*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Googlen Spotify-haastaja rantautui Eurooppaan

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 8.8.2013 09:32 Kommentteja (12)

Googlen Spotify-haastaja rantautui Eurooppaan Google on laajentanut Play Music All Accessin saatavuusaluetta Eurooppaan. Yhdysvalloissa lanseerattuun palveluun pääsee käsiksi nyt 12 eri maassa.
Euroopan maista Belgia, Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Luxemburg, Portugali ja Ranska kuuluvat All Accessin kuuluvuusalueeseen. Isoista markkina-alueista Saksa loistaa poissaolollaan. Ennen syyskuun 15. päivää palvelun tilanneille käyttö maksaa 7,99 euroa kuukaudessa. Määräajan umpeuduttua palvelu maksaa 9,99 euroa kuussa.

All Access on samankaltainen musiikin suoratoistoon suunniteltu palvelu kuin Spotify. Ellei Googlen katalogista löydy lempikappaleita, niin omaa musiikkia voi lisätä palveluun 20 000 kappaleen verran. Palvelu toimii niin verkkoselaimessa kuin Android-sovelluksen kautta. Google ei ole vielä julkaissut lupaamaansa iOS-sovellusta. All Access esiteltiin toukokuussa.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

18.8.2013 10:46

Lainaus:
Isoista markkina-alueista Saksa loistaa poissaolollaan.

Google ja GEMA eivät näköjään vieläkään ole väleissä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.8.2013 @ 10:46

las ballenas son el camino

28.8.2013 12:14

Joo mitään asiasta tietämättä, minulla on ollut aina sellainen käsitys että Saksassa on aika tiukat lait, etenkin kuluttajasuojan osalta. JOten en oikeastaan ihmettele jos Googlella olisi vaikeuksia Saksan kanssa.

38.8.2013 12:23

Mites Millos Suomi?

48.8.2013 14:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Joo mitään asiasta tietämättä, minulla on ollut aina sellainen käsitys että Saksassa on aika tiukat lait, etenkin kuluttajasuojan osalta. JOten en oikeastaan ihmettele jos Googlella olisi vaikeuksia Saksan kanssa.
Googlen ongelmat saksassa johtuvat erimielisyydestä musiikin rojalti/lisenssimaksujen määrästä youtubessa.

las ballenas son el camino

58.8.2013 15:27

Mikäs täällä "takapajulassa". Kyllähän nämä palvelut vielä Suomeen tulevat....vuoden tai kahden päästä.


Asus M5A97 EVO R2.0 | AMD FX-8320 4,4Ghz | GTX 970 WINDFORCE 3X OC Edition 1420mhz/7400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz | Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Windows 10 64-bit |Kingston V300 120Gb SSD |Kingston V400 240Gb SSD | Western Digital Blue 500Gb 7200rpm |ASUS 25" PB258Q 2560x1440 IPS | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 100 |

68.8.2013 15:37

yhtä turha kun G+

78.8.2013 15:42

Mitäpä tämä sitten tekee paremmin kuin Spotify? Eipä ainakaan tuettujen mobiilikäyttiksien määrä :P

88.8.2013 15:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LegitMods:
yhtä turha kun G+
Kerro toki miksi? Ja jaa käyttökokemuksesi muutenkin.

las ballenas son el camino

99.8.2013 10:34

Onko joku kokeillut, ainakin halvempi kuin Spotify, nuo maakohtaiset rajoituksethan on tehty kierrettäviksi (proxyt, VPN...) voisin ottaa tuon testiin jos hyvä on.

109.8.2013 10:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti horgh:
Onko joku kokeillut, ainakin halvempi kuin Spotify, nuo maakohtaiset rajoituksethan on tehty kierrettäviksi (proxyt, VPN...) voisin ottaa tuon testiin jos hyvä on.
Halvempi...?
Kun katson hintoja niin ainakin minulle ilmoittaa Spotify Unlimited hinnaksi 4,99 dollaria, ja Spotify Premium 9,99 dollaria

Eli olen aivan samaa mieltä siitä että tämä Googlen palvelu on aivan turha, koska vastaava on jo olemassa, ja mitä enemmän näitä palveluita aloitustarjouksineen perustetaan hintoja polkemaan, sitä vähemmän levy-yhtiöllä riittää kiinnostusta tarjota niille musiikkia.

1111.8.2013 18:37

Tämähän vaikuttaa siltä että voisi jopa toimiakin. Halvempi kun Spotify ja poistaa sen ison ongelman, joka Spotifyssä on eli jos kappaleita ei löydy niin niitä ei voi edes itse lisätä. Vaikuttaa ainakin paremmalta kun Spotify.

1212.8.2013 9:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomppa89:
Tämähän vaikuttaa siltä että voisi jopa toimiakin. Halvempi kun Spotify ja poistaa sen ison ongelman, joka Spotifyssä on eli jos kappaleita ei löydy niin niitä ei voi edes itse lisätä. Vaikuttaa ainakin paremmalta kun Spotify.
Voisitko nyt valaista minua siitä mihin perustuu tuo väite että tämä olisi halvempi kuin Spotify?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto