*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

BitTorrent-hakukone isoHunt lopettaa toimintansa

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 17.10.2013 21:13 Kommentteja (11)

BitTorrent-hakukone isoHunt lopettaa toimintansa BitTorrent-hakukone isoHunt on sopinut riitansa yhdysvaltalaisten elokuvastudioiden kanssa. Sovinnon myötä isoHunt lopettaa toimintansa.
IsoHuntin perustaja Gary Fung avasi palvelun vuonna 2003 ja Alexa-mittauspalvelun mukaan se on maailman 426. suosituin verkkosivusto. Palvelun kautta löytyy yli 13,7 miljoonaa aktiivista torrentia ja tiedostojen yhteenlaskettu suuruus on yli 17 300 teratavua.

MPAA ja isoHunt ovat olleet tukkanuottasilla vuodesta 2006 lähtien, jolloin etujärjestön edustamat elokuvastudiot haastoivat hakukoneen oikeuteen. Oikeus antoi tuomionsa jutussa vuoden 2009 lopulla. Sen mukaan isoHunt oli syyllistynyt tekijänoikeusrikosten avustamiseen. Seuraavana keväänä isoHunt määrättiin suodattamaan palvelun sisältöä.

Yhdysvaltain valitustuomioistuin julkaisi tämän vuoden keväänä mielipiteensä isoHuntin sisältösuodatuksesta. Sen mukaan riittäviä askeleita suodatuksen käyttöönotossa ei ole otettu. Näin ollen DMCA-lain turvasatamapykälää, joka suojaa muun muassa Googlea, ei voida isoHuntin tapauksessa soveltaa. Tämän vuoden lopun oikeuskäsittelyssä oli tarkoitus määrittää, minkälaisen vahingonkorvauksen isoHunt on velvollinen maksamaan elokuvastudioille. Oikeuskäsittelyä ei tarvita MPAA:n ja isoHuntin välisen sovinnon takia.

IsoHunt suostuu sopimuksen nojalla maksamaan 110 miljoonan dollarin vahingonkorvaukset sekä lopettamaan palvelun toiminnan lokakuun 23. päivään mennessä.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

117.10.2013 21:36

Lainaus:
IsoHunt suostuu sopimuksen nojalla maksamaan 110 miljoonan dollarin vahingonkorvaukset
onpas nekin jostain dollareita saanut jos kerta PYSTYY maksamaan =)

217.10.2013 21:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti upap:
Lainaus:
IsoHunt suostuu sopimuksen nojalla maksamaan 110 miljoonan dollarin vahingonkorvaukset
onpas nekin jostain dollareita saanut jos kerta PYSTYY maksamaan =)



Niin siis suostuvat, kuullostaa siltä että siellä on yllätytty iloisesti että maksettavaa tuli "vain" 110 miljoonaa.



AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3.8Ghz W/Scythe Mugen 2 Rev.B|Nvidia GeForce GTX 560Ti 448 cores W/DirectCU II|Asus M3A76-CM|4gb Kingston HyperX 1066MHz|Chieftec 550W|Nexus Clodius|Windows 7 Home Premium 64Bit

317.10.2013 21:58

Jaa pitää sitten lähteä etsimään korvaajaa tälle palvelulle. Tuo on ollut käyttömukavuudeltaan ja ulkoasultaan paras mikä vastaan on tullut. Niitä harvoja asioita mitä TPB:stä ei ole löytynyt suoraan on tuolla löytynyt.


Tietokone; Emo=AsRock 970 Extreme4, Prosessori=FX-8350 8x4,7Ghz, Nayttis=Gigabyte AMD Radeon HD 7850 OC 2GB, Muisti=16gb 1600Mhz DDR3, Kovalevytila=250gb SSD/5TB normaali.

417.10.2013 22:20

Kauankohan kestää kunnes TTVK Ry:n "totuuden torvi" nuppi tulee tänne laukomaan propagandaa, jonka mukaan kaikki vastaavat sivustot tulevat kokemaan saman kohtalon, vaikka kaikki tietävät, että näin ei tule koskaan tapahtumaan. Yksi sivusto kaatuu, kaksi tulee tilalle.

518.10.2013 5:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Jaa pitää sitten lähteä etsimään korvaajaa tälle palvelulle. Tuo on ollut käyttömukavuudeltaan ja ulkoasultaan paras mikä vastaan on tullut. Niitä harvoja asioita mitä TPB:stä ei ole löytynyt suoraan on tuolla löytynyt.
Vähän niin ja näin. Riippuu tuurista. TPB ei poista torrentteja DMCA-valitusten perusteella, joten sen hakukone on itseasiassa parempi kuin monien indeksoijien jotka sensuroivat listaansa.

Mutta hei, testaa torrentz.eu:sta

Itse uutiseen:
Torrent-sivujen on turha yrittää mennä oikeuteen. Eivät ne siellä oikeutta saa. Alunperin IsoHunt menetti DMCA-suojansa koska sen omistaja oli kerran postannut foorumeille ohjeen DVD:n varmuuskopioinnista.

Itse lopetin sivuston käyttämisen kun kyllästyin sen tekopyhiin posteihin oikeuskäsittelyä koskien: "Me ollaan tosi cool ja piraatit tosi bad. Tyhmää kun porukat on tollasia pellejä (tyyliin)"
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.10.2013 @ 05:57

618.10.2013 6:25

NNNNOOOOOOoooooooooo!

..eikun, Isohunt on ollut aika hyvä saitti, olen harmistunut :(

718.10.2013 10:42

Jos olen oikein ymmärtänyt yhdysvaltojen korkurssilainsäädäntoä niin summalla ei ole mitään väliä, olettaen siis että sitä ei pysty maksamaan. Koska kyseessä oli oikeuden ulkopuolella tehty sopimus voi Gary Fung julistaa itsensä konkurssiin ja velat katoaa savuna ilmaan. Jos kyseessä olisi ollut oikeuden julistama rangaistus ja vahingonkorvaus ei konkurssin tekeminen olisi kuolettanut velkoja pois.


las ballenas son el camino

818.10.2013 19:12

Toivottavasti laittavat lopuksi koko tietokannan levitykseen, niin jonkun muun on helppo jatkaa...


"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

919.10.2013 1:19

Kaikki hyvä loppuu aikanaan. :(


Asus Z87 - Expert | i7 4770K (Cooler Master Seidon 120M Vesijäähy) | Sapphire R9 290X | Kingston HyperX 8GB 2400 MHz | Kingston 240GB SSD | Corsair RM850 850W 80 GOLD | Cooler Master HAF X Kotelo | PC MASTER RACE!!

1021.10.2013 22:10
lkhlhlljkjklhl
Vahvistamaton

onko muuta hyvääää sivustoa??R"#
?231+12+

1122.10.2013 1:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lkhlhlljkjklhl:
onko muuta hyvääää sivustoa??R"#
?231+12+
Torrentz http://torrentz.eu/

Asus Z87 - Expert | i7 4770K (Cooler Master Seidon 120M Vesijäähy) | Sapphire R9 290X | Kingston HyperX 8GB 2400 MHz | Kingston 240GB SSD | Corsair RM850 850W 80 GOLD | Cooler Master HAF X Kotelo | PC MASTER RACE!!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
4 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto