*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Tuntemattomat Google+-käyttäjät voivat lähettää sähköpostia gmailiisi

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 10.1.2014 19:15 Kommentteja (8)

Tuntemattomat Google+-käyttäjät voivat lähettää sähköpostia gmailiisi Google pakotti viime syksynä YouTube-kommentoijat Google+:n pariin. Nyt Google+-käyttäjä, tunsit häntä tai et, voi ottaa sinuun yhteyttä Gmailin kautta. Google+-käyttäjä ei tarvitse viestien lähettämiseen Gmail-osoitettasi.
Googlen mukaan uudistuksen ansiosta ihmiset voivat olla toisiinsa yhteydessä, vaikkeivät he ole muistaneet vaihtaa sähköpoistiosoitteita toistensa kanssa. Samalla hakukonejätti promoaa omaa yhteisöpalveluaan Gmail-käyttäjille. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Eric Schmidt nimesi vuodenvaihteessa suurimmaksi virheekseen Googlella sen, ettei hän reagoinut ajoissa sosiaalisen median kasvuun.

Mikäli et halua, että tuntemattomat ihmiset lähettävät sinulle sähköpostia, toimi seuraavasti: Gmailissa paina oikeasta reunasta löytyvää ratasta ja valitse "Asetukset". Yleiset-välilehdeltä löytyy kohta "Lähetä sähköpostia Google+ -palvelun kautta", vaihda oletusvalinta "Kuka tahansa Google+-palvelussa" valintaan "Ei kukaan".

Tuntemattomat henkilöt (jotka eivät ole piireissäsi) voivat ottaa yhteyttä vain kerran – lisäyhteydenotot tarvitsevat Gmail-käyttäjältä vahvistuksen.

Tägit: Gmail Google Plus
Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

110.1.2014 19:39

Itselläni oletuksna oli kohdassa omat piirit.

Tuo youtube kommenttiasia meni niin että käytän vanhan youtube käyttäjänimeäni eli sillätavalla ei henkilöllisyys selviä kenelle vain mutta se toimii tosi huonosti miten niitä kommentteja näytetään.

Itse en google plussaa käytä ollenkaan muutakuin androidin ohjelmien ja pelien tallennuksiin kun ketään tuttu ei aktiivisesti käytä sitä vaan facebookia ja hangoutsista olen kaverit saanut siirtymään pois viberiin ja whatsappiin.


210.1.2014 19:54

Onnex en omista Gmailia ja Youtube on irti Google+:sta.


Hey guys, I am back! Lets get this started!
Find me on the: http://freedome.f-secure.com/vip database .

310.1.2014 20:08

En ollut ikinä tarkoituksella rekisteröitynyt google+:ssaan, kerran vaan älysin, että jostain ihme kautta sellainen oli minulle tullut, varmaan youtuben kautta tms. on siinä kun ei edes itse tiedä liittyneensä...

En muuten omista mitään SOME tiliä...ainakaan oikeilla nimilläni/tied.

Muutenkin vähän pihalla noista someista (siinä mielessä), kun en niitä käytä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.1.2014 @ 20:09

- Always use protection. Safe browsing!

410.1.2014 21:36

Noniin, nytkö mun täytyy jopa mennä tonne G+ kun on semipakotettuna siellä tunnus (ei tosin omalla nimellä, vaan youtube kautta...)

511.1.2014 6:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JussiFX:
Noniin, nytkö mun täytyy jopa mennä tonne G+ kun on semipakotettuna siellä tunnus (ei tosin omalla nimellä, vaan youtube kautta...)
Voithan sä laitaa sen sun modeemiin asetuksille, että salli yhteydet vain sallituista osoitteesta.

Hey guys, I am back! Lets get this started!
Find me on the: http://freedome.f-secure.com/vip database .

611.1.2014 12:06

Ja mitä tarkoitusperiä se ajaa että "tuntematon" voi lähettää postia?
Kuinka moni meistä haluaa "tuntemattomalta" postia?

811.1.2014 13:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ranvier:
http://www.phonearena.com/news/Google-and-Gmail-why-you-may-want-to-opt-in-and-some-stuff-about-openness_id51285 Kannattaa lukaista.
+1 =P

Selvensi aika paljon kysymysmerkkejä tuon asian suhteen. Kukaan ei siis tästä huolimatta pysty näkemään sähköpostiosoitettasi ja massaspämmi on estetty siten, että jos et reagoi saapuneeseen viestiin, ei kyseinen jantteri pysty enää lähettämään uusia.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto