*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay sai häädön Perusta -- uusi verkko-osoite käyttöön

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 18.12.2013 11:08 Kommentteja (9)

The Pirate Bay sai häädön Perusta -- uusi verkko-osoite käyttöön The Pirate Bay -verkkopalvelu sai hollantilaisen antipiratismijärjestö BREINin painostuksen myötä häädön Sint Maartenista ja joutui vaihtamaan verkko-osoitteensa päätteen väliaikaisesti .sx:stä .ac:ksi. Pysähdys Ascensionin saarelle oli tarkoitettu hätäratkaisuksi ja Perusta piti tulla pysyvämpi ratkaisu The Pirate Bayn verkkotunnusseilailuun.
Perun satamasta ei kuitenkaan löytynyt tilaa The Pirate Bayn kokoiselle alukselle, sillä viranomaiset estivät .pe-verkko-osoitteen vähän aika sitten. Tiedostonjakopalvelu pakotettiin siirtymään jällleen uuteen osoitteeseen ja sellainen löytyi Guyanasta, Etelä-Amerikasta. The Pirate Bayn uusi osoite on siis thepiratebay.gy.

TPB:n ja antipiraattien hippaleikki verkkopäätteiden kanssa on tarkoitus päättää lopullisesti tulevan PirateBrowser-verkkoselaimen myötä. Selaimeen integroidaan BitTorrent-pohjaista tekniikkaa, joka poistaisi tarpeen keskitetysti hallinnoiduille domain-osoitteille. Kehitysaikataulu on kuitenkin avoin.

Tägit: The Pirate Bay
Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

118.12.2013 17:04

Tuo on kyllä kertakaikkiaan huvittavaa seurattavaa.


- Always use protection. Safe browsing!

218.12.2013 22:48

Aika Rasistista käytöstä. Voi Voi
Kait se pitää sitten seuraavaksi lähettää Avaruuteen joku satelliitti, missä on sitten serverit ja kaikki. Saisivat sitten domainin. piratebay.space

Mutta sittenkin joku ampuu sen sieltä alas, kun nykyään ihmiset omistaa myös avaruuden... Sinne ei saa laittaa mitään ilman lupaa!!
Siis se sitten luvaton ja ammutaan alas.


- Sitä saa mitä ei osta -

319.12.2013 2:57

Ei muuta, kuin katse kohti afrikkaa! Luulenpa, että afrikkalaisten heimovaltioitten päättäjiä ei voisi vähempää kiinnostaa To-mafian painostus...


AMD FX-6300 @4,4GHz/Asus M5A99X EVO R2.0/Ram: 10GB DDR3 /Magicool DIY watercooling /Asus GTX650 Direct CU 1GB /Silverstone 500W Strider plus modular /Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio 7.1 SB1040 /Intel 330 120Gb SSD + SG Barracuda 7200.10 250Gb + SG Momentus 5400.6 500Gb + WD 5400RPM 250Gb /Fractal Design ARC XL /Samsung 940BF & Syncmaster TA350 & Eizo Flexscan S1910/Samsung Bluray Combo SATA 12X /Razer Lycosa /Razer Carcharias & Creative Desktop theater 5.1 DTT2500 Digital /Razer Naga /Win 8.1 Pro 64

419.12.2013 7:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boss93:
Ei muuta, kuin katse kohti afrikkaa! Luulenpa, että afrikkalaisten heimovaltioitten päättäjiä ei voisi vähempää kiinnostaa To-mafian painostus...
Sinne tarvittaisiin ensiksi sähköä, sitten vasta laajakaistaa.

519.12.2013 8:11

Kohta toi piratebay seilaa tor-verkkoon.

619.12.2013 8:28

mikähän on osote tänään? ei toimi .gy

719.12.2013 8:50

.gy näköjään ohjaa tällä hetkellä .se domainiin joka on blokattu suomessa. Tuossa muutama toimiva ip jolla poukamaan pääsee.

http://194.71.107.82/
http://194.71.107.81/
Piratebayn eston kierto

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.12.2013 @ 08:51

las ballenas son el camino

819.12.2013 13:12

Seuraavaksi: piratebay.kp

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.12.2013 @ 13:13

920.12.2013 7:35

Kyllähän noita vielä löytyy link

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto