AfterDawn: IT-alan uutiset

Disney aloittaa itsetuhoutuvien DVD-elokuvien myynnin

Kirjoittaja Jari Ketola @ 17.5.2003 23:54 Kommentteja (22)

Disneyn omistama Buena Vista Home Video Entertainment tuo markkinoille Flexplayn kehittämät itsetuhoutuvat DVD-levyt. Elokuusta lähtien kuluttajat voivat ostaa ns. EZ-D -levyjä DVD-levyjä myyvistä liikkeistä. Kun levy joutuu kosketuksiin ilman hapen kanssa, syntyy kemiallinen reaktio, joka tummentaa hitaasti levyn pinnan läpinäkymättömäksi. Flexplay lupaa levylle 48 tunnin käyttöiän.
Käytännössä kyseessä on siis vuokraelokuva, jota ei tarvitse koskaan palauttaa. Ympäristön kannalta ratkaisu on luonnollisesti huono, mutta Yhdysvalloissa on käytä ja heitä pois -kulttuuri pidemmällä, kuin missään muualla maailmassa.

Lähde:
Flexplay lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

22 kommenttia

118.5.2003 7:24
rane84
Inactive

Laiskuus huipussaan.

218.5.2003 7:49

Joo, tosi typerää Disney:ltä!! Ei voi muuta sanoa! Kuitenkin asiakasryhmänä Disneyllä ovat pienet ja vähän isommat lapset. Entä sitten kun lapsi tuhlaa viimeiset viikkorahansa odottamaansa DVD:hen ja katsoo sen. Sitten viikon päästä se haluais kattoa sen uudestaan ja pitäshän se näyttää vielä naapurin Villellekkin. Sittenpä ei levy toimi ja pääsee itku, vieläpä kaverin nähden..... Voi tätä julmuutta...

318.5.2003 13:59

Kyllähän tuo 48 tuntia riittää elokuvan kopioimiseen :D Tuolla ei sitä estetä. Kyllä minusta se oikea video/DVD-vuokraus on aina ympäristöystävällisin :)

418.5.2003 14:51

Jep odotan innolla eteenpäin menevää tekniikkaa että kopiomiset onnistuu, vauhtia vaan nuoret. T. Buugi 35.v muutaman skidin ISÄ..

518.5.2003 16:24

Jos se on kertakäyttökamaa ,niin hinnankin pitäisi olla aivan muuta,kuin dvd-levyn/vhs kasetin tasoa.ja kyllä sen kerkee kopioimaan 48:h tunnin aikana.


Ei tiedolla,eikä taidolla,vaan pelkällä tuurilla !

618.5.2003 18:32
toukkaman
Inactive

Eihän levyn rippamisessa kovolle mene kuin 15min. Jonka jälkeen se on ikuinen

719.5.2003 8:56

Tämän pikkukaupungin kioskimyyjä valitti viimeviikolla, että puolet dvd levyistä on siinä kunnossa ettei soittimet enää toista, tosiaan pinta on kuin olisi päällä hypitty piikkareilla.

819.5.2003 11:07

Ainakin ovat väittäneet, että tuollaiset kertakäyttölevyt tulisivat olemaan selvästi halvempia kuin "oikeat" myyntilevyt - ainakin omasta mielestäni hinnan pitäisi olla samaa luokkaa vuokratun leffan kanssa, ~4 EUR. Hyvä puoli olisi tosiaan se, että saisi "vuokraamosta" taatusti naarmuttoman levyn käyttöönsä. Kopiointihan tietysti onnistuu, kunnes DRM on kaikissa kiintolevyissä, äänikorteissa ja näytönohjaimissa. Tätähän ainakin kovasti puuhataan joillain tahoilla.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.5.2003 @ 09:42

919.5.2003 12:52
musicman
Inactive

niinpä niin siitä lähtee disney:ltä asiakaita pois taas tosi typerää!

1019.5.2003 13:29

Toukkaman, ikuinen? Eikös kovalevyt toimi silleen, että ne on magneettisia. Ja kun se magneettisuus haihtuu niin siinähän menee sitten leffakin. Mutta siihen menee muistaakseni kuitenkin enemmän kuin 48h ;)

1119.5.2003 14:51

Quote:
Kopiointihan tietysti onnistuu, kunnes DRM on kaikissa kiintolevyissä, äänikorteissa ja näytönohjaimissa. Tätähän ainakin kovasti puuhataan joillain tahoilla.
Mikä on DRM? Haluasin tietää.

1219.5.2003 16:22

DRM = Digital Rights Management Toi googleen niin valkeaa. Täällä on kanssa jotain juttua osittain tohon liittyen. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/4048

1320.5.2003 5:42

Muistetaan vielä se, että jos joku keksii suojauksen, joku toinen ohittaa sen. Yleensä siihen ei edes mene kovin pitkää aikaa eli suojaukset ovat vain ja ainoastaan hidaste. Kertakäyttölevy on todella typerä keksintö, vaikkakin vuokraamojen levyt ovat yleensä kuin hiomakoneella ajellut. Siihenkin voisi ottaa käyttöön jonkun systeemin, jossa esim. kuvattaisiin levy digikameralla ennen ja jälkeen palautuksen. Jos löytyy naarmuja niin maksamaan vaan.

1420.5.2003 7:00

Mutta mikä määrä jätettä noista kaikista tuhoutuneista dvd-levyistä syntyykään, todella kestävää kehitystä

1521.5.2003 7:55
C0bRa
Inactive

Vittu mitä idiootteja ja minä plösö lajittelen vielä roskat ennen ulos vientiä.Joko Suomen olis aika hyökätä tuonne apinalandiaan?

1621.5.2003 20:22

kuka valopää keksii lakan, tai vastaavan, jolla hapettuminen estetään? =)

1721.5.2003 21:34

Siis toihan on aivan loistava keksintö. Jotain hapettumisen estävää lakkaa päälle ja voi makuunista hakea 2-4 eurolla uusimmat leffat hyllyyn!! :D

1821.5.2003 21:42

tosta tulikin mieleen.. Mitäköhän laki sanoisi tosta? Siis jos ostat sen kertakäyttö DVD:n niin sehän on periaatteessa silloin sinun? Eli voit periaatteessa tehdä sille mitä vaan. Vaikka sitten lakata se jollain aineella. Ei ainakaan mun tietääkseni laissa ole mitään pykälää siitä että jonkun tuotteen pitäisi hajota tietyn ajan jälkeen :)

1921.5.2003 21:46

idea on kuin hiomaton timantti ;) Tulisi vain keksiä aine, joka suojaisi hapelta, mutta ei muuten tuhoaisi levyä.. =)

2022.5.2003 16:04

Suojaavan kalvon täytyisi olla äärettömän ohut. Mitenkähän toimisi samantyyppinen kalvo, jota käytetään kameroiden ja kiikareiden objektiiveissa. Tosin se taitaa vaatia tyhjiön, jossa se höyrystetään. Siitä vaan kemistit kehittelemään.

2123.5.2003 5:46

Joo, ei ole aluminointi ihan yksinkertaista hommaa. Parempi hankkia kirjoittava DVD-asema ja tekaista kopio;)

2213.6.2003 17:23

kokeikaapa laittaa lakkaa dvd-levyyn. toimii varmaan HIJAANOSTI!!!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Viestiohjelma Discord yhteistyöhön eSports-huippujen kanssa Viestiohjelma Discord yhteistyöhön eSports-huippujen kanssa (24.2.2018 18:28)
Suosiotaan jatkuvasti nostava kilpapelaaminen, nk. eSports, vaatii paljon paitsi pelaajalta niin myös välineiltä. Itse pelikoneen, ohjaimien ja muiden oheislaitteiden lisäksi myös sovelluspuoli ....
Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....

Uutisarkisto