*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TVkaista avasi uuden palvelun: Telkkarista.com

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 31.3.2014 08:59 Kommentteja (23)

TVkaista avasi uuden palvelun: Telkkarista.com TVkaista on avannut verkossa uuden Telkkarista.com-suoratoistopalvelun, jonka kautta voi katsella suomalaisia MTV3-, Nelonen-, Sub-, Jim-, TV5-, Kutonen-, Fox- ja Ava-kanavia ilmaiseksi. Ylen kanavia ei näyttäisi olevan saatavilla.
TVkaistaa ylläpitänyt TVkaista Oy asetettiin konkurssiin helmikuussa ja viime viikolla palvelu lakkasi toimimasta tvkaista.fi-osoitteessa. TVKaista toisti Facebook-viestissään, että se aikoo korjata tvkaista.fi-tallennepalvelun ongelmat.

Telkkarista.comin käyttöönotto onnistuu nopealla ja yksinkertaisella rekisteröinnillä. Palvelulla voi ainoastaan katsella ohjelmia.

Tägit: TVkaista
Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

131.3.2014 9:25

Pikaisen testauksen perusteella sanoisin että hyvä, vaan ei erinomainen palvelu. Käyttöliittymä hieman kankea, asetuksia täytyy muutella jotta kuvanlaatu olisi hyvä. Täysikokoista soitinta ei ollut. Ehkäpä korjantuu kun muuttavat systeemiä.

231.3.2014 9:44

Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .

331.3.2014 10:09
spam
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

431.3.2014 11:19

Toivon parasta TVkaistan jatkolle. Olen ulkomailla ja katsellut heidän lähetteitään. Laatu oli erinomainen ja toimi oikein hyvin.

531.3.2014 11:54

AfterDawn käyttäjätunnus

631.3.2014 12:42
Bodari
Vahvistamaton

Ei ole kommentoitavaa

731.3.2014 12:43
Bodari
Vahvistamaton

Ei kommentoitavaa

831.3.2014 12:48
Bodari
Vahvistamaton

Maksuista ei sanota mitään?!

931.3.2014 13:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

Mitä rajoituksia? Nehän saa auki vaikka VLC:llä.

1031.3.2014 14:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mlaurika:
Eipä kukaan YLE:n lähetyksiä tuolta varmaan katsoiskaan, tulevat areenasta kuitenkin kiltisti 720p:nä :P .
Totta, niille joille nökyy,
Areenan jakelussa on kuitekin rajoituksia, eli ei kaikille halukkaille vaihtoehto.

Mitä rajoituksia? Nehän saa auki vaikka VLC:llä.

TVKaista on ollut loistava vaihtoehto niille ulkosuomalaisille joilla ei ole sitä tietotaitoa VLC:n jne muiden ohjelmien käyttöön.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 14:33

1131.3.2014 14:45

Uudesta palvelusta en tiedä, kun ei nyt näyttäisi toimivan, mutta vanha tvkaista toimii edelleen osoitteessa http://109.201.134.129 tai uudesta osoitteesta http://tvkaista.com

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 14:50

1231.3.2014 15:40

Näköjään nettiin on tullut muitakin Suomalaisia tv-kanavia välittäviä sivustoja. Kokeilin Booxtv.fi palvelua täältä ulkomailta käsin ja näytti tarjoavan livenä vain Ylen kanavia. Tosin käyttäjätunnus piti luoda ollessa Suomalaisessa ip-osoitteessa. Haluttujen Yle kanavien tallennuskin tvkaistan tapaan on, mutta silloin pitää ostaa luottokortilla tallennuspalvelu. Jotta ääni ei pätki niin vähintään 10 megaa pitää nopeuden olla nettiliittymässä. Muutoinkin ihmetyttää Suomalaisten tv-kanavien näkyvyys ulkomailla asuville!? Esimerkkinä www.connova.se/index.php?Itemid=142
Ilmeisesti Yle ja muut Suomalaiset tv-kanavat olettavat että tv yhtiöiden omat nettikatseluun perustuvat flash/yms pohjaiset selainliitymät riittävät?!

1331.3.2014 17:56
repe1
Vahvistamaton

tvkaista ei toimi

1431.3.2014 18:53

Lainaus:
Muutoinkin ihmetyttää Suomalaisten tv-kanavien näkyvyys ulkomailla asuville!?
Ei minua ainakaan ihmetytä. Palvelu kustannetaan suomalaisten verorahoilla, ylen tapauksessa ainakin. Näin pieneen maahan tuo kaistan tarve on aika erilainen kuin kansainväliselle palvelulle, jos olisi avoin myös kaikelle liikenteelle. Mutta VPN:llähän nämä suomalaisille näkyvät palvelut saa myös ulkomailla käyttöön.

1531.3.2014 19:46
gbgukko
Vahvistamaton

tv-kaista takaisin

1631.3.2014 20:56

Vai että uusi sivu, hyviä katsluhetkiä vaan kaikille...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2014 @ 20:56

171.4.2014 0:36

Käsittääkseni tämä uusi telkkarista.com -palvelu ei ole tvkaista.com -taustainen. Ainoa mitä tvkaista.fi -facebook sivuilla julkaisi neuvon käyttää tuota palvelua sen aikaa kun saavat oman kasaan. Ja nyt uusin viesti facebook sivuilla onkin että TVkaista on nyt kuitenkin saanut palvelunsa toimimaan uudessa osoitteessa eli link. Up Yours suomen tekijänoikeusmahvia!

Toi telkkarista.com toimii ihan eri konseptilla - eikä korvaa sellaisenaan tvkaistaa. mutta saattaa olla kehityskelpoinen livestreamin lähettäjä. Kuvanlaatuahan pystyi palvelussa säätämään - oli itsellä oletuksena kaikista pienimmällä bittivirralla - kääntämällä parhaimman bittivirran päälle niin kyllä kuvaa pystyi seuraamaan.

Palveluntarjoajana on Ruotsalainen PRQ.SE jonka perustajina olivat thepiratebayssakin mukana olleet Gottfrid Svartholm ja Fredrik Neij ja juuri heidän putiikkinsa poliisi näyttävästi raidasi yrittäessään ajaa thepiratebayn alas - siinä surkeasti lopulta epäonnistuen. Anonymiteetti- ja tietoturvamielessä firman maine on hyvä (palvelimilla ollut mm. wikileaks aikanaan), mutta nykyisistä toiminnan pyörittäjistä ei juuri ole varmuutta ja palvelun hinta on sen verran mehukas että Telkkarista.com ei ole kovin pitkäikäinen palvelu tai sitten palvelun ilmaisuus loppuu hyvin lyhyeen.

181.4.2014 0:56

Hieno juttu!!!

191.4.2014 1:29

joo

201.4.2014 12:38
marketta1
Vahvistamaton

hyvä juttu

213.4.2014 0:32
raukio
Vahvistamaton

toivottavasti toimii

223.4.2014 14:01

toimiiko tämä ja mitä se maksaa kuukausi

2310.4.2014 17:25

Koodi

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto