*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Uusi South Park -peli joutuu Euroopassa sensuurin kynsiin

Kirjoittaja Juha Tuppi (Google+) @ 25.2.2014 18:28 Kommentteja (16)

Uusi South Park -peli joutuu Euroopassa sensuurin kynsiin Ubisoftin julkaisema odotettu South Park: The Stick of Truth -peli ei selvinnyt kokonaisena Yhdysvaltojen ulkopuolelle.
BT-sivusto raportoi tulevan South Park -pelin sensuroinnista. Lähteen mukaan pelin Australian- ja Euroopan-versioista poistetaan seitsemän noin 20 sekunnin mittaista kohtausta - tämä siis siitä huolimatta, että pelin ikärajaksi tulee ainakin Iso-Britanniassa 18 vuotta. Kohtaukset korvataan tekstinpätkillä, jotka selittävät, mitä sensuroiduissa kohtauksissa tapahtuu.

Lähteen mukaan sensuroidut kohtaukset pitivät sisällään muun muassa pelihahmo Stanin isälle Randylle suoritettavan abortin sekä "aktiivista peräaukon tähystystä". Päätöksen sensuroinnista teki pelin julkaisija Ubisoft.

South Park: The Stick of Truth julkaistaan Suomessa Xbox 360-, PS3- ja PC-alustoille 6. maaliskuuta.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

125.2.2014 18:34

Vaisilviisii? Menee sitten us-version hankinnaksi, jos nyt tulee ylipäätänsä hankittua.

E: Selvennettäköön nyt kuitenkin, että kyse on periaatteesta. Ei se peräaukon tähystys niin mielenkiintoista ole. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.2.2014 @ 18:37

225.2.2014 18:50

Eli brutaali väkivalta sallitaan peleissä, mutta South Parkin huumoria ei.

325.2.2014 18:51

Jos pelin ikäraja on 18 niin ei pitäisi sensuroida kun abortteja ja näitä muita kyllä näkyy tietyiltä sivuilta kuitenkin, mutta peleissä kamalaa, sekopää-konservatiivit pelkäävät että porukka rupeaa abortoimaan ja raiskaamaan jokaista vastaantulijaa kun yhdessä pelissä niin käy.

Itse vihaan tälläistä sensuuria joka ei hyödytä ketään mutta taideteos on huonompi, turussakin paljon alastomia ihmispatsaita eikä niille ole laitettu housuja ja paitoja.. Tai no eiköhän räsänen ja soini senkin tee prkl.

425.2.2014 18:53

Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Eli piraattien syy jos tuo ei myy.


Jos et osaa, teeskentele.

525.2.2014 19:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Eli piraattien syy jos tuo ei myy.
Saa nähdä miten käy kun south park ollut monen suosiossa kun tarjoavat laillisesti jaksoja katsottavaksi ilmaiseksi, tuleeko paljon "ostin pelin mutta latasin sensuurin takia sensuroimattoman version netistä" vai "koska sensuroitte en osta vaan lataan netistä lolollolo".

Itse saatan jos saa hyvät arvostelut odottaa että hinta tippuu ja kun joku saa eurooppalaiseen steam versioon sensuroinnit pois niin sitten ostaa sen ja pelata huumoripeliä.

625.2.2014 21:05

Lainaus:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Miksi se pitää torrentoida? Ihan samalla vaivalla sen tilaa sieltä jenkeistä kuin suomalaisesta verkkokaupasta...

las ballenas son el camino

725.2.2014 21:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Miksi se pitää torrentoida? Ihan samalla vaivalla sen tilaa sieltä jenkeistä kuin suomalaisesta verkkokaupasta...
Toi samalla vaivalla oli varmaan vitsi? Eli ensin mennään usalaiseen pelikauppaan esim amazon ja tilataan sieltä(luodaan tunnus, korttitiedot/paypal yms) ja odotetaan muutama viikko ja sitten käydään vielä tullissa maksamassa ja noutamassa peli.

Tosi järkevää(sarkasmi)

826.2.2014 0:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Miksi se pitää torrentoida? Ihan samalla vaivalla sen tilaa sieltä jenkeistä kuin suomalaisesta verkkokaupasta...
Toi samalla vaivalla oli varmaan vitsi? Eli ensin mennään usalaiseen pelikauppaan esim amazon ja tilataan sieltä(luodaan tunnus, korttitiedot/paypal yms) ja odotetaan muutama viikko ja sitten käydään vielä tullissa maksamassa ja noutamassa peli.

