*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit ja yhtenäistää ilmettään

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 15.10.2014 08:14 Kommentteja (16)

Elisa uudistuu: Saunalahdesta alabrändi Viestintäoperaattori Elisa on päättänyt siirtyä yhteen, yhtenäiseen Elisa-brändin käyttöön liiketoiminnassaan ja muuttaa nykyiset brändinsä Elisan alabrändeiksi. Näin ollen esim. Saunalahti-brändistä tulee Elisa Saunalahti. Samalla Elisan visuaalinen ilme uudistetaan.
Uusi, yhtenäinen ilme kuvaa yhtiön mukaan Elisan monipuolisia palveluita, jotka sopivat niin perheen kuin pörssiyrityksenkin tarpeisiin.

Alla ruutukaappaus uudesta Elisan kotisivusta:



Myös B2B -brändit, kuten Videra ja Appelsiini muutetaan Elisan alabrändeiksi. Yhtiölle jää kahdeksan alabrändiä: Elisa Omaguru, Elisa Saunalahti, Elisa Videra, Elisa Appelsiini, Elisa Viihde, Elisa Vahti Live, Elisa Kirja ja Elisa Lompakko.

Elisan mukaan Saunalahden "edulliset hinnat säilyvät" muutoksen jälkeenkin

Lehdistötiedote aiheesta

Edit 08:17: Päivitetty jutun sisältöä vastaamaan sitä, että Saunalahti brändinä lopetetaan.

Edit 09:14: Muokattu uutista: Saunalahtea ei lopetetaa, vaan sen nimi vaihtuu Elisa Saunalahdeksi. Sama koskee yhtiön muitakin brändejä.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

115.10.2014 9:39

Samaa "rojua" uudessa paketissa...
Niin onhan tuo kyllä erikoista että saunalahtea ei lopetettu jo silloin kun sen Elisa osti..


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

215.10.2014 10:02

"edulliset hinnat säilyvät" näyttää olevan huono vitsi.

Jos nyt uuden liittymän tilaisin samoilla puhe/viesti/netti määrillä, niin tulisi hinnaksi melkein tuplat nykyiseen saunalahden liittymän verrattuna.

Nyt pitää vain toivoa ettei hinnanmuutoksia tule vanhoille asiakkaille.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.10.2014 @ 10:04

315.10.2014 11:04

Hyvä kirjoitustaito on häviämässä Suomesta. Asia on dramaattinen, koska se yksi kulttuurimme perustoista.
Jutun otsikossa lukee:
Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit

Yhdyssanoja ei nykyään enää hallita. Ylläoleva teksti pitäisi kirjoittaa muotoon: Elisa muuttaa Saunalahti-, Videra- ja Appelsiinibrändit.

415.10.2014 11:29

Tuleeko muille tuosta uudesta elisan logosta mieleen Firefox? :D



515.10.2014 11:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
"edulliset hinnat säilyvät" näyttää olevan huono vitsi.

Jos nyt uuden liittymän tilaisin samoilla puhe/viesti/netti määrillä, niin tulisi hinnaksi melkein tuplat nykyiseen saunalahden liittymän verrattuna.

Nyt pitää vain toivoa ettei hinnanmuutoksia tule vanhoille asiakkaille.
"edulliset hinnat säilyvät" ilmeisesti tarkoittaa nimenomaan vanhoja asiakkaita.

615.10.2014 15:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Tuleeko muille tuosta uudesta elisan logosta mieleen Firefox? :D
Tuosta sininen/oranssi-yhdistelmästä sellainen kieltämättä tulee mieleen. Ilmeisesti siinä Elisa ja Saunalahti jotenkin elegantisti sulautuvat toisiinsa, muodostaen uuden uljaan värin:

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.10.2014 @ 15:41

Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

715.10.2014 16:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ketola:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Tuleeko muille tuosta uudesta elisan logosta mieleen Firefox? :D
Tuosta sininen/oranssi-yhdistelmästä sellainen kieltämättä tulee mieleen. Ilmeisesti siinä Elisa ja Saunalahti jotenkin elegantisti sulautuvat toisiinsa, muodostaen uuden uljaan värin:

Lopputulos on todella lattea ja tunnistamaton miksikään hyväksi... kröhöm, väri siis :D.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.10.2014 @ 16:32

hasa diga eebowai

815.10.2014 16:41

Joo, just.

