*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Uskoisiko tuota - Raspberry Pi -pohjainen laite pyrkii kääntämään koirien kielen ymmärrettäväksi

Kirjoittaja Juha Tuppi (Google+) @ 18.12.2013 15:05 Kommentteja (7)

Uskoisiko tuota - Raspberry Pi -pohjainen laite pyrkii kääntämään koirien kielen ymmärrettäväksi Indiegogo -rahoituskampanjan kautta tukea hakevan No More Woof -laitteen kehittäjä väittää laitteen kääntävän koirien kieltä ymmärrettäväksi.
Engadget raportoi tänään uskomattomalta kuulostavasta No More Woof -laitteesta, joka hakee rahoitusta Indiegogo -rahoituskampanjasivuston kautta. Laitteen ruotsalainen kehittäjä väittää sen kykenevän kääntämään "ionivirtauksia" koiran aivoissa ihmispuheeksi. Päähän sijoitettavasta kehikosta, aivosähköanturista, Raspberry Pi -tietokoneesta ja kaiuttimesta koostuvan 65 dollarin peruslaitteen kerrotaan tunnistavan kolme erilaista ajatusta, kun taas kalliimpi versio tulee varustettuna useammalla sensorilla ja tehokkaammalla ohjelmistolla.

Alustuksen perusteella ei liene ihme, että laite on vielä konseptiasteella, tai että sen kehittäjä ilmoittaa pitävänsä saadun rahoituksen, vaikka tavoitetta ei saavutettaisi.

Ja vaikka laite toimisi, miten ihmeessä sen pystyy todistamaan?

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

118.12.2013 18:32

Sarjassamme taas laite joka ei koskaan tule menestymään saati kiinnostamaan.(toimimaan?) Voin sen tässä sanoa ilmaiseksi.


- Always use protection. Safe browsing!

218.12.2013 18:45

koiran ajatukset: haluan ruokaa, haluan paskalle
niitä sitten vaan randomilla kaiuttimista

318.12.2013 19:05

Jaaha, että sellaista.

Eläinten mielihaluja ei kyllä ole vaikea tulkita. Jos se pyörii nälkäisen näköisenä jaloissa ja ruokakuppi on tyhjä, se on nälkäinen. Jos näin käy eteisessä, se haluaa lenkille. Ja jos se tunkee sohvalle viereen, niin kai sille voi rapsutukset antaa. Jos tanssahdellaan lattialla hilpeästi, silloin sen kanssa saapi leikkiä. Kohkaamisesta ja elämöinnistä annetaan tietysti satikutia jos se on tarpeen.

Kuka ihme tarvitsee noin yksinkertaisten eleiden ja liikkeiden tunnistamiseen tietokonetulkkia? Eläimet viestivät kuitenkin enemmän eleillä ja teoilla kuin tietoisilla ajatuksilla.


Samsung NP370R5E-S08SE | Intel Core i5 3210M @ 2,5GHz | Intel HM76 | 8GB DDR3 1600MHz | Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB 1TB 5400 RPM | ATI AMD Radeon HD 8750M 1024MB/Intel HD Graphics 4000 @ 1366x768x32 | Windows 8 64-bit

418.12.2013 19:39

Humpuukiahan tuo. Ja mitä "ionivirtauksia" siellä aivoissa muka on?

518.12.2013 21:26

Lainaus:
sen kehittäjä ilmoittaa pitävänsä saadun rahoituksen, vaikka tavoitetta ei saavutettaisi.

Olisikos tässä nyt se olennaisin osa? Mitähän sitä itse keksisi...

618.12.2013 22:28

Lainaus:
kehittäjä ilmoittaa pitävänsä saadun rahoituksen, vaikka tavoitetta ei saavutettaisi.

Kertoo kaiken tarvittavan. Kivekset irti tuollaisilta kerjäläisiltä.

719.12.2013 3:12

mmmm! This mellow odor of fresh, just produced huge pile of beautiful bull shit. ...The welcoming penetration straight in my both nostrils at the same time. I even can feel it in my brains. :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto