*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Netflix testaa Ultra HD -sisältöä – 4K-striimit käyttöön jo ensi vuonna

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 3.11.2013 15:57 Kommentteja (25)

Netflix testaa Ultra HD -sisältöä – 4K-striimit käyttöön jo ensi vuonna Videopalvelu Netflix on alkanut testata 4K-tarkkuuksista sisältöä palvelussaan, kertoo GigaOm.
Netflixin toimitusjohtaja Reed Hastings on aiemmin vihjannut, että Ultra HD- eli 4K-sisältöä palvelusta alkaa löytyä ensi vuodesta alkaen. Lokakuun lopulla lisättyjen testivideoiden perusteella tekniikka kypsyy hyvää vauhtia ensi vuodeksi. Jakelureitti 4K-sisällölle olisi olemassa jo ensi vuonna, joten ehkä se saa myös elokuvien ja televisiosarjojen tekijät kiinnostumaan tekniikasta. Kenties Netflix aikoo itsekin tuottaa omaa 4K-sisältöä palveluun.

Tähän asti televisiot ovat vauhdittaneet uusien tekniikoiden omaksumista elokuvissa ja televisio-ohjelmissa. Hastingsin mukaan näin tuskin tulee käymään 4K:n kohdalla, vaan alkusysäys saadaan mobiililaitteista ja kannettavista tietokoneista, joissa resoluutiot ovat jo lähellä 4K:ta ja ne ovat laitteina monipuolisempia kuin televisiot. Ihmiset siis päivittävät ne herkemmin kuin oman televisionsa. Netflixin 4K-striimien katsomiseen vaaditaan todennäköisesti vähintään 15 Mbps:n yhteys.

Alla on Haastingsin haastattelu, jossa hän kertoo näkemyksistään 4K:sta kohdan 23:00 jälkeen.

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

13.11.2013 16:12

Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista


Asus M5A97 EVO R2.0 | AMD FX-8320 4,4Ghz | GTX 970 WINDFORCE 3X OC Edition 1420mhz/7400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz | Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Windows 10 64-bit |Kingston V300 120Gb SSD |Kingston V400 240Gb SSD | Western Digital Blue 500Gb 7200rpm |ASUS 25" PB258Q 2560x1440 IPS | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 100 |

23.11.2013 16:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
älä ole niin negatiivinen

NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

33.11.2013 16:30

@1 Samaa puhuttiin aikanaan kun HD alkoi yleistyä.

Hienoahan se on että teknologia etenee ja uusia otetaan käyttöön. Jos näin ei olisi niin katsoisimme vielä mustavalkoista lähetystä, järkyttävän isoista laatikoista ;)

Itse odottelen innolla että nuo UHD-mallit tulevat vielä hinnoissa hieman alaspäin. Vaikkei nytkään mitkään järkky kalliita ole.

43.11.2013 16:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olliboi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
älä ole niin negatiivinen
eiköhän aika monella ole jotka netflixiä katsovat aika hyvät vehkeet, full hd telkkari nyt hyvin monella on, netti taas riippuu missä päin asuu ja sama juttu 4g nopeuksista. 4k telkkarit on vielä sen suuren yleisön ulottumattomissa hinnasta johtuen mutta kyllä ne hinnat muutaman vuoden sisään tippuvat. itse maksoin 32 tuuman hd ready tv tarjouksessa muutama vuosi sitten 399 e ja nykyään ilman tarjoustakin saa 40 tuumaisen full hd tv:n alle 400 eurolla.

ja nyt alkaa suomeenkin kohta tulla ihan kunnolla hd tv lähetyksiäkin, mutta 4k telkut yleistyvät sitten kunnolla kun niistä olisi hyötyäkin eli jotain siitä kaiken irti ottavaa jota nyt netflix aikoo tehdä.

niin ja 4g uudet taajuuksien myötä tulee useammalle paikkakunnalle ja useamman ihmisen tavoitettaviksi niin sitten nopeus riittää myös ultra hd netflix kuvankin katsomiseen ihan mokkulaltakin. tosin jos operaattorit rupevat käytön mukaan hinnoittelemaan niin netflix saattaa olla vaikeuksissa suomessa.

kuinkakohan radikaalisti pakkaavat tuota ultra hd kuvaa, menettääkö pakkauksessa edun super hd verrattuna vs tarvittu netin nopeus.

53.11.2013 16:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
jos operaattorit rupevat käytön mukaan hinnoittelemaan niin netflix saattaa olla vaikeuksissa suomessa.
toivotaan ettei tähän mennä...


- Always use protection. Safe browsing!

63.11.2013 17:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
jos operaattorit rupevat käytön mukaan hinnoittelemaan niin netflix saattaa olla vaikeuksissa suomessa.
toivotaan ettei tähän mennä...

samaa mieltä, se tekisi hallaa suomen tietoyhteiskunnalle. tällä hetkellä sonera ja tele finlandilla on rajoitettuja mutta dna on myös jokin aika sitten oli myös. siis että nopeudella x johon kuuluu tiedonsiirtoa määrä y ja sen jälkeen jollei maksa lisää nopeus tippuu etana vauhtiin.

edit tele finlandilla on niin että myydään "rajattomana" 4g mutta tiedonsiirtoa kuuluu 10 gigaa jonka jälkeen hidastuu jollei maksa 5 euroa lisää jolla pitäisi saada sitten käyttääkin enemmänkin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.11.2013 @ 17:03

73.11.2013 17:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olliboi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
älä ole niin negatiivinen
eiköhän aika monella ole jotka netflixiä katsovat aika hyvät vehkeet, full hd telkkari nyt hyvin monella on, netti taas riippuu missä päin asuu ja sama juttu 4g nopeuksista. 4k telkkarit on vielä sen suuren yleisön ulottumattomissa hinnasta johtuen mutta kyllä ne hinnat muutaman vuoden sisään tippuvat. itse maksoin 32 tuuman hd ready tv tarjouksessa muutama vuosi sitten 399 e ja nykyään ilman tarjoustakin saa 40 tuumaisen full hd tv:n alle 400 eurolla.

ja nyt alkaa suomeenkin kohta tulla ihan kunnolla hd tv lähetyksiäkin, mutta 4k telkut yleistyvät sitten kunnolla kun niistä olisi hyötyäkin eli jotain siitä kaiken irti ottavaa jota nyt netflix aikoo tehdä.

niin ja 4g uudet taajuuksien myötä tulee useammalle paikkakunnalle ja useamman ihmisen tavoitettaviksi niin sitten nopeus riittää myös ultra hd netflix kuvankin katsomiseen ihan mokkulaltakin. tosin jos operaattorit rupevat käytön mukaan hinnoittelemaan niin netflix saattaa olla vaikeuksissa suomessa.

kuinkakohan radikaalisti pakkaavat tuota ultra hd kuvaa, menettääkö pakkauksessa edun super hd verrattuna vs tarvittu netin nopeus.
Täällä päässä ei ole fullHD-tv vain hd-ready (32 " samppa)...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

83.11.2013 17:12

7@ itselläni myös edelleen se 32 tuumainen hd ready telkku, täytyy ostaa jossain vaiheessa uusi jos vanha menee rikki tai tulee muutettua jonkun kanssa yhteen ;)

itse laiska ostamaan televisioita kun niiden vanhojen myyminen ja uuden tuominen kotiin on niin vaivalloista ettei huvita parin vuoden välein päivittää :D

93.11.2013 17:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
Jos se on mielestäsi turha, niin älä käytä, problem solved.

Sen sijaan uskoisin, että Suomestakin löytyy kyllä useita asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneet 4K -striimeistä jo nyt.

Sitä paitsi 4K striimi näyttänee tavallista paremmalta full hd -näytöstäkin katsottuna.

Itse en käytä Netflixiä lainkaan, joten aivan sama mulle... Netistä löytyy halvempia ja "käyttäjäystävällisempiäkin" palveluita, köh köh... 4K tulee varmaan saataville näihinkin palveluihin, kunhan sisältöä aletaan tuottamaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.11.2013 @ 17:28

103.11.2013 17:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yanne:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
Jos se on mielestäsi turha, niin älä käytä, problem solved.

Sen sijaan uskoisin, että Suomestakin löytyy kyllä useita asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneet 4K -striimeistä jo nyt.

Sitä paitsi 4K striimi näyttänee tavallista paremmalta full hd -näytöstäkin katsottuna.

Itse en käytä Netflixiä lainkaan, joten aivan sama mulle... Netistä löytyy halvempia ja "käyttäjäystävällisempiäkin" palveluita, köh köh... 4K tulee varmaan saataville näihinkin palveluihin, kunhan sisältöä aletaan tuottamaan.
No en ole aikomassakaan käyttää. Miksi ihmiset tulevat aina vinkumaan samaa lausetta joka paikkaan?

Asus M5A97 EVO R2.0 | AMD FX-8320 4,4Ghz | GTX 970 WINDFORCE 3X OC Edition 1420mhz/7400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz | Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Windows 10 64-bit |Kingston V300 120Gb SSD |Kingston V400 240Gb SSD | Western Digital Blue 500Gb 7200rpm |ASUS 25" PB258Q 2560x1440 IPS | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 100 |

113.11.2013 18:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yanne:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
Jos se on mielestäsi turha, niin älä käytä, problem solved.

Sen sijaan uskoisin, että Suomestakin löytyy kyllä useita asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneet 4K -striimeistä jo nyt.

Sitä paitsi 4K striimi näyttänee tavallista paremmalta full hd -näytöstäkin katsottuna.

Itse en käytä Netflixiä lainkaan, joten aivan sama mulle... Netistä löytyy halvempia ja "käyttäjäystävällisempiäkin" palveluita, köh köh... 4K tulee varmaan saataville näihinkin palveluihin, kunhan sisältöä aletaan tuottamaan.
No en ole aikomassakaan käyttää. Miksi ihmiset tulevat aina vinkumaan samaa lausetta joka paikkaan?

Koska aina joku vinkuu: "ei kellään ole tai ikinä tule olemaan, ei mulla ainakaan, ei voi siis käyttää..." Ja itse en kyllä enää tänä päivänä tunne ketään, kellä ei olisi 1080p töllöä...

Edit: Valehtelin, tunnenhan minä muutaman. Vanhempaa väkeä kyllä, mutta tunnen kuitenkin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.11.2013 @ 18:14

123.11.2013 18:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
Operaattorilla työskennelleenä voin kertoa, että itse asiassa hyvinkin monella suomalaisella on tällä hetkellä saatavuus yli 15 Mbps nopeuteen. Kaapeli- ja ethernet-yhteyksiä ei enää juuri edes tarjota alle 40-megaisina ja myös suuressa osassa DSL-talouksista nopeus on mahdollista saada yli 15 megan. Lisäksi 4G-yhteydet mahdollistavat helposti yli 15 Mbps latausnopeuden. En todellakaan sanoisi, että "todella harvalla" on yli 15 Mbps nopeus käytössään, vaan nykypäivänä puhutaan jo hyvin suuresta joukosta ihmisiä. :) Lisäksi verkkoja päivitetään kaiken aikaa.

Itse näen tämän todella hyvänä kehityksenä. Aina on aloitettava parempaan päivittäminen jostakin. Mieti tilannetta, että hankittaisiin Suomeen 100 Mbps kaistat kaikille, ja heti joku olisi urputtamassa että "Eihän tällä nopeudella tee mitään kun ei ole 4K-sisältöä saatavilla missään." :)

133.11.2013 18:26

Tästä ei ole montaa vuotta, kun joku MTV:n pamppu sanoi, että teräväpiirtotelevisiot on "varakkaamman väen" hupia, eikä teräväpiirtolähetyksille vielä ole kysyntää eikä tarvetta... Ja oikeasti tuossa vaiheessa ei putkitelkkareita ollut enää paljon kenelläkään, ei minullakaan, vaikka olin köyhä kuin pieru.

Sinänsä on aika huvittavaa, ettei Suomen TV-yhtiöt ole vieläkään saaneet teräväpiirtolähetyksiä kunnolla vauhtiin, esim. MTV ja YLE eivät lähetä edes uutisia teräväpiirtona. Nelonen lähettää, mutta nythän Nelosen uutiset meinataan lopettaa kokonaan, että sikäli...

4K on jo ovella, ja Suomessa TV-lähetykset perustuu edelleenkin pääasiassa 1960-luvun resoluutioon. Samojen TV-yhtiöiden nettipalveluissa taas ei päästä edes SD-tasoon kuvanlaadussa! (Vaan ovat jotain mitä lie 500x300 resoluution kuraa.) TV-yhtiöt tekee itsensä pikavauhtia tarpeettomiksi, ja jatkossa Netflixin tapaisten palveluiden suosio sen kuin kiintyy.

143.11.2013 18:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yanne:
Tästä ei ole montaa vuotta, kun joku MTV:n pamppu sanoi, että teräväpiirtotelevisiot on "varakkaamman väen" hupia, eikä teräväpiirtolähetyksille vielä ole kysyntää eikä tarvetta... Ja oikeasti tuossa vaiheessa ei putkitelkkareita ollut enää paljon kenelläkään, ei minullakaan, vaikka olin köyhä kuin pieru.

Sinänsä on aika huvittavaa, ettei Suomen TV-yhtiöt ole vieläkään saaneet teräväpiirtolähetyksiä kunnolla vauhtiin, esim. MTV ja YLE eivät lähetä edes uutisia teräväpiirtona. Nelonen lähettää, mutta nythän Nelosen uutiset meinataan lopettaa kokonaan, että sikäli...

4K on jo ovella, ja Suomessa TV-lähetykset perustuu edelleenkin pääasiassa 1960-luvun resoluutioon. Samojen TV-yhtiöiden nettipalveluissa taas ei päästä edes SD-tasoon kuvanlaadussa! (Vaan ovat jotain mitä lie 500x300 resoluution kuraa.) TV-yhtiöt tekee itsensä pikavauhtia tarpeettomiksi, ja jatkossa Netflixin tapaisten palveluiden suosio sen kuin kiintyy.
Muistaakseni tv reso (kuvaputki) olisi 300x360...korjatkaa jos olen väärässä ...juu ja muistaakseni dna sanoi että normi laajakaista olisi 8-10 meganen.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

163.11.2013 19:40

Minä varmaan kuulun vähemmistöön, mutta minen ainakaan välitä 4k resosta, ennemmin haluaisin isomman FPS:n; se on aika iso ero 23.976 ja 50 FPS - kuvan välillä. Ja toinen asia on, että minä haluaisin 3D - kuvaa, tuossa kun on tuommoinen 42-tuumainen 3D-TV..

173.11.2013 19:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
Minä varmaan kuulun vähemmistöön, mutta minen ainakaan välitä 4k resosta, ennemmin haluaisin isomman FPS:n; se on aika iso ero 23.976 ja 50 FPS - kuvan välillä. Ja toinen asia on, että minä haluaisin 3D - kuvaa, tuossa kun on tuommoinen 42-tuumainen 3D-TV..
4k tuo mukanaan myös suuremman FPS:n, kunhan tuo hdmi päivittyy.

HDMI 2.0 antaa 4k ja 60fps, vaikkakin näyttää siltä että on standartitoitumassa 48fps, sekin kuitenkin puolet enemmänkuin nykyinen 24fps.

EDIT: HDMI 3.0 versiota odotellessa ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.11.2013 @ 20:04

183.11.2013 20:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
[Muistaakseni tv reso (kuvaputki) olisi 300x360...korjatkaa jos olen väärässä ...juu ja muistaakseni dna sanoi että normi laajakaista olisi 8-10 meganen.
Off-topic, mutta normiputkitelevision tarkkuus on karkeasti se sama, jolla SD-lähetykset lähetetään nyt, eli 768x576 / 720x576.

193.11.2013 22:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gathago:
4k tuo mukanaan myös suuremman FPS:n, kunhan tuo hdmi päivittyy.

HDMI 2.0 antaa 4k ja 60fps, vaikkakin näyttää siltä että on standartitoitumassa 48fps, sekin kuitenkin puolet enemmänkuin nykyinen 24fps.
Se vain mahdollistaa isomman FPS, se ei tarkoita, että sitä isompaa FPS otetaan kuitenkaan käyttöön :/

203.11.2013 23:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:

Se vain mahdollistaa isomman FPS, se ei tarkoita, että sitä isompaa FPS otetaan kuitenkaan käyttöön :/
Kuten totesin 48 fps on standartoitumassa, jonka kaikki isot leffayhtiöt ovat jo todenneet ottavansa käyttön tuotannoissa.

Se on huomattava ero nykyiseen.

214.11.2013 0:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gathago:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:

Se vain mahdollistaa isomman FPS, se ei tarkoita, että sitä isompaa FPS otetaan kuitenkaan käyttöön :/
Kuten totesin 48 fps on standartoitumassa, jonka kaikki isot leffayhtiöt ovat jo todenneet ottavansa käyttön tuotannoissa.

Se on huomattava ero nykyiseen.

Voi olla alkuun vähän saippuaoopperamainen fiilis, tuotahan puristit pyrkii vielä nykyisellään välttämään. Siksi ei mitään telkkarin clear motioneitakaan voi käyttää.

224.11.2013 2:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
Minä varmaan kuulun vähemmistöön, mutta minen ainakaan välitä 4k resosta, ennemmin haluaisin isomman FPS:n; se on aika iso ero 23.976 ja 50 FPS - kuvan välillä. Ja toinen asia on, että minä haluaisin 3D - kuvaa, tuossa kun on tuommoinen 42-tuumainen 3D-TV..

Kyllä standardi televisiotekniikka mahdollistaa enemmän kuin 23.976 kuvaa sekunnissa, tarkalleen ottaen 50 tai 60 puolikuvaa sekunnissa on se millä on menty TV:n alkuajoista lähtien... 24 fps on näitä elokuvamaailman standardeja, joka ei suoraan liity televisiotekniikkaan mitenkään. Elokuvia tuotetaan pääasiassa 24 freimiä sekunnissa tasan niin pitkään kuin elokuvastudiot haluaa. Elokuvateattereissa oleva projektoritekniikka rajoittaa tätä jonkin verran, koska joka paikassa ei ole viimeisen päälle hienot vehkeet käytössä.

Toki lomituksesta olisi hyvä päästä jo pikku hiljaa eroon, ja käsittääkseni 4K:n myötä näin myös tapahtuu. Netti-striimeissä ei tosin lomitusta ole ollutkaan käytännössä koskaan käytössä, ikävä juttu sinänsä (koska normaalit TV-ohjelmat eivät pääse täysin oikeuksiinsa jos ne raa'asti de-interlacetaan ennen striimausta ja käytännössä puolet kuvanopeudesta katoaa sen sileän tien.)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.11.2013 @ 02:19

234.11.2013 8:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
[Muistaakseni tv reso (kuvaputki) olisi 300x360...korjatkaa jos olen väärässä ...juu ja muistaakseni dna sanoi että normi laajakaista olisi 8-10 meganen.
Off-topic, mutta normiputkitelevision tarkkuus on karkeasti se sama, jolla SD-lähetykset lähetetään nyt, eli 768x576 / 720x576.
Eli HD 720 resolla ei tee mitään...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

244.11.2013 20:51

"HD 720 reso" tarkoittaa 1280x720, joten onhan se huomattavasti suurempi.

Ehdottomasti hyvä uutinen, että 4k matskua alkaa jo olla tarjolla. Ei minullakaan laitteita siihen vielä ole, mutta kun tarjonta laajenee, voin hyvinkin päivittää vuoden vanhaa televisiotani. FPS on minulle nykyisellään riittävä, oikeastaan aivan hirveältä näyttää katsoa jotain muuta kuin urheilua nopeammalla fps:llä. 3D materiaali ei myöskään kiinnosta ollenkaan.

254.11.2013 21:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vilperi13:
Hieno homma, mutta turha Suomessa. Ainakin tällä hetkellä.
1. Todella harvalla on 15 Mbps nopea nettiyhteys
2. Puhumattakaan 4k televisioista
3. Tai edes 1080p telkkareista
1. On 24 mbps
2. Ei
3. On

Ja kaverillakin on...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto