*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suosittua CCleaner-sovellusta päivitettiin – Firefox- ja Chrome-selainten puhdista parannettu

Kirjoittaja Sami Koivunen (Google+) @ 13.6.2017 18:43 Kommentteja (10)

Suosittua CCleaner-sovellusta päivitettiin – Firefox- ja Chrome-selainten puhdista parannettu Suosittua CCleaner-sovellusta kehittävä Piriform on julkaissut puhdistussovellukselle uuden päivityksen.
Tuoreimmassa päivityksessä on mm. parannettu tukea Windows 10 Creators -päivitykselle, Firefox-selaimen historiatietojen puhdistusta ja Chromen välimuisti- ja historiatietojen puhdistusta.

Alla päivityksen virallinen muutoslista.

CCleaner 5.31
- Improved Windows 10 Creators support
- Improved Firefox History cleaning
- Improved Chrome Cache and History cleaning
- Optimized Scheduling functionality (Professional only)
- Improved high-DPI support
- Minor GUI improvements
- Minor bug fixes


Piriform päivittää CCleaneria yleensä noin kuukauden välein. CCleanerin viimeisin versio päivittyy mm. download.fi-sivulle (uusin päivitys koskee ainoastaan sovelluksen Windows-versiota):

CCleaner Windowsille
CCleaner Macille

Tägit: CCleaner Piriform
Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

114.6.2017 7:12

No juuh, mokoma tuhosi thunderbirdistä kaikki sähköpostitilini kertaheitolla. Tosi näppärä uudistus!

214.6.2017 23:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lysmy:
No juuh, mokoma tuhosi thunderbirdistä kaikki sähköpostitilini kertaheitolla. Tosi näppärä uudistus!
Olet varmaan ladannut viallisen version: CCleaner 5.31.6104
Korjattu versio: CCleaner 5.31.6105.

Tuolla vielä kommentteja: http://filehippo.com/download_ccleaner/comments/75947/
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.6.2017 @ 23:40

Se on semmosta!

315.6.2017 1:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osku58:

Olet varmaan ladannut viallisen version: CCleaner 5.31.6104
Korjattu versio: CCleaner 5.31.6105.

Tuolla vielä kommentteja: http://filehippo.com/download_ccleaner/comments/75947/

Aika karua kun tietokoneen puhdistamista varten kehitetty ohjelma tekee tuhoa tietokoneelle. En itse käyttäisi ohjelmaa, joka potentiaalisesti vahingoittaa tietokonetta.


Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven

415.6.2017 8:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osku58:

Olet varmaan ladannut viallisen version: CCleaner 5.31.6104
Korjattu versio: CCleaner 5.31.6105.

Tuolla vielä kommentteja: http://filehippo.com/download_ccleaner/comments/75947/

Aika karua kun tietokoneen puhdistamista varten kehitetty ohjelma tekee tuhoa tietokoneelle. En itse käyttäisi ohjelmaa, joka potentiaalisesti vahingoittaa tietokonetta.

Olethan sulkenut Windows Updaten? Myös Microsoftin tarjoamat päivitykset voivat pontentiaalisesti vahingoittaa konettasai, paljon pahemminkin kuin vain hävittämällä sähköpostisi.
Samoten joidenkin tietoturvaohjelmistojen päivitykset ovat aiheuttaneet BSOD:ia jne.

515.6.2017 9:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mysticiza:

Olethan sulkenut Windows Updaten? Myös Microsoftin tarjoamat päivitykset voivat pontentiaalisesti vahingoittaa konettasai, paljon pahemminkin kuin vain hävittämällä sähköpostisi.
Samoten joidenkin tietoturvaohjelmistojen päivitykset ovat aiheuttaneet BSOD:ia jne.

Paljon järkevämpi kysymys on, että käveletkö sinä samassa huoneessa missä tietokone on? Jos kävelet niin kannattaa lopettaa se, koska voit kompastua ja kaatua tietokoneen päälle.

Kun Ccleaner potentiaalisesti aiheuttaa konelle suurempaa tuhoa kuin valta osa viruksista, niin en suosittelisi sen käyttöä kenellekkään. Jos joku kuitenkin haluaa käyttää sitä, niin kyllä sen käytölle pitää olla vahvat perusteet, jonka lisäksi suosittelisin foorumeiden lukemista etukäteen suurten ongelmien välttämiseksi.

Lähtökohtaisesti sanoisin, että sähköpostien hävittäminen on valtava ongelma. Jos siellä on jotain tärkeää mitä ei saa takaisin, niin ongelma on todella suuri. Tällaisen asian vähättely, kertoo täydellisestä ymmärtämättömyydestä asiaa kohtaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.6.2017 @ 09:43

Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven

619.6.2017 16:34

Itse olen käyttänyt Ccleaneriä jo vuosikaudet, eikä koskaan ole ollut ongelmia minkään ohjelman kanssa, mukaan lukien Thunderbird. Tällä hetkellä käytössä Windows 10.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2017 @ 16:35

721.6.2017 21:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mubuntus:
Itse olen käyttänyt Ccleaneriä jo vuosikaudet, eikä koskaan ole ollut ongelmia minkään ohjelman kanssa, mukaan lukien Thunderbird. Tällä hetkellä käytössä Windows 10.

