*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Googlen Spotify-haastaja rantautui Eurooppaan

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 8.8.2013 09:32 Kommentteja (12)

Googlen Spotify-haastaja rantautui Eurooppaan Google on laajentanut Play Music All Accessin saatavuusaluetta Eurooppaan. Yhdysvalloissa lanseerattuun palveluun pääsee käsiksi nyt 12 eri maassa.
Euroopan maista Belgia, Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Luxemburg, Portugali ja Ranska kuuluvat All Accessin kuuluvuusalueeseen. Isoista markkina-alueista Saksa loistaa poissaolollaan. Ennen syyskuun 15. päivää palvelun tilanneille käyttö maksaa 7,99 euroa kuukaudessa. Määräajan umpeuduttua palvelu maksaa 9,99 euroa kuussa.

All Access on samankaltainen musiikin suoratoistoon suunniteltu palvelu kuin Spotify. Ellei Googlen katalogista löydy lempikappaleita, niin omaa musiikkia voi lisätä palveluun 20 000 kappaleen verran. Palvelu toimii niin verkkoselaimessa kuin Android-sovelluksen kautta. Google ei ole vielä julkaissut lupaamaansa iOS-sovellusta. All Access esiteltiin toukokuussa.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

18.8.2013 10:46

Lainaus:
Isoista markkina-alueista Saksa loistaa poissaolollaan.

Google ja GEMA eivät näköjään vieläkään ole väleissä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.8.2013 @ 10:46

las ballenas son el camino

28.8.2013 12:14

Joo mitään asiasta tietämättä, minulla on ollut aina sellainen käsitys että Saksassa on aika tiukat lait, etenkin kuluttajasuojan osalta. JOten en oikeastaan ihmettele jos Googlella olisi vaikeuksia Saksan kanssa.

38.8.2013 12:23

Mites Millos Suomi?

48.8.2013 14:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Joo mitään asiasta tietämättä, minulla on ollut aina sellainen käsitys että Saksassa on aika tiukat lait, etenkin kuluttajasuojan osalta. JOten en oikeastaan ihmettele jos Googlella olisi vaikeuksia Saksan kanssa.
Googlen ongelmat saksassa johtuvat erimielisyydestä musiikin rojalti/lisenssimaksujen määrästä youtubessa.

las ballenas son el camino

58.8.2013 15:27

Mikäs täällä "takapajulassa". Kyllähän nämä palvelut vielä Suomeen tulevat....vuoden tai kahden päästä.


MSI B350 Gaming Pro Carbon | AMD Ryzen 5 1600X 3,8Ghz | GTX 1080 WINDFORCE OC 2050mhz/10400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | G.Skill Ripjaws V DDR4 3200Mhz | Noctua NH-D15 | Windows 10 64-bit 1607 | Samsung Evo 850 500GB | Kingston V300 120Gb SSD | Kingston UV400 240Gb SSD | Asus 27" ROG PG279Q | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 310 | Sennheiser Momentum 2.0 Over Ear | Antlion ModMic 4.0 |

68.8.2013 15:37

yhtä turha kun G+

78.8.2013 15:42

Mitäpä tämä sitten tekee paremmin kuin Spotify? Eipä ainakaan tuettujen mobiilikäyttiksien määrä :P

88.8.2013 15:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LegitMods:
yhtä turha kun G+
Kerro toki miksi? Ja jaa käyttökokemuksesi muutenkin.

las ballenas son el camino

99.8.2013 10:34

Onko joku kokeillut, ainakin halvempi kuin Spotify, nuo maakohtaiset rajoituksethan on tehty kierrettäviksi (proxyt, VPN...) voisin ottaa tuon testiin jos hyvä on.

109.8.2013 10:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti horgh:
Onko joku kokeillut, ainakin halvempi kuin Spotify, nuo maakohtaiset rajoituksethan on tehty kierrettäviksi (proxyt, VPN...) voisin ottaa tuon testiin jos hyvä on.
Halvempi...?
Kun katson hintoja niin ainakin minulle ilmoittaa Spotify Unlimited hinnaksi 4,99 dollaria, ja Spotify Premium 9,99 dollaria

Eli olen aivan samaa mieltä siitä että tämä Googlen palvelu on aivan turha, koska vastaava on jo olemassa, ja mitä enemmän näitä palveluita aloitustarjouksineen perustetaan hintoja polkemaan, sitä vähemmän levy-yhtiöllä riittää kiinnostusta tarjota niille musiikkia.

1111.8.2013 18:37

Tämähän vaikuttaa siltä että voisi jopa toimiakin. Halvempi kun Spotify ja poistaa sen ison ongelman, joka Spotifyssä on eli jos kappaleita ei löydy niin niitä ei voi edes itse lisätä. Vaikuttaa ainakin paremmalta kun Spotify.

1212.8.2013 9:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomppa89:
Tämähän vaikuttaa siltä että voisi jopa toimiakin. Halvempi kun Spotify ja poistaa sen ison ongelman, joka Spotifyssä on eli jos kappaleita ei löydy niin niitä ei voi edes itse lisätä. Vaikuttaa ainakin paremmalta kun Spotify.
Voisitko nyt valaista minua siitä mihin perustuu tuo väite että tämä olisi halvempi kuin Spotify?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)
Huippupuhelimet ovat todennäköisesti tämän vuoden osalta esitelty, mutta kauaa ei tarvitse odottaa, että uutta lippulaivamallia on jälleen tarjolla. Monet valmistajat tähyävät jo vuoden alkuun ....
AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään (15.12.2017 19:44)
Vaikka nyt elämme pikaviestimien kulta-aikaa, kiitos mobiilisovellukset kuten WhatsApp, niin sovellusten historia on tietokoneiden viestimissä parin kymmenen vuoden päässä. Yksi ensimmäisistä ....
Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö (15.12.2017 19:32)
Jouluunkin on vielä toista viikkoa aikaa ja senkin jälkeen Netflixillä on tarjolla ennen vuoden loppua muun muassa uusi Black Mirror -kausi, mutta jo nyt on hyvä ottaa katsaus tulevan kuun Netflix-uut....
Googlen tekoäly teki historiallisen löydön – Aurinkokunta ei ole uniikki Googlen tekoäly teki historiallisen löydön – Aurinkokunta ei ole uniikki (15.12.2017 18:34)
Googlen kehittämät tekoälyalgoritmit ovat löytäneet NASAn Kepler-avaruusteleskoopin tuottamasta datasta uuden planeetan. Löytö on historiallinen parilla tapaa, se esimerkiksi osoittaa millaisia ....

Uutisarkisto