*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Flashistä löytyi jälleen haavoittuvuus – päivitä heti

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 8.4.2016 20:30 Kommentteja (13)

Flashistä löytyi jälleen haavoittuvuus – päivitä heti On valitettavaa, että Flash-sovelluksesta löytyvä haavoittuvuus ei ole yllätys kovinkaan monelle tietoturvakeskustelua seuraavalle. Nyt Adoben Flash Player -sovellus sekä selainliitännäinen on altistunut vakavalle tietoturva-aukolle, joka tulee korjata pikimmiten.
Muun muassa Viestintäviraston kyberturvallisuuskeskus tiedottaa Flash-aukosta. Haavoittuvuus mahdollistaa kolmannen osapuolen tunkeutumisen tietokoneeseen, jonka jälkeen tiedot ja laitteen toiminta ovat vaarantuneet. Haavoittuvuuden avulla hyökkääjä pystyy suorittamaan koodia etäyhteydellä.

Haavoittuvuus koskee kaikkia työpöytäkäyttöjärjestelmiä, joten olipa tietokoneessasi Windows, OS X tai Linux, niin päivittäminen on tärkeää. Adoben mukaan haavoittuvuus löytyy v20.0.0.306 ja sitä vanhemmista Flash-versioista. Yhtiön mukaan on kuitenkin suositeltavaa päivittää kaikki Flash-sovellukset uusimpaan versioon.

Voit tarkistaa Flash-sovelluksen version osoitteessa http://www.adobe.com/software/flash/about/ ja mikäli käytössä ei ole uusin versio voit päivittää sovelluksen osoitteessa https://get.adobe.com/flashplayer/.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

19.4.2016 2:17

Meikän läppärin ohjelmat eivät noteeraa tai anna asentaa koko flässiä...
Win10 64bit ja uusin Firefox.


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Acer Aspire ES1-711-Win10-64bit-Firefox43.ob7=päivittää aina uusimman version...

29.4.2016 2:43

Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.

39.4.2016 9:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.

49.4.2016 9:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Java tarvitaan ainakin minecraftissa (nuorempi poika sitä pelailee) flash on kyllä aika dinosaurus..

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

59.4.2016 9:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Kerro joku hyvä vaihtoehto millä loppukäyttäjä voi flashin korvata jos pavelu sitä käyttää ja vaatii?

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

69.4.2016 10:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Javaa ei tarvita mihinkään. Minecraft pelikin on lapsellinen ja kuvanlaadultaan aivan surkeata pixselimössöä joten kuka teini/aikuinen sitä enää pelaa? Ei voi ymmärtää.. Flash taas on tarpeen päivittäin sillä kaikki sivustot eivät ole vielä siirtyneet käyttämään HTML5.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2016 @ 10:52

79.4.2016 12:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Javaa ei tarvita mihinkään. Minecraft pelikin on lapsellinen ja kuvanlaadultaan aivan surkeata pixselimössöä joten kuka teini/aikuinen sitä enää pelaa? Ei voi ymmärtää.. Flash taas on tarpeen päivittäin sillä kaikki sivustot eivät ole vielä siirtyneet käyttämään HTML5.
10 v poika, pässinpää osaatko lukea?(nuorempi poikani)...(sorry vaan).
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2016 @ 12:18

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

89.4.2016 12:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Javaa ei tarvita mihinkään. Minecraft pelikin on lapsellinen ja kuvanlaadultaan aivan surkeata pixselimössöä joten kuka teini/aikuinen sitä enää pelaa? Ei voi ymmärtää.. Flash taas on tarpeen päivittäin sillä kaikki sivustot eivät ole vielä siirtyneet käyttämään HTML5.
10 v poika, pässinpää osaatko lukea?(nuorempi poikani)...(sorry vaan).
Osaatko sinä lukea pässinpää:D?

99.4.2016 12:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Javaa ei tarvita mihinkään. Minecraft pelikin on lapsellinen ja kuvanlaadultaan aivan surkeata pixselimössöä joten kuka teini/aikuinen sitä enää pelaa? Ei voi ymmärtää.. Flash taas on tarpeen päivittäin sillä kaikki sivustot eivät ole vielä siirtyneet käyttämään HTML5.
10 v poika, pässinpää osaatko lukea?(nuorempi poikani)...(sorry vaan).
Osaatko sinä lukea pässinpää:D?
Kyllä mutta sinä et, mine on LASTENPELI.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

109.4.2016 13:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kommenttimies:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.
Javaa ei tarvita mihinkään. Minecraft pelikin on lapsellinen ja kuvanlaadultaan aivan surkeata pixselimössöä joten kuka teini/aikuinen sitä enää pelaa? Ei voi ymmärtää.. Flash taas on tarpeen päivittäin sillä kaikki sivustot eivät ole vielä siirtyneet käyttämään HTML5.
10 v poika, pässinpää osaatko lukea?(nuorempi poikani)...(sorry vaan).
Osaatko sinä lukea pässinpää:D?
Kyllä mutta sinä et, mine on LASTENPELI.
Ei ole pelkästään lastenpeliXD
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2016 @ 13:13

119.4.2016 18:10

Aika monessa paikassa vielä tarvitaan flashia ja javaa.

1210.4.2016 0:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.

Sulla ei varmaan ole konella edes nettiselainta? Kirjaston koneelta kirjoitat.

1311.4.2016 10:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti etrade:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PJL78:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Flash? Kuka sellaista enää käyttää, se on pelkkä historian alaviite.
Mä oon pitkään jo ihmetellyt, että kuka sitä käyttää. Kuka oikeasti asentaa koneellensa enää Flashiä saatika Javaa, kumpaakaan ei tarvita mihinkään.

Sulla ei varmaan ole konella edes nettiselainta? Kirjaston koneelta kirjoitat.

Harvoin osallistun tällaisiin kinasteluihin, mutta nyt on pakko.

Sen jälkeen, kun Youtube siirtyi käyttämään HTML5 soitinta, en ole tarvinnut Flashiä yksinkertaisesti mihinkään. Suomalaisen keltaisen lehdistön videopätkät latautuu näpsästi VLC:llä katsottavaksi ihan ilman mitään lisäkilkkeitä. Maksullisista videopalvuista ainakin Nelonen Median palvelu toimii niin ikään VLC:llä, kun oikeustarkistus tehdään palvelimen päässä eikä selaimessa. Mikä on oikein.

Olenkin vuosia nimittänyt Flashiä False:ksi.

Selainliitännäisenä Javaa olen käyttänyt ööö... 10 vuotta sitten? En siis edes muista, että koska viimeeksi. Töissä käytän jonkin verran JVM:lle tehtyä ohjelmaa ja kotona tainnut edellisen kerran tarvita JVM:ää, kun pelasin Minecraftia ennen kuin MS osti sen.

Eli kyllä, Flash ja Java Web Start on aikalaisen turhia peruskäytössä nykyään.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto