*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

YouTubesta tulossa maksullinen versio jo tänä vuonna

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 9.4.2015 13:10 Kommentteja (11)

YouTubesta tulossa maksullinen versio jo tänä vuonna Kuten Variety uutisoi maaliskuun puolivälissä, YouTubesta on tulossa saataville kuukausimaksullinen versio. Maksullinen tilauspalvelu otetaan käyttöön nykyisen suunnitelman mukaan tämän vuoden lopulla, kertoo Bloomberg.
YouTube yrittää saada ihmiset maksamaan hellyttävistä kissavideoista ja muista viraaleista videopätkistä vetoamalla mainoksettomuuteen, mikä on ehkä hieman outoa, sillä YouTuben omistava Google elää ja hengittää nettimainosten avulla. Maksullisen palvelun avulla videoiden tuottajille pystytään maksamaan katselukerroista parempaa hintaa, mikä ehkä johtaa samalla parempilaatuiseen sisältöön.

Mainoksettomuuden lisäksi YouTuben maksullisen versio mahdollistaa videoiden katsomisen offline-tilassa. Samoja ominaisuuksia tarjotaan jo nyt YouTube Music Key -musiikkipalvelun käyttäjille.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

19.4.2015 15:08

En ole maksamassa tusina videoista rahaa. En ole ikinä nähnyt youtubessa ainuttakaan mainosta, olen kuitenkin sitä selaillut siitä lähtien kun se on ollut olemassa. Jos siellä mainoksia olisi, niin en kyl sitä käyttäisi.


-Reko

29.4.2015 18:07

Kiitos Adblockin en ole koskaan nähnyt mainoksia YouTubessa tai missään muuallakaan Internetissä. Siinä on jo tarpeeksi hintaa, että maksan Spotifysta, Netflixistä ja urheilusta ilman mainoksia.

310.4.2015 13:41

Ei taida adblock poistaa mainoksia mitkä näkyvät videon alussa yleensä 5sek. minkä jälkeen ne voi skipata ?

410.4.2015 14:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JanneMasa:
Ei taida adblock poistaa mainoksia mitkä näkyvät videon alussa yleensä 5sek. minkä jälkeen ne voi skipata ?
En tiedä, en ole sitä ikinä käyttänyt. Vasta viikko sitten se tuli nettiselaimeen pakkosyötettynä, mutta luultavasti kytken sen pois päältä koska jotkut sivustot siitä herjaa.

-Reko

510.4.2015 14:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JanneMasa:
Ei taida adblock poistaa mainoksia mitkä näkyvät videon alussa yleensä 5sek. minkä jälkeen ne voi skipata ?
Kyllä poistaa ainakin Firefoxilla. Kertaakaan en pc:llä ole moisia mainoksia nähnyt youtubessa ja olen käyttänyt sitä vuodesta 2006. Pleikkarilla katsellessa noita skipattavia mainoksia tulee vastaan tiheään.

610.4.2015 20:45

Tämä ei tee mitään muuta kuin luo sivuston mentävän aukon sivustolle joka tarjoaa videoita ilmaiseksi. Käyttäjäkunta yksinkertaisesti vaihtaa paikaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.4.2015 @ 20:46

710.4.2015 21:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Tämä ei tee mitään muuta kuin luo sivuston mentävän aukon sivustolle joka tarjoaa videoita ilmaiseksi. Käyttäjäkunta yksinkertaisesti vaihtaa paikaa.
Miksi vaihtaisi? Ei nykyinen youtube minnekään katoa, meno jatkuu samana eli ilmaisena. Halukkaat voivat maksaa kuukausimaksua mainoksettomasta eläm... kokemuksesta. Tai asentavat adblockin.

810.4.2015 23:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Punde:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Tämä ei tee mitään muuta kuin luo sivuston mentävän aukon sivustolle joka tarjoaa videoita ilmaiseksi. Käyttäjäkunta yksinkertaisesti vaihtaa paikaa.
Miksi vaihtaisi? Ei nykyinen youtube minnekään katoa, meno jatkuu samana eli ilmaisena. Halukkaat voivat maksaa kuukausimaksua mainoksettomasta eläm... kokemuksesta. Tai asentavat adblockin.
Ei adblock auta jos mainos on videon alussa tai vilkkuu videon kulmassa. Käytän adblockia ja silti osa mainoksista tulee läpi. Jopa osa 'uutisista' on itseasiassa mainoksia.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.4.2015 @ 23:35

910.4.2015 23:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Punde:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Tämä ei tee mitään muuta kuin luo sivuston mentävän aukon sivustolle joka tarjoaa videoita ilmaiseksi. Käyttäjäkunta yksinkertaisesti vaihtaa paikaa.
Miksi vaihtaisi? Ei nykyinen youtube minnekään katoa, meno jatkuu samana eli ilmaisena. Halukkaat voivat maksaa kuukausimaksua mainoksettomasta eläm... kokemuksesta. Tai asentavat adblockin.
Ei adblock auta jos mainos on videon alussa tai vilkkuu videon kulmassa. Käytän adblockia ja silti osa mainoksista tulee läpi. Jopa osa 'uutisista' on itseasiassa mainoksia.
Anteeksi, en ymmärtänyt vastanneeni trollille. Olen pahoillani lähinnä itselleni.

1011.4.2015 7:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Punde:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Punde:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Tämä ei tee mitään muuta kuin luo sivuston mentävän aukon sivustolle joka tarjoaa videoita ilmaiseksi. Käyttäjäkunta yksinkertaisesti vaihtaa paikaa.
Miksi vaihtaisi? Ei nykyinen youtube minnekään katoa, meno jatkuu samana eli ilmaisena. Halukkaat voivat maksaa kuukausimaksua mainoksettomasta eläm... kokemuksesta. Tai asentavat adblockin.
Ei adblock auta jos mainos on videon alussa tai vilkkuu videon kulmassa. Käytän adblockia ja silti osa mainoksista tulee läpi. Jopa osa 'uutisista' on itseasiassa mainoksia.
Anteeksi, en ymmärtänyt vastanneeni trollille. Olen pahoillani lähinnä itselleni.
Älyllinen kommentointi muuttuui taas henkilökohtaiseksi.

1111.4.2015 15:41
spam
Vahvistamaton

Tämä kuullostaa hyvältä, jos pelkällä rahalla selviää, ilman että tarvii yksityisyyttä myydä, no ehkä liikaa toivottu.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
2 kommenttia
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto