*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Spotify poisti ilmaiskäytön kuuntelurajoitukset

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 16.1.2014 10:13 Kommentteja (13)

Spotify poisti ilmaiskäytön kuuntelurajoitukset Spotify on poistanut kuuntelurajoitukset ilmaiskäyttäjiltä. Aiemmin Spotifyn kautta pystyi kuuntelemaan vain 2,5 tuntia musiikkia viikossa mainoksia vastaan (6 kk:n rajoittamattoman käytön jälkeen), mutta tämä rajoite on nyt poistettu.
Viime vuoden lopulla Spotify kertoi mahdollistavansa sen mobiilisovelluksen käytön myös ilmaisversion käyttäjillä (sekoitettu kuuntelu). Aiemmin mobiilikuuntelu oli mahdollista vain hankkimalla noin 10 euroa kuukaudessa maksava tilaus. Spotify on luopunut kolmiluokkaisesta tilausmallistaan ja tarjoaa nyt asiakkailleen joko ilmaiskäyttöä tai mainoksetonta Premium-tilausta.

Spotifyn tavoitteena on tehdä sen palvelusta mahdollisimman helposti lähestyttävä. Kilpailu suoratoistomusiikissa käy parhaillaan erittäin kovana, joten asiakkaiden mukaan saaminen ei saa olla kiinni siitä, että palvelun käytön aloituskynnys on liian korkea. Kun ilmaisversio on tullut tutuksi ja koettu hyväksi, kasvaa todennäköisyys että hän siirtyy maksulliseen versioon.

Artistien kannalta ilmaisversion käyttö ei tuota läheskään yhtä hyvin kuin Premium-tilaajien kuuntelut.

Lisäys 11:27: Spotifyn ilmaisessa mobiiliversiossa ei ole mahdollista päättää mitä kappaletta soittaa, vaan soittolistat toistuvat arvotussa järjestyksessä. Samoin tietyn artistin kappalekohtainen valinta ei ole mahdollista, vaan artistin kaikki kappaleet toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä.

Tägit: Spotify
Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

116.1.2014 11:10

Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.


i5 4670k | MSi Z87-G43 | 8Gb | Msi GTX770 | SSD + HDD |
Macbook Pro Retina mid 14 / Macbook Air Mid 12 / iPhone 5s / iPhone 6 /

216.1.2014 11:24

Täälläkin on ollut tuo premiumi käytössä ihan vaan tuon mobiilikuuntelun takia, mutta näemmä nyt saa premiumi lähteä. Kyllä nuo mainokset kestää kuunnella, varsinkin kun kuunteluakaan ei ole enää rajoitettu.

316.1.2014 11:28

Sen verta hyvä palvelu kummiskin, että maksan sen pienen summan koska olen hyvin allerginen mainoksille. Ja palvelu on toimiva.


- Always use protection. Safe browsing!

416.1.2014 11:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.
Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.

516.1.2014 11:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.
Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.
Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.

i5 4670k | MSi Z87-G43 | 8Gb | Msi GTX770 | SSD + HDD |
Macbook Pro Retina mid 14 / Macbook Air Mid 12 / iPhone 5s / iPhone 6 /

616.1.2014 11:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.
Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.
Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.
Toki maksat siitäkin -- ilmainen mobiiliversio on uusi tuote ja selkeästi Spotify halusi tehdä muutakin eroa ilmaisen ja kympin kuussa maksavan tuotteen välille kuin mainokset on/off ja asetti kasan käyttöä hankaloittavia estoja ilmaisversiolle.

716.1.2014 11:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.

Offline-kuuntelu ja 320 kbps:n bitrate on mahdollista vain Premium-tilaajilla. Ilmaisversiossa on käytössä 96 ja 160 kbps:n bitrate.

https://support.spotify.com/us/learn-mo...e-for-streaming

816.1.2014 12:12

Mitenkäs kun mulla on ollu tähän asti se 5€/kk unlimited versio. Pitääkös mun nyt päivittää se premiumiin vai täh?


Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

916.1.2014 16:25

Google Play music on mielestäni parempi vaihtoehto. Siinä ei ole mainoksia.

Tosin se ei ole ilmainen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.1.2014 @ 21:56

1016.1.2014 21:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
Mitenkäs kun mulla on ollu tähän asti se 5€/kk unlimited versio. Pitääkös mun nyt päivittää se premiumiin vai täh?

Spotify Unlimited monthly subscription
4,99 € / month
4,99 €
including VAT (where applicable)

Listen on your desktop & laptop
Millions of songs — just hit play
No ads & no commitment

>>

Ei ainakaan ole poistettu jos suoralla linkillä mennään:
https://www.spotify.com/us/purchase/product/unlimited/

Kirjaudu sisään ja uusi maksu 4.99€

>> Voisi ylläpito laittaa vinkiksi tohon postaukseen että on edelleen mahdolista maksaa unlimintedista suoranlinkin kautta :D

1117.1.2014 0:01

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?


Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

1217.1.2014 6:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?
Ainakin ipadissa toimii nykyään spotify.. Ennen herjas että pitää ostaa premium.

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

1317.1.2014 12:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?
Ainakin ipadissa toimii nykyään spotify.. Ennen herjas että pitää ostaa premium.
Jep, mobiili Spotifyn iOS-versio pelittää jo. Symbianin versio pyytää ainakin toistaseks ostamaan Spotify Premiumia.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille (29.3.2017 12:59)
Yhdysvaltojen edustajainhuone on hyväksynyt esityksen, joka kumoaa Barack Obaman presidenttikaudella säädetyn lain, joka estää operaattoreita luovuttamasta asiakkaistaan tietoa eteenpäin ilman ....
Twitch aloittaa pelien myynnin aivan pian Twitch aloittaa pelien myynnin "aivan pian" (29.3.2017 11:54)
Pelivideostriimejä välittävä Twitch alkaa tällä viikolla myydä myös pelejä, kertoo TechCrunch. Tarkka ajankohta ei ole vielä selvillä ja sivuston mukaan Twitch voi laajentua pelikauppiaaksi jo tänään. ....
Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta (29.3.2017 11:17)
Supercellin osakekannasta enemmistöosuuden itselleen viime vuonna hankkinut kiinalainen Internet-jätti Tencent on ostanut viiden prosentin osuuden sähköautoyhtiö Teslasta. Kaupan arvo on yhteensä ....
Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle (29.3.2017 09:51)
Suosittu deittipalvelu Tinder on toiminut toistaiseksi ainoastaan mobiililaitteilla, joiden kautta sovellus pystyy hankkimaan GPS:n ansiosta tarkkaa sijaintidataa etäisyyksien määrittämistä ....
1 kommentti
Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
10 kommenttia

Uutisarkisto