*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Miten tästä nyt voi tykätä? Facebook kaatui

Kirjoittaja Jari Ketola @ 19.6.2014 11:22 Kommentteja (9)

Miten tästä nyt voi tykätä? Facebook kaatui Yhteisöpalvelu Facebookin palvelut eivät tällä hetkellä toimi. Facebook.com ilmoittaa, että jokin meni pieleen, ja ongelmaa korjataan. Toistaiseksi ei ole tietoa siitä mikä ongelman taustalla on.
Palvelulla oli maaliskuussa 2014 noin 1,3 miljardia aktiivista käyttäjää, joten kuvitella saattaa, että oheinen virheilmoitus on tällä hetkellä valtaosalla maailman tietokonenäytöistä.



Facebookin ongelmien vuoksi myös AfterDawnissa näkyvät Facebookin "Tykkää"-napit ovat rikki. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa häiriötä.

Päivitys 11:25 Palvelu toimii jälleen normaalisti. Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

119.6.2014 11:29

isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 12:01

219.6.2014 11:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.
Ilmeisesti huoltotoimenpiteestä oli tosiaan kysymys. Vaara ohi ja katastrofi vältetty.

Tykkää-napitkin näyttävät pikkuhiljaa palaavan toimintaan.


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

319.6.2014 12:05

Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?


las ballenas son el camino

419.6.2014 12:33

Lainaus:
Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?

Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 12:36

519.6.2014 12:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Hyvin sanottu siellä takana.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

619.6.2014 13:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Lainaus:
Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?

Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.

Lisäksi voisi kuvitella, että mainosrahoituksella pyörivä uutissivusto ei voi tuosta vaan loikata tekemään juttuja pelkästään jostain pienen piirin niche asioista, ettei vaan tulisi kirjoitettua mistään mitä isompi joukko ihmisiä saattaisi lukea.

719.6.2014 13:26

jos ylekin uutisoi asiasta niin kai AD:kin voi

819.6.2014 14:39

Lainaus:
Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.
Johan tässä kannattaa itsaria harkita, kun elämältä lähti tarkoitus muutamaksi minuutiksi. =D


Kyllä. Itselle siis aivan sama vaikka kaatuisi lopullisesti.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 14:39

- Always use protection. Safe browsing!

919.6.2014 18:11

Lainaus:
Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.

Mainonta nyt ei vaikuta mihinkään, koska jotta se vaikuttaisi sitä pitäisi katsoa/lukea/kuunnella. Mutta muuten olet oikeassa että hyvä asia myy itseään. Tietenkin se että joku asia on suosittu ei aina tee siitä hyvää.

Suosio on kiinni lähinnä sosiaallisista vaikutuksista ja kun ihmisten katsovat/lukevat/kuuntelevat/keskustelevat asioita niin se vaikuttaa tietämykseen ja sitä kautta mielipiteisiin. Mistä saat tietoa vaihtoehtoisen asian olemassa olemisesta jos siitä ei kukaan koskaan mainitse missään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 20:11

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....