No mitä hyötyä ohjelmasta on ollut?

Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven

821.6.2017 22:39

Minulle on ollut hyötyä mm. näin:
- järj.rekisteri pysynyt kunnossa (mm. kone piristyy)
- poistaa turhat tiedot (välimuistit, selaushistorian...) kirjoittaa
halutessasi useamman kerran päälle
- poistaa halutessa tarpeettoman ohjelman, ei jää turhia häntiä
- kirjoittaa useamman kerran päälle
Kun luet CCleanerin ohjetta, niin huomaat, mihin kaikkeen se pystyy. Huom. Jos teet sen asetuksiin muutoksia, niin ole varovainen, sillä silloin saat suurella todennäköisyydellä koneesi sekaisin.
Maksullinen versio on tehokkaampi ja monipuolisempi, mutta itse olen pärjännyt hyvin ilmaisella versiolla. Kannattaa ladata ohjelma ja päivitykset osoitteesta https://www.piriform.com/

922.6.2017 21:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mubuntus:
Minulle on ollut hyötyä mm. näin:
- järj.rekisteri pysynyt kunnossa (mm. kone piristyy)
- poistaa turhat tiedot (välimuistit, selaushistorian...) kirjoittaa
halutessasi useamman kerran päälle
- poistaa halutessa tarpeettoman ohjelman, ei jää turhia häntiä
- kirjoittaa useamman kerran päälle
Kun luet CCleanerin ohjetta, niin huomaat, mihin kaikkeen se pystyy. Huom. Jos teet sen asetuksiin muutoksia, niin ole varovainen, sillä silloin saat suurella todennäköisyydellä koneesi sekaisin.
Maksullinen versio on tehokkaampi ja monipuolisempi, mutta itse olen pärjännyt hyvin ilmaisella versiolla. Kannattaa ladata ohjelma ja päivitykset osoitteesta https://www.piriform.com/

Eli ei mitään käytännönhyötyä. Rekisteriä putsaamalla kone ei kyllä piristy. Sen sijaan sen kyllä voi saada täysin sekaisin.

Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven

1022.6.2017 23:03

http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/rekisteri.html

Lainaus:
Rekisterin "siivoaminen"

Yksi itsepintainen myytti on se, että Windowsin rekisteri jotenkin maagisesti pikkuhiljaa "paisuu" ja hidastaa näin tietokoneen toimintaa. Usein näkee neuvottavan, että konetta pitäisi säännöllisesti "putsailla" jollain rekisterin siivoiluun tarkoitetulla ohjelmalla. Pääsääntöisesti tällainen rekisterin muokkaus on turhaa ja joissain tapauksissa jopa haitallista, eikä sellaiseen normaalioloissa ole mitään tarvetta.

Windows rekisteri voi sisältää satoja tuhansia avaimia, ja rekisteriä ei siis käydä alusta loppuun läpi kunnes löytyy haluttu avain. Jos nyt poistetaan vaikkapa muutama sata "turhaa" avainta, ei tällä ole mitään vaikutusta koneen nopeuteen.

Säännöllisellä, ilman sen kummempaa syytä suoritetulla "siivoilulla" voidaan saada aikaiseksi haittoja. Rekisterin siivoilun tulokset eivät välttämättä näy heti, vaan vasta jonkun ajan kuluttua, esim. kun siivousohjelman "turhaksi" katsottua avainta tarvittaisiinkin. Foorumeilla saa lueskella aika ajoin, kuinka kone on mennyt sekaisin liiallisesta "siivouksesta". Windowsin rekisteri on sen verran tärkeä järjestelmälle, että varsinkaan järjestelmän laajuista rekisterin "siivousta" tulisi mielestäni välttää.

On toki tilanteita, jolloin rekisterin siivoamisesta voi olla hyötyä, tai se on jopa pakollista. Esim. jos jokin ohjelma jättää virheellistä tietoa rekisteriin tai sitten vaikkapa haittaohjelmien jälkiä siivotessa. Tällöinkään ei ole tarvetta ajella jotain rekisterin putsaaja-ohjelmaa, riittää että poistat tarvittavat avaimet.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion (15.12.2017 22:50)
Uskaliaimmat OnePlus 5 -käyttäjät pääsevät nyt kokeilemaan uutta esiversiota, joka tuo Androidin uuden Oreo-version ominaisuuksia. OnePlus on aloittanut tänään Oreo-beetaohjelmassaan uuden version jakelun. ....
Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)