AfterDawn: IT-alan uutiset

Sonylta 12x DVD-moniformaattipolttava

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 7.6.2004 21:09 Kommentteja (14)

Sonylta 12x DVD-moniformaattipolttava Sony julkisti tänään uusimman DVD-polttavansa, DRU-540a:n speksit. Asema tulee olemaan ensimmäinen 12x polttoa tukeva moniformaattiasema markkinoilla. Asema tukee 12x polttoa hyväksytyille 8x DVD+R -levyille, joka tarkoittaa siis sitä, että täyden DVD+R -levyn saa poltettua asemalla nyt noin kuudessa minuutissa.
DVD+R -polton lisäksi asema tukee 8x DVD-R -polttoa (eli siis ainoastaan DVD+R -levyjen poltto 12x:nä onnistuu) sekä 4x polttoa DVD-RW ja DVD+RW -levyille. Asema tulee myyntiin jo heinäkuussa ja arvioitu markkinahinta Yhdysvalloissa tulee olemaan noin 180 dollaria (eli noin 146 euroa).

Lähde: Sonyn lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

18.6.2004 5:57

Eikös ARTECilla ollut ensimmäinen 12X moninormi asema markkinoilla? (Artec 12X DVD+/-RW sisäinen moninormiasema) Ainakin verkkokauppa on myynyt jo tovin tuotetta. http://www.artecusa.com/products-12X8dvd%2Brw.html

28.6.2004 11:18

Plextorillakin on tollanen jo markkinoilla... http://www.plextor.be/products/dvd_recorders/px-712a.asp?choice=PX-712A

38.6.2004 11:33

Aivan...pointti oli et monella valmistajalla on jo kyseinen malli myynnissä. Oli pakko tarttua artikkelin pieneen virheeseen"Asema tulee olemaan ensimmäinen 12x polttoa tukeva moniformaattiasema markkinoilla."

48.6.2004 11:52
huonoChat
Inactive

Siis tollasiahan on jo sadal eri valmistajal, mut jos nyt joku haluaa maksaa merkistä, si ostakoot ton Sonyn siten!

58.6.2004 12:10

Mä ku just olin siinä uskossa et Plextorilta tuli ekana tollanen laitos...

68.6.2004 13:40

Koskas niitä kaksikerroksisia polttavia DVD-asemia on tulossa, ja onko mitään hintatietoa?

78.6.2004 14:00

On jo myynnissä...sitäkin myy verkkokauppa :). Tosin hintaon viellä kova. 5kpl 2kerroksisia levyjä maksa n. 71e

88.6.2004 17:11

Mitäs itse asema sitten maksaa?

98.6.2004 19:36
Pete77
Inactive

90e näyttää olevan Bulldogissa Nec dual poltin. Ei mikään hirvee hinta.

109.6.2004 5:16

Mut eikös niissä ne levyt maksa juuri...ei se laite :)

1110.6.2004 6:44

ööh.. mistäs te olette löytäneet noita kakskerroslevyjä?


"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."

- Bjarne Stroustrup

1210.6.2004 7:19

Verbatim DVD+R Dual Layer 8.5GB, 5 kpl paketti, Jewel Case, 2.4X matta hopea. Yksipuolinen, kaksikerroksinen DVD+R levy kirjoittaville Dual Layer hintaa 71.90 euroa ja tuotenumero 4396 verkkokauppa.com ja suoratoimitustuoteet(eli niitä Viro:n puolelta toimitettavia)

1310.6.2004 7:34

Eli aika kalliita ovat viellä

1410.6.2004 7:54
DVDR(W)
Inactive

Quote:
ööh.. mistäs te olette löytäneet noita kakskerroslevyjä?
Ovat aika kiven alla, mutta kyllä niitä saa käsiinsä jos on suhteita :)
DivX, XviD, VCD, SVCD, CVD, DVDR:
http://www.mpegit.net
http://www.mpegit.fi

Viestiä on mokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin mokaus 10. elokuuta 2004 @ 20:56

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti

Uutisarkisto