*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TVkaista avasi uuden palvelun: Telkkarista.com

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 31.3.2014 08:59 Kommentteja (23)

TVkaista avasi uuden palvelun: Telkkarista.com TVkaista on avannut verkossa uuden Telkkarista.com-suoratoistopalvelun, jonka kautta voi katsella suomalaisia MTV3-, Nelonen-, Sub-, Jim-, TV5-, Kutonen-, Fox- ja Ava-kanavia ilmaiseksi. Ylen kanavia ei näyttäisi olevan saatavilla.
TVkaistaa ylläpitänyt TVkaista Oy asetettiin konkurssiin helmikuussa ja viime viikolla palvelu lakkasi toimimasta tvkaista.fi-osoitteessa. TVKaista toisti Facebook-viestissään, että se aikoo korjata tvkaista.fi-tallennepalvelun ongelmat.

Telkkarista.comin käyttöönotto onnistuu nopealla ja yksinkertaisella rekisteröinnillä. Palvelulla voi ainoastaan katsella ohjelmia.

Tägit: TVkaista
Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

131.3.2014 9:25

Pikaisen testauksen perusteella sanoisin että hyvä, vaan ei erinomainen palvelu. Käyttöliittymä hieman kankea, asetuksia täytyy muutella jotta kuvanlaatu olisi hyvä. Täysikokoista soitinta ei ollut. Ehkäpä korjantuu kun muuttavat systeemiä.

231.3.2014 9:44

Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .

331.3.2014 10:09
spam
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

431.3.2014 11:19

Toivon parasta TVkaistan jatkolle. Olen ulkomailla ja katsellut heidän lähetteitään. Laatu oli erinomainen ja toimi oikein hyvin.

531.3.2014 11:54

AfterDawn käyttäjätunnus

631.3.2014 12:42
Bodari
Vahvistamaton

Ei ole kommentoitavaa

731.3.2014 12:43
Bodari
Vahvistamaton

Ei kommentoitavaa

831.3.2014 12:48
Bodari
Vahvistamaton

Maksuista ei sanota mitään?!

931.3.2014 13:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

Mitä rajoituksia? Nehän saa auki vaikka VLC:llä.

1031.3.2014 14:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

Mitä rajoituksia? Nehän saa auki vaikka VLC:llä.

TVKaista on ollut loistava vaihtoehto niille ulkosuomalaisille joilla ei ole sitä tietotaitoa VLC:n jne muiden ohjelmien käyttöön.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 14:33

1131.3.2014 14:45

Uudesta palvelusta en tiedä, kun ei nyt näyttäisi toimivan, mutta vanha tvkaista toimii edelleen osoitteessa http://109.201.134.129 tai uudesta osoitteesta http://tvkaista.com

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 14:50

1231.3.2014 15:40

Näköjään nettiin on tullut muitakin Suomalaisia tv-kanavia välittäviä sivustoja. Kokeilin Booxtv.fi palvelua täältä ulkomailta käsin ja näytti tarjoavan livenä vain Ylen kanavia. Tosin käyttäjätunnus piti luoda ollessa Suomalaisessa ip-osoitteessa. Haluttujen Yle kanavien tallennuskin tvkaistan tapaan on, mutta silloin pitää ostaa luottokortilla tallennuspalvelu. Jotta ääni ei pätki niin vähintään 10 megaa pitää nopeuden olla nettiliittymässä. Muutoinkin ihmetyttää Suomalaisten tv-kanavien näkyvyys ulkomailla asuville!? Esimerkkinä www.connova.se/index.php?Itemid=142
Ilmeisesti Yle ja muut Suomalaiset tv-kanavat olettavat että tv yhtiöiden omat nettikatseluun perustuvat flash/yms pohjaiset selainliitymät riittävät?!

1331.3.2014 17:56
repe1
Vahvistamaton

tvkaista ei toimi

1431.3.2014 18:53

Lainaus:
Muutoinkin ihmetyttää Suomalaisten tv-kanavien näkyvyys ulkomailla asuville!?
Ei minua ainakaan ihmetytä. Palvelu kustannetaan suomalaisten verorahoilla, ylen tapauksessa ainakin. Näin pieneen maahan tuo kaistan tarve on aika erilainen kuin kansainväliselle palvelulle, jos olisi avoin myös kaikelle liikenteelle. Mutta VPN:llähän nämä suomalaisille näkyvät palvelut saa myös ulkomailla käyttöön.

1531.3.2014 19:46
gbgukko
Vahvistamaton

tv-kaista takaisin

1631.3.2014 20:56

Vai että uusi sivu, hyviä katsluhetkiä vaan kaikille...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 20:56

171.4.2014 0:36

Käsittääkseni tämä uusi telkkarista.com -palvelu ei ole tvkaista.com -taustainen. Ainoa mitä tvkaista.fi -facebook sivuilla julkaisi neuvon käyttää tuota palvelua sen aikaa kun saavat oman kasaan. Ja nyt uusin viesti facebook sivuilla onkin että TVkaista on nyt kuitenkin saanut palvelunsa toimimaan uudessa osoitteessa eli link. Up Yours suomen tekijänoikeusmahvia!

Toi telkkarista.com toimii ihan eri konseptilla - eikä korvaa sellaisenaan tvkaistaa. mutta saattaa olla kehityskelpoinen livestreamin lähettäjä. Kuvanlaatuahan pystyi palvelussa säätämään - oli itsellä oletuksena kaikista pienimmällä bittivirralla - kääntämällä parhaimman bittivirran päälle niin kyllä kuvaa pystyi seuraamaan.

Palveluntarjoajana on Ruotsalainen PRQ.SE jonka perustajina olivat thepiratebayssakin mukana olleet Gottfrid Svartholm ja Fredrik Neij ja juuri heidän putiikkinsa poliisi näyttävästi raidasi yrittäessään ajaa thepiratebayn alas - siinä surkeasti lopulta epäonnistuen. Anonymiteetti- ja tietoturvamielessä firman maine on hyvä (palvelimilla ollut mm. wikileaks aikanaan), mutta nykyisistä toiminnan pyörittäjistä ei juuri ole varmuutta ja palvelun hinta on sen verran mehukas että Telkkarista.com ei ole kovin pitkäikäinen palvelu tai sitten palvelun ilmaisuus loppuu hyvin lyhyeen.

181.4.2014 0:56

Hieno juttu!!!

191.4.2014 1:29

joo

201.4.2014 12:38
marketta1
Vahvistamaton

hyvä juttu

213.4.2014 0:32
raukio
Vahvistamaton

toivottavasti toimii

223.4.2014 14:01

toimiiko tämä ja mitä se maksaa kuukausi

2310.4.2014 17:25

Koodi

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applen tekoälytutkija – Konetta ei saisi laittaa ihmistä vastaan Applen tekoälytutkija – Konetta ei saisi laittaa ihmistä vastaan (26.4.2017 13:46)
Applen tekoälytiimissa työskentelevä ja Siri-puheavustajan perustajiin kuuluvan Tom Gruberin mukaan tekoälyn kehitys on vääjäämätöntä, mutta sitä pitäisi ensisijaisesti kehittämään helpottamaan ....
Parlamentti haluaa eroon maarajoituksista – Halvat eurooppalaiset nettikaupat avautuvat suomalaisille Parlamentti haluaa eroon maarajoituksista – Halvat eurooppalaiset nettikaupat avautuvat suomalaisille (26.4.2017 11:18)
Euroopan parlamentti on äänestänyt lakialoitteesta, jonka tavoitteena on kieltää digitaalisiin palveluihin lisättyjen maarajoitusten käyttö. Äänestyksen pohjalta parlamentti alkaa nyt neuvotella ....
Netflix tekee vihdoin viimeisen valloituksen – Laajenee Kiinaan Netflix tekee vihdoin viimeisen valloituksen – Laajenee Kiinaan (26.4.2017 09:02)
Kiina on ollut yhdysvaltalaisille teknologiayrityksille vaikea markkina valloittaa. Sen on saanut huomata esimerkiksi Netflix, joka on yrittänyt vuosien ajan neuvotella sisältösopimuksia maassa ....
Koreassa heräsi pelko – Tuleeko Apple-miljardien jälkeen krapula? Koreassa heräsi pelko – Tuleeko Apple-miljardien jälkeen krapula? (26.4.2017 08:24)
Apple on iso asiakas eteläkorealaiselle puolijohdeteollisuudelle ja se tulee näkymään ensi syksynä julkaistavissa uusissa iPhoneissa, joiden näytöt valmistetaan suurilta osin Samsungin tehtailla. ....
Nintendo päivitti Super Mario Runin sekä iPhonella että Androidilla Nintendo päivitti Super Mario Runin sekä iPhonella että Androidilla (25.4.2017 19:47)
Nintendo on päivittänyt yhtiön ensimmäisen älypuhelinpelin Super Mario Runin. Uusin versio on saapunut sekä iPhonelle, joka sai pelin jo viime vuonna, sekä Androidille, jolle Nintendo julkaisi ....
1 kommentti

Uutisarkisto