrypterin kehitys lopetettiin kesäkuussa ovat monet ohjelmat, kuten AnyDVD ja DVDFab Decrypter ohittaneet sen monilta osin. Lisäksi eräs DVD Decrypterin parhaista ominaisuuksista, image-tiedostojen polttaminen, löytyy Lightning UK!:n kehittämästä ImgBurn-ohjelmasta. ImgBurn osaa, DVD Decrypterin tavoin, verrata poltettua levyä image-tiedostoon -- ominaisuus, joka puuttuu useimmista muista poltto-ohjelmista.

Päivitys 27.11.2005: Ohjelma on nyt poistettu sivuiltamme.

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

124.11.2005 10:25

Harmi ettei Lightning UK! julkistanut ohjelmansa lähdekoodeja :(

224.11.2005 10:39

Omistusoikeus kattaa senkin. Eli eihän sitä lähdekoodia voi tulla.

324.11.2005 10:55

joo odotettavissa oli...hitto vieköön.

424.11.2005 11:15

siinähän taisi olla että ei saa syytteitä, kun lopettaa ohjelman kehittämisen. Eli jos ois julkaissut lähdekoodin, ois tainnut sopimus kaatua..

524.11.2005 11:37

Tarkoitin että sorsat olisi julkistettu ennen mediamafian ja kumppaneiden päällekäyntiä, suotta sitä enää itkemään kun on paskat housussa.


-janne

624.11.2005 11:53

Harmillista kyllä, mutta kerätkää nyt talteen, kun vielä ehtii =)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

724.11.2005 15:54

Noh, otetaan nyt talteen, vaikken itse ole sitä enää aikoihin tarvinnut. AnyDVD hoitaa kopiosuojaukset ja IMG:t palaa nerollakin ihan hyvin.

825.11.2005 5:32

Aika moni nykyajan koviin vaatimuuksiin kehitelty softa poistaa nuo suojaukset, Decrypterin poistumisesta ei kovin suurta murhetta kannata kantaa.

925.11.2005 15:24
yuni
Inactive

Samaa mieltä degran kanssa..

1025.11.2005 15:37

Paska Homma Hyvä Softa... ;(

1125.11.2005 18:56

Suosituimmat ohjelmat: 1. DVD Decrypter v3.5.4.0 2. DVD Shrink v3.2.0.15 3. Daemon Tools v4.00 4. FFDShow 2005-11-24 5. Nero Burning ROM v7.0.1.2 huomasin tollasen tuolta reunasta, mitenköhän toi DVD Decrypter nousi tollee kärkee, ettei vaa tää uutinen ois vaikuttanut :)

1226.11.2005 11:32

eikös se ole ollut piikki paikalla aika kauan ?

1326.11.2005 11:42

Onhan se tosiaan roikkunut piikkipaikalla jo iät ja ajat.


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

1426.11.2005 13:04

DVD Decrypter on ollut suosituimpien softien joukossa jo vuosia, muistaakseni 2002 tms alkaen. Tuo sivupalkin listahan on (vaikka sitä ei missään sanotakaan) edellisen viikon suosituimpien ohjelmien lista, kun taas otsikkoa siitä napauttamalla mennään kaikkien aikojen top-listaan. Mutta huomenna tuo tosiaan saitista katoaa, sääli, sitä on mennyt melkein viisi miljoonaa kappaletta vuosien saatossa.

1526.11.2005 13:21

huimimman spurtinhan tuo otti silloin kun kotisivut suljettiin.

1626.11.2005 15:41

ahaa, eipä ikinä tule katsottua tota.. keskityn enemmän aina foorumiin kun top-listoihin =) mut juu, sääli ku lähtee :(

1726.11.2005 16:02

mitäs muita ohjelmia on jotka ovat tuleva poistettavaksi, että vois talteen sitte napsia?

1826.11.2005 16:16

1.1.2006 suhteen ei olla vielä tehty mitään päätöksiä, DVD Decrypterin poisto on täysin tulevasta tekijänoikeuslaista riippumaton siirto, kuten kaikki uutisen lukeneet ymmärtävät.


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

1928.11.2005 5:22

Nyt se on sitten poissa ;( ...(ja todennäköisesti myös kaikkien kovalevyillä)

2029.11.2005 20:09

DVD Derypter elää ikuisesti kovalevyillämme :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla (21.2.2018 13:02)
Spotifyn liiketoimintamalli ja yhtiön maksamat korvaukset artisteille ovat olleet kuuma puheenaihe jo useita vuosia. Anssi Kela nosti asian julkisuuteen jo vuonna 2011. Yhdysvalloissa isot artistit ....
Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa (21.2.2018 12:18)
Google esitteli monena vuotena uuden Android version kesällä Google I/O:ssa, mutta parin viime vuoden aikana hakukonejätti on siirtynyt uuteen rytmiin, jossa se paljastaa tulevan käyttöjärjestelmän ....
Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania (21.2.2018 10:34)
Apple on tullut tunnetuksi erityisesti siitä, että sen tavoitteena on luoda hyvin pitkälle vertikaalisesti integroituja tuotteita. Yhtiön tavoitteena on siis hallita itse mahdollisimman pitkälle ....
Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan (21.2.2018 10:04)
Verkkosivusto Musicallyn havaitsemien työpaikkailmoitusten perusteella on virinnyt spekulaatioita Spotifyn salaisesta laitekehityshankkeesta. Ruotsalainen suoratoistopalvelu hakee riveihinsä ....
Samsungilta huikea tuote – 30,7 teratavun SSD-asema 2,5 tuuman kokoluokkaan Samsungilta huikea tuote – 30,7 teratavun SSD-asema 2,5 tuuman kokoluokkaan (20.2.2018 16:00)
Samsung on esitellyt kapasiteetilla mitattuna maailman suurimman 2,5-tuumaisen SSD-aseman. Uutuuteen mahtuu peräti 30,7 teratavun edestä dataa eli suunnilleen 5700 Full HD -elokuvaa, joka vastaa ....

Uutisarkisto