*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Dropbox paisuu kiihtyvällä tahdilla – jo 300 miljoonaa käyttäjää

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 29.5.2014 14:30 Kommentteja (14)

Dropbox paisuu kiihtyvällä tahdilla – jo 300 miljoonaa käyttäjää Pilvitallennuspalvelustaan parhaiten tunnettu Dropbox on onnistunut kasvattamaan käyttäjämääräänsä jo 300 miljoonaan. Puoli vuotta aiemmin yhtiöllä oli 100 miljoonaa käyttäjää vähemmän, joten kasvutahti on ollut kevään aikana hurja. Ensimmäiset sata miljoonaa käyttäjää Dropbox saavutti vuoden 2012 lopulla.
Kasvun taustalla on uuden yrityskäyttäjille suunnatun Dropbox for Business -palvelun lanseeraus sekä paljon kehuja saaneen Mailbox-sähköpostisovelluksen tuominen Androidille. Keväällä yhtiö esitteli myös uuden Carousel-galleriaohjelman iOS:lle ja Androidille.

Dropboxilta voidaan odottaa uusia aluevaltauksia lähiaikoina, sillä se on jo luvannut tuoda Mailboxin Mac-tietokoneille. Yhtiö on myös ostanut kuvien 3D-latomiseen erikoistuneen Bubblin, jonka teknologian avulla mobiililaitteilla napattuihin kuviin saa taltioiduttua kaiken ympärillä olevan näkymän.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

129.5.2014 16:35

Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?

229.5.2014 16:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Täällä ei kuule ole mitään NSA:lle ulottumatonta. Pohjois-Korea ja Venäjä ovat sinun vaihtoehtosi.

MSI B350 Gaming Pro Carbon | AMD Ryzen 5 1600X 3,9Ghz | GTX 970 WINDFORCE 3X OC Edition 1420mhz/7400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | G.Skill Ripjaws V DDR4 3200Mhz | Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Windows 10 64-bit | Samsung Evo 850 500GB | Kingston V300 120Gb SSD |Kingston UV400 240Gb SSD | Western Digital Blue 500Gb 7200rpm |ASUS 25" PB258Q 2560x1440 IPS | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 100 |

329.5.2014 17:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Jos foliohattu on kireellä niin voihan nuo pilven tiedot kryptata.

429.5.2014 17:31

Voihan tuon käyttäjämäärän kasvua kyllä osaltaan selittää myös se että sitä jaetaan samsungin kännyköiden ja tablettien mukana valmiiksi asennettuna, ja laitetta käyttöönotettaessa kehotetaan avaamaan tili ellei sellaista jo ole.

529.5.2014 17:58

Itse käytän Megaa :) 50 gigaa ilmaista tilaa ja käytettävyys noin 100x parempi kuin Dropboxissa.

629.5.2014 18:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ProfaneX:
Itse käytän Megaa :) 50 gigaa ilmaista tilaa ja käytettävyys noin 100x parempi kuin Dropboxissa.

Miten se käytettävyys on dropboxia parempi, joka ainakin windowsissa käyttäytyy kuin aivan tavallinen kansio? Ei voisi enää loogisempi olla.

729.5.2014 19:06

Itselläni on todella huonot käyttökokemukset Megasta. Toimii miten sattuu. Koko ajan vedotaan beta vaiheeseen josta jo monta vuotta sitä hoilattu.

829.5.2014 19:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Oletko valtion palveluksessa salaisissa tehtävissä vai minkä vuoksi uskot, että NSA olisi kiinnostunut nimenomaan sinusta?

929.5.2014 19:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miiu74:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Oletko valtion palveluksessa salaisissa tehtävissä vai minkä vuoksi uskot, että NSA olisi kiinnostunut nimenomaan sinusta?
Tässä on juuri se ajatusmalli kuinka kaikkien halutaan ajattelevan. Eihän minulla ole mitään mitä minun valtioni tai NSA haluaisi seurata, ei ole ei... Mitäs jos sinun tutullasi on ja sinä pidät yhteyttä häneen?

1029.5.2014 19:27

Omissa vertailuissani Onedrive osoittautui järkevimmäksi valinnaksi niin hintansa kuin yhteensopivuutensakin (omien laitteideni kanssa) puolesta.

1129.5.2014 22:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
ownCloud ihan omalla laitteistolla. Itehän tullut pyöritettyä omaa ownCloudia jo tovin aikaa ja kännykkä, tabletti, kaksi pöytäkonetta, kaksi serveriä ja läppäri on siihen yhdistettynä. Mainio värkki.

1229.5.2014 22:40

F securen younited varmaan paras jos ei välitä nsa:ta mutta kyllä vaikka sielläkin olisi saisivat ne tiedot mutta tavalliselle tarjoaa varmasti ihan ok tietoturvan, esim onedrive skannaillaan ja tutkitaan ja varmasti myös muita yhdysvaltalaisia palveluja mutta younited ei lähtökohtaisesti ole sama kuin antaisi nsa varmuuskopioitavaksi vaikka nekin tiedot saavat jollakin tavalla haltuunsa halutessaan.

Megan käyttöehtoja olen lukenut ja todennut että younited paljon parempi.

1330.5.2014 7:14
user_org
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Kotipilvi, eristetyssäverkossa ehkä. mutta voiko sitä kutsua enään pilveksi :-)


Taasen kotipilvi, nettiin kytkettynä, on työläs ja riskaapeli muidenkin nuuskihoiden osalta.

143.6.2014 17:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
hubiC on ranskalaisen OVH:n pilvipalvelu. 25GB ilmaista tilaa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa (23.8.2017 10:31)
Huippusuosittu AccuWeather-sääsovellus on jäänyt kiinni käyttäjän sijainnin paikannuksen mahdollistavan datan keräämisestä, vaikka sovellusta on erikseen kielletty pääsemästä paikkatietoon käsiksi. ....
Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla (23.8.2017 09:00)
Kopteriyhtiö DJI on julkaisee uudelle Spark-minikopterilleen pakollisen ohjelmistopäivityksen, jolla pyritään korjaamaan laitteen virranhallinnassa havaitut virheet. DJI:n mukaan se julkaisee ....
Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä (23.8.2017 08:32)
Apple ei tavoittele ainakaan tällä hetkellä oman itsestään ajavan auton kehittämistä, kertoo The New York Times. Sen sijaan yhtiö keskittyy autojen autonomisen liikkumisen mahdollistavan järjestelmän ....
Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy (22.8.2017 11:43)
Luonnonilmiöillä voi olla yllättävän isoja seurauksia verkkopalveluiden toimintaan. Ne voivat häiritä niitä tai jossain tapauksissa jopa lisätä palveluiden käyttöä. Netflixin kohdalla Yhdysvalloissa ....
5 kommenttia
WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus (22.8.2017 10:20)
WhatsAppin Oma tila -ominaisuus saa uusia ominaisuuksia, kun Facebook on lisännyt siihen mahdollisuuden luoda värikkäitä tekstimuotoisia tilapäivityksiä. Alun perin tilapäivitys oli lähinnä ....

Uutisarkisto