Samaa p*skaa, eri pönttö.

Olen aika kyllästynyt noihin veijareihin. Itse vaihdoin Nebulaan ja sen vaihdon jälkeen pystyin lopettamaan verenpainelääkitykseni.


- Always use protection. Safe browsing!

915.10.2014 16:48

Oppisivatko vihdoin kirjoittamaan erisnimen logossa isolla?

1015.10.2014 19:17

Sivut eivät nähtävästi vielä palvele asiakkaita, taitaa hommat olla pahasti kesken.

1115.10.2014 19:20

Eihän siitä kauaa ole (pari vuotta muistelen) kun Elisa halusi nimenomaan jakaa toiminnot kahtia siten, että Saunalahti hoitaa kuluttaja-asiakkaat ja Elisa yritysasiakkaat. Ei kyllä ihan omaan jakeluun mene tällaiset soutamiset ja huopaamiset.

1215.10.2014 19:28

Ei tännekään kolahda nyt oikeen, sama kun oli Posti ja siitä tuli Itella, nyt taas posti... Yksi nimi olisi helpoin tietenkin, mutta Elisalla on omat ongelmansa sen suhteen. Liittyi jotenkin markkinajohtajuuteen ja hintoihin.

1315.10.2014 19:47

Vanhaa jakoa Saunalahden kuluttajaliittymien osalta on pohdittu tänään muuallakin, Palstalta löydätte vastaukseni yhdelle aiemmalle pähkäilijälle :)
http://elisa.to/1w6TdD9


- Noora / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fi

1416.10.2014 14:38
mmm...
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arimora:
Hyvä kirjoitustaito on häviämässä Suomesta. Asia on dramaattinen, koska se yksi kulttuurimme perustoista.
Jutun otsikossa lukee:
Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit

Yhdyssanoja ei nykyään enää hallita. Ylläoleva teksti pitäisi kirjoittaa muotoon: Elisa muuttaa Saunalahti-, Videra- ja Appelsiinibrändit.
Vai pitäisikö sittenkin olla ... Appelsiini-brändit

1516.10.2014 16:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mmm...:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arimora:
Hyvä kirjoitustaito on häviämässä Suomesta. Asia on dramaattinen, koska se yksi kulttuurimme perustoista.
Jutun otsikossa lukee:
Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit

Yhdyssanoja ei nykyään enää hallita. Ylläoleva teksti pitäisi kirjoittaa muotoon: Elisa muuttaa Saunalahti-, Videra- ja Appelsiinibrändit.
Vai pitäisikö sittenkin olla ... Appelsiini-brändit
Ei, vaan juuri kuten arimora kirjoitti.

1616.10.2014 16:53
gehhedeex
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Engram_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mmm...:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arimora:
Hyvä kirjoitustaito on häviämässä Suomesta. Asia on dramaattinen, koska se yksi kulttuurimme perustoista.
Jutun otsikossa lukee:
Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit

Yhdyssanoja ei nykyään enää hallita. Ylläoleva teksti pitäisi kirjoittaa muotoon: Elisa muuttaa Saunalahti-, Videra- ja Appelsiinibrändit.
Vai pitäisikö sittenkin olla ... Appelsiini-brändit
Ei, vaan juuri kuten arimora kirjoitti.
No ei, vaan viivalla, opetellaan ne säännöt:

hxxp://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/oikeinkirjoitus/valimerkit/yhdysmerkki/#erisnimi_yhdyssanan_osana

Appelsiini on tässä yhteydessä erisinimi.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....