Tosi järkevää(sarkasmi)
hahaha miten vanhanaikainen käsitys sulla on ulkomailta tilaamisesta!? Tilasin Amazonista pelin ja ups tullas sen. Tullimaksu sisältyi postikuluihin. : P

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD

926.2.2014 0:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Miksi se pitää torrentoida? Ihan samalla vaivalla sen tilaa sieltä jenkeistä kuin suomalaisesta verkkokaupasta...
Toi samalla vaivalla oli varmaan vitsi? Eli ensin mennään usalaiseen pelikauppaan esim amazon ja tilataan sieltä(luodaan tunnus, korttitiedot/paypal yms) ja odotetaan muutama viikko ja sitten käydään vielä tullissa maksamassa ja noutamassa peli.

Tosi järkevää(sarkasmi)
hahaha miten vanhanaikainen käsitys sulla on ulkomailta tilaamisesta!? Tilasin Amazonista pelin ja ups tullas sen. Tullimaksu sisältyi postikuluihin. : P
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Ja kohta ubisoft itkee kun eivät laittaneetkaan uplaytä tuohon, ja kaikki EU ja Australian pelaajat torrentoivat jenkkiversion.

Miksi se pitää torrentoida? Ihan samalla vaivalla sen tilaa sieltä jenkeistä kuin suomalaisesta verkkokaupasta...
Toi samalla vaivalla oli varmaan vitsi? Eli ensin mennään usalaiseen pelikauppaan esim amazon ja tilataan sieltä(luodaan tunnus, korttitiedot/paypal yms) ja odotetaan muutama viikko ja sitten käydään vielä tullissa maksamassa ja noutamassa peli.

Tosi järkevää(sarkasmi)
hahaha miten vanhanaikainen käsitys sulla on ulkomailta tilaamisesta!? Tilasin Amazonista pelin ja ups tullas sen. Tullimaksu sisältyi postikuluihin. : P
Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?

Jos et osaa, teeskentele.

1026.2.2014 3:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:

Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?
Kuka puhui mistään xboxista mitään? Puhuin yleisesti pelin tilaamisesta amazonista.

Tilasin sieltä Tales of Abyssin ps2:lle jota ei koskaan julkaistu euroopassa. Pelaan ps2 pelini muutenkin emuloituina(HD upscale) joten region block ei ollut ongelma. : P

Te oman elämänne sankarit nyt vaan teette kaikesta vaikeempaa kuin olisi tarvis. :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.2.2014 @ 03:52

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD

1126.2.2014 17:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:

Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?
Kuka puhui mistään xboxista mitään? Puhuin yleisesti pelin tilaamisesta amazonista.

Tilasin sieltä Tales of Abyssin ps2:lle jota ei koskaan julkaistu euroopassa. Pelaan ps2 pelini muutenkin emuloituina(HD upscale) joten region block ei ollut ongelma. : P

Te oman elämänne sankarit nyt vaan teette kaikesta vaikeempaa kuin olisi tarvis. :D
Istu koneella, asenna torrent ohjelm jos ei semmosta ole. Menee vaikka lahteen, klikkaa lataa. Odota x minuutti. Asennus, crakkäys ja pelaamaan... Onhan tuo vaikeeta^^ :D

En sano että aion ko peliä ladata taikka saatikka edes hankkia kuiteskaan



MB: Z87X-D3H, CPU: i5-4670K 3.4Ghz, GPU: GB 770 Oc 4Gb, Ram: 4x4Gb DDR3 1600Mhz Cl9, HD: 256Gb 840 Pro SSD | 500Gb 850 Evo SSD | WD 1TB Caviar Blue , Case: Fractal Define R4 Black

1226.2.2014 17:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:

Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?
Kuka puhui mistään xboxista mitään? Puhuin yleisesti pelin tilaamisesta amazonista.

Tilasin sieltä Tales of Abyssin ps2:lle jota ei koskaan julkaistu euroopassa. Pelaan ps2 pelini muutenkin emuloituina(HD upscale) joten region block ei ollut ongelma. : P

Te oman elämänne sankarit nyt vaan teette kaikesta vaikeempaa kuin olisi tarvis. :D
Istu koneella, asenna torrent ohjelm jos ei semmosta ole. Menee vaikka lahteen, klikkaa lataa. Odota x minuutti. Asennus, crakkäys ja pelaamaan... Onhan tuo vaikeeta^^ :D

En sano että aion ko peliä ladata taikka saatikka edes hankkia kuiteskaan


Wat, miksi haluaisin torrentoida pelini? Mieluusti tilaan sen vaan sieltä usasta. Itselle tuo ei ole ongelma, mutta osalle ulisioista on.


Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD

1326.2.2014 17:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:

Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?
Kuka puhui mistään xboxista mitään? Puhuin yleisesti pelin tilaamisesta amazonista.

Tilasin sieltä Tales of Abyssin ps2:lle jota ei koskaan julkaistu euroopassa. Pelaan ps2 pelini muutenkin emuloituina(HD upscale) joten region block ei ollut ongelma. : P

Te oman elämänne sankarit nyt vaan teette kaikesta vaikeempaa kuin olisi tarvis. :D
Istu koneella, asenna torrent ohjelm jos ei semmosta ole. Menee vaikka lahteen, klikkaa lataa. Odota x minuutti. Asennus, crakkäys ja pelaamaan... Onhan tuo vaikeeta^^ :D

En sano että aion ko peliä ladata taikka saatikka edes hankkia kuiteskaan


Wat, miksi haluaisin torrentoida pelini? Mieluusti tilaan sen vaan sieltä usasta. Itselle tuo ei ole ongelma, mutta osalle ulisioista on.

Lueppa omia viestejäsi jos on päässy unohtumaan mitä olet kirjottainut. Eiköhän sieltä myös valkene samalla viestini pointti.. ..

MB: Z87X-D3H, CPU: i5-4670K 3.4Ghz, GPU: GB 770 Oc 4Gb, Ram: 4x4Gb DDR3 1600Mhz Cl9, HD: 256Gb 840 Pro SSD | 500Gb 850 Evo SSD | WD 1TB Caviar Blue , Case: Fractal Define R4 Black

1426.2.2014 17:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorgga:

Laitoit levyn xboxiin ja hups, region block?
Kuka puhui mistään xboxista mitään? Puhuin yleisesti pelin tilaamisesta amazonista.

Tilasin sieltä Tales of Abyssin ps2:lle jota ei koskaan julkaistu euroopassa. Pelaan ps2 pelini muutenkin emuloituina(HD upscale) joten region block ei ollut ongelma. : P

Te oman elämänne sankarit nyt vaan teette kaikesta vaikeempaa kuin olisi tarvis. :D
Istu koneella, asenna torrent ohjelm jos ei semmosta ole. Menee vaikka lahteen, klikkaa lataa. Odota x minuutti. Asennus, crakkäys ja pelaamaan... Onhan tuo vaikeeta^^ :D

En sano että aion ko peliä ladata taikka saatikka edes hankkia kuiteskaan


Wat, miksi haluaisin torrentoida pelini? Mieluusti tilaan sen vaan sieltä usasta. Itselle tuo ei ole ongelma, mutta osalle ulisioista on.

Lueppa omia viestejäsi jos on päässy unohtumaan mitä olet kirjottainut. Eiköhän sieltä myös valkene samalla viestini pointti.. ..
Opettele sinä luetun ymmärtäminen. Ihan selkeesti jo ekasta viestistä alkaen nauroin teille joille yksi pelin tilaaminen ulkomailta on sula mahdottomuus. : P
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.2.2014 @ 17:21

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD

1526.2.2014 17:53

Minä en ole väittänyt että usasta tilaaminen olisi mahdontonta vaan että jos vertaa että ostaa suomesta tai steamista niin paljon helpompaa ja nopeampaa sekä halvempaa kuin usasta tilaaminen. Itselleni ei olisi mahdotonta esim ostaa kortsuja usasta mutta jos samanlaisten ostaminen suomesta on helpompaa&halvempaa&nopeampaa niin miksi tehdä vaikeaksi?

Tämä sensuuri(tai oli sitten agressiivinen drm) aiheuttaa vain ongelmia eikä paranna kyseistä tuotetta mitenkään vaan heikentää sitä. Ja kuten eräs jo otti esille warettaminen voittaa myös sen että tilaa usasta kaikin tavoin, monet varmaan tosin ostavat euroopasta ja lataavat sitten sen usalaisen pelin kun heillä on kuitenkin käyttöoikeius siihen, ihan samalla tavalla kun monet tekee kun agressiivinen drm on eli ostavat pelin ja asentavat wareversion joka toimii paremmin kuin alkuperäinen.

1626.2.2014 18:42

PC versio on sensuroimaton.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto