*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Usko tai älä: Apple tosiaan kehittää iCar-autoa

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 14.2.2015 09:46 Kommentteja (7)

Usko tai älä: Apple tosiaan kehittää iCar-autoa Eilen Financial Times paljasti Applen koonneen oman salaisen autoiluun liittyvän kehitysyksikön Kaliforniaan. Nyt Wall Street Journal on vahvistanut kyseisen yksikön kehittävän Applelle ikiomaa sähköautoa.
WSJ:n lähteiden mukaan Tim Cook hyväksyi suunnitelmat kehittää sähköauto vuosi sitten. Kehitysyksikön toiminta lähti varsinaisesti käyntiin viime syksynä, jolloin Mercedes-Benzin Pohjois-Amerikan tutkimus- ja kehityskeskuksen johtaja Johann Jungwirth siirtyi Applelle. Applen "iCarin" kehitystä johtaa Steve Zadesky ja hankkeessa on mukana muutama sata työntekijää, yksikkö voi paisua tuhannen työntekijän kokoiseksi.

Autokehityshanketta kutsutaan sisäisesti koodinimellä Titan ja sen ensivaiheen tavoitteena on luoda sähköllä toimiva tila-auto. Ainakaan tällä hetkellä Applen suunnitelmissa ei ole lisätä autoon ohjausautomatiikkaa, joten se ei osaa ajaa itsestään. Kalifornian kaduilla on kuitenkin nähty testausauto, jonka varustelu voi liittyä kuskittoman auton kehitykseen.

On aina mahdollista, että Apple päättää hyllyttää autohankkeensa. Rekrytoinnit ja kehitysyksikön koko kuitenkin viittaavat siihen, että Apple on tosissaan suunnitelmiensa kanssa.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

114.2.2015 9:59

Mielenkiintoinen projecti. Itse kyllä mieluummin ottaisin juuri icarin kuin wp-carin...syy yksinkertainen "kesken vuoristoisen pikkutien mutkassa auto ilmoittaa kuvaruudussa bluescreenin ja tilt" ei paljoa naurattaisi...:p


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

214.2.2015 13:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mielenkiintoinen projecti. Itse kyllä mieluummin ottaisin juuri icarin kuin wp-carin...syy yksinkertainen "kesken vuoristoisen pikkutien mutkassa auto ilmoittaa kuvaruudussa bluescreenin ja tilt" ei paljoa naurattaisi...:p
AHAHAHA olet aika hauska heppu. Koska olet viimeksi saanut BSOD? Itsellä taisi olla Vistassa viimeksi.

314.2.2015 15:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sepposeppo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mielenkiintoinen projecti. Itse kyllä mieluummin ottaisin juuri icarin kuin wp-carin...syy yksinkertainen "kesken vuoristoisen pikkutien mutkassa auto ilmoittaa kuvaruudussa bluescreenin ja tilt" ei paljoa naurattaisi...:p
AHAHAHA olet aika hauska heppu. Koska olet viimeksi saanut BSOD? Itsellä taisi olla Vistassa viimeksi.
W7 pro viimeksi, tosin vika oli verkkokortissa jonka takia kone kaatui aina kun menit verkkoon :p. Itse winukka ei ole kyllä kaatuillut.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

414.2.2015 16:25

Tuhannen euron palloniveltä odotellessa. Eiköhän tämäkin ole iHintainen turhake.

514.2.2015 20:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mielenkiintoinen projecti. Itse kyllä mieluummin ottaisin juuri icarin kuin wp-carin...syy yksinkertainen "kesken vuoristoisen pikkutien mutkassa auto ilmoittaa kuvaruudussa bluescreenin ja tilt" ei paljoa naurattaisi...:p
Tuskin sekään sen parempi, että viiden asteen pakkasessa keskellä ei mitään autosi ilmoittaa "This device is overheating and needs to be cooled down" Siinähän sitten odotat kevääseen, että autosi "jäähtyy"

614.2.2015 23:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sepposeppo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mielenkiintoinen projecti. Itse kyllä mieluummin ottaisin juuri icarin kuin wp-carin...syy yksinkertainen "kesken vuoristoisen pikkutien mutkassa auto ilmoittaa kuvaruudussa bluescreenin ja tilt" ei paljoa naurattaisi...:p
AHAHAHA olet aika hauska heppu. Koska olet viimeksi saanut BSOD? Itsellä taisi olla Vistassa viimeksi.

Win 8.1.1:ssä on mulla tullut bsod, enkä ole mitenkään yksin tämän kokemuksen kanssa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2015 @ 23:23

715.2.2015 17:05

JOojoo samaa ripulia te suollatte ihan sama keltä tulee auto/kello jne. Apple paskaa iUskovaiset sitä ja iHinnat tätä. Äläkää ostako ja olkaa hiljaa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto