*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Google ottaa käyttöön uuden logon

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 20.9.2013 18:55 Kommentteja (11)

Google ottaa käyttöön uuden logon Yahoo ja Bing esittelivät jo uudet logonsa tänä syksynä. Nyt Google tekee samoin. Hakukonejätti on luopunut kaikista logon varjostuksista ja muista efekteistä. Tuloksena on aiempaa tasaisempi ja yksinkertaisempi ilme. Kirjainten väreihin ei olla kuitenkaan puututtu, eli g-kirjaimet ovat edelleen sinisiä.
Uusi logo otetaan käyttöön Googlen palveluissa tulevina viikkoina. Samalla yhtiö hankkiutuu eroon sen hakukoneen ylälaidassa olevasta mustasta palkista ja korvaa sen hakukentän viereen sijoitettavalla näppäimellä, jonka takaa löytyy Googlen muut palvelut.

Google uusi logonsa viimeksi vuonna 2010, jolloin luovuttiin logossa olleesta drop shadow -efektistä. Alla oleva logovertailukuva: Ars Technica.




Päivitys. Lisätty maininta Bingin logouudistuksesta.

Tägit: Google hakukone
Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

120.9.2013 19:41

Vanha logo on minun mielestä parempi ja saisi sen mustankin palkin säilyttää



220.9.2013 19:58

Kuinka monta yritystä maailmassa uusii logonsa ja kannattaako siitä tehdä uutinen?

320.9.2013 20:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Kuinka monta yritystä maailmassa uusii logonsa ja kannattaako siitä tehdä uutinen?
;D

Ei ole kovin montaa Googlen tapaista yritystä. Meinaan vai sitä, että Google on massojen silmissä yhtä kuin Internet. Googlen logo on se mikä hyppää lähes jokaises ruudulle, kun avataan nettiselain. Ja sitäpaitsi, eikö Google ole yksi suurimmista ja rikkaimista ja tunnetuimmista tietotekniikkayrityksiä Applen ja Microsoftin lisäksi. Ja ihan kuin täällä oltaisiin koko aikaa kirjoittelemassa logoista.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.9.2013 @ 20:27

hasa diga eebowai

420.9.2013 20:33

Tämäkin logo muuttuu yksinkertaisemmaksi.. ei ole enä tuota 3D "vaikutelmaa".

520.9.2013 21:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Kuinka monta yritystä maailmassa uusii logonsa ja kannattaako siitä tehdä uutinen?
Kuten tuossa jo sanottiin, Googlen logo on yksi kaikista tunnistettavimmista ja eniten nähdyistä logoista maailmassa. Lisäksi logoon tehdyt muutokset kuvastavat sitä muutosta mikä ohjelmistojen designissa on muutenkin tapahtunut, eli bevel/emboss/drop shadow -hässäköistä ollaan siirrytty selkeälinjaiseen desginiin.

620.9.2013 21:41

Jaha, musta palkki häviää ylhäältä. Siitähän saisi helposti ja kätevästi valittua hakupalvelut yhdellä klikkauksella, mutta sekin pitää näköjään laittaa ylimääräisen klikkauksen taakse.

720.9.2013 21:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Junafani:
Jaha, musta palkki häviää ylhäältä. Siitähän saisi helposti ja kätevästi valittua hakupalvelut yhdellä klikkauksella, mutta sekin pitää näköjään laittaa ylimääräisen klikkauksen taakse.
En tiedä, mutta tämä voi johtua EU:n ja Googlen välisestä kiistelystä (Google tuo omia palveluja liian näkyvästi esille).

821.9.2013 14:18

Itse en ollenkaan pidä siitä, että yritysten näyttävät 3D efekteillä varustetut logot yms. kuvakkeet vaihdetaan yksinkertaisen lättänöiksi ja tylsiksi...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.9.2013 @ 22:39

921.9.2013 19:20

Jotenkin haalistuneelta näyttää tuo uusi logo tuohon vanhaan verrattuna.

1021.9.2013 21:45

Mustan palkin poistuttua klikkausten määrä kasvaa jälleen. Jo nyt suomenkielisten tulosten hakeminen viimeisen 24-tunnin sisältä vaatii 5 klikkausta, kun ennen valikot olivat aina sivun vasemmassa laidassa valmiiksi "avattuna". Äskettäin YouTuben videovalinnat menivät yhden ylimääräisen klikkauksen taakse.

Visuaalisen ergonomian sijaan pyytäisin kineettistä ergonomiaa, vaikka se tapahtuisi edellisen kustannuksella. Ruma on joskus käytännöllisin.

1123.9.2013 9:40

jos totta puhutaan: Aivan se ja sama itselle minkä värinen logo on missäkin, kunhan on ja toimii.

Mutta ymmärrän uutisarvon kyllä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.9.2013 @ 09:41

- Always use protection. Safe browsing!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto