*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yli puolet suomalaisista haluaa televisioon laadukkaampaa sisältöä

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 17.6.2013 13:07 Kommentteja (15)

Yli puolet suomalaisista haluaa televisioon laadukkaampaa sisältöä Soneran Taloustutkimuksella teettämän kyselytutkimuksen mukaan yli puolet suomalaisista ovat tyytymättömiä tv-kanavien sisällön laatuun. Tutkimus suoritettiin kesäuusintakauden alussa, eli toukokuun puolivälissä.
Tutkimuksesta selviää myös, etteivät suomalaiset kaipaa enempää televisiokanavia. Uusien kanavien sijaan televisionkatsojat haluaisivat nähdä parempaa sisältöä kuin nyt. Lähes yhtä kipeästi kaivataan mahdollisuutta katsoa ohjelmia silloin kuin se itselle parhaiten sopii ja millä laitteella tahansa. Puolet tutkimukseen vastanneista kaipasivat myös mahdollisuutta ostaa yksittäisiä tv-ohjelmia, kanavia tai sarjoja.

Tyytymättömyys perinteisen television sisältöön ja katselukokemukseen näkyy käytännössä siinä, että yhä useampi suomalainen on alkanut katsoa televisiota netistä (71 %). Tästä huolimatta monet suomalaiset katsovat edelleen lähetysaikaan sidottua televisiota (67 % päivittäin, 91 % viikottain).

Kerro kommenteissa oma mielipiteesi suomalaisten tv-kanavien sisällöstä. Löytyykö sieltä katsottavaa, vai oletko lopettanut tv:n katselun kokonaan?

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

117.6.2013 13:18

Itse kyllä tykkään katsoa TV-shoppia ja samaa elokuvaa seitsemättä kertaa vuoden aikana. Myöskin tv-sarjojen uusinnat lämmittävät sydäntäni. Onneksi vuoden alusta tuli yle-vero voimaan, niin se lisää YLE:n painetta luoda kiinnostavaa sisältöä.../NOT

217.6.2013 13:19

Muutamia kotimaisia tv-sarjoja tulee vielä katsottua ihan reaaliaikaisesti televisiosta. Ei niitä kovin montaa kyllä ole, yhden käden sormilla laskettavissa varmasti. Ja joskus nekin saattaa mennä ohi ja netin kautta katsottava jälkikäteen. Mutta kyllä minusta normaali tv on ihan hyvä olla olemassa, varsinkin illalla on mukava vain laittaa toosa päälle ja katsoa esim. seinfeldiä, south parkia tai jotain leffaa, kun niitä iltamyöhäänkin tulee ainakin tv5:ltä, kutoselta ja mtv:ltä.

317.6.2013 13:29

viimeiseen kolmeen neljään vuoteen ei ole juuri tullut katsottua tv:stä muuta kuin ylen kanavilta ajankohtaisohjelmia, dokkareita ja joitain viihdeohjelmia. kaupallisilta kanavilta tulee vain tositv:tä, uusintaa, uusintaa, uusintaa ja mainoksia joten ei kiitos. hyvät ja huonot uutiset taitaa olla ainoa mainospuolelta tuleva ohjelma mitä on tullut seurattua.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2013 @ 13:38

417.6.2013 13:33

Mielinkiintoista olisi tietää kuinka moni katsoo yleä. Aina kun sinne kääntää tulee uutisikkunat josta joutuu vielä maksamaan. Harvemmin illalla/yöllä mitää katsottavaa tulee (uusintoja) ja niitäkin katsoo 30-1h ennenkun nukkumaan menee.

MM lätkä ja F1 tulee katsottua aina mutta niistä maksan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2013 @ 13:33

517.6.2013 13:41

Televisiosta tulee katsottua MM lätkää ja välillä elokuvia jos ne eivät ole uusinnan uusintoja (niinkuin melkein aina on). Viimeisen puolenvuoden aikana esimerkiksi Little Miss Sunshine on tullut 5 kertaa!!! Samalta kanavalta!!! Järkyttävää p**kaa!!! Ainoat kanavat joita oikeastaan tulee katsottua ovat sub ja tv5, niiltä sentää tulee joskus jotain katsottavaa. Ylen kanavat on turhaa ihmisten rahastamista yleverolla. Eihän sitä katso kuin vanhat ihmiset kun sieltä tulee ikivanhojen suomalaisten sarjojen uusintoja kerta toisensa jälkeen. Suurin osa televisio ohjelmista on nykyään tosi-tv:tä joka kiinnostaa vain stalkkereita...



617.6.2013 14:12

Itse katson elokuvia, "hyviä" tv-sarjoa, dokumentteja ja hieman urheilua.

Seuraavia en katso, uutiset, kilpailut, chatit, pelit, tosi TV, ostoskanavia, mainokset, huonoja ihmissuhde tv-sarjoja, poliittista propagandaa ja viihde ohjelmistoa. Siis aivan järkyttävästi tulee puhdasta paskaa lähes kaikista kanavista.

717.6.2013 14:16
oymuyi
Vahvistamaton

Aivan liikaa halvalla tuotettua tosi-tv:tä, joista suurin osa vielä uusintoja. Ja tässä joku aika sitten tuli joku ihme muutos(luultavasti EU:sta tietenkin), että mainoksiakin tulee kaksi kertaa tiheämmin.

817.6.2013 15:15

Todella vähän tulee katsottua tv:tä, samoista syistä mitä monissä edeltävissä kommenteissa luetellaan. South park, Seinfeld, rillit huurussa katson jos eivät ole liika tuoreita uusintoja. Ohjelmamainokset ärsyttävät ehkä eniten joka kanavalla. Toisinaan just ennen ohjelman alkamista tulee siitä mainos, ei prkl, ihan osaan ite selata ohjelmaoppaasta mitä haluun katsoa.

917.6.2013 16:50
Marsupalami
Vahvistamaton

YLE:n tarjoama paska on varmaan kirjattu hallitusohjelmaan, niin luokatonta skeidaa sieltä suolletaan.

1017.6.2013 16:54
aafggahcvd
Vahvistamaton

TVKaista tuon on osannut toteuttaa täydellisesti niinkuin pitää..mutta tosiaan ei sieltä töllöstä viikossa löydy kuin tunti pari katsomisen arvoista tavaraa, yleensä vain tulee paha mieli kun joutuu parhaaseen katseluaikaan kelaamaan 15 kanavaa eikä mistään tule mitään.

1117.6.2013 17:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LigHtX:
Itse kyllä tykkään katsoa TV-shoppia ja samaa elokuvaa seitsemättä kertaa vuoden aikana. Myöskin tv-sarjojen uusinnat lämmittävät sydäntäni. Onneksi vuoden alusta tuli yle-vero voimaan, niin se lisää YLE:n painetta luoda kiinnostavaa sisältöä.../NOT
komppaan

aamutv on ainoa mitä televisiosta katson (puolituntia) ja senkin vain siksi, että TV toimii herätyskellon varmennuksena :p

1217.6.2013 21:43

YLE ainakin lähettää liian laajaa määrää ohjelmia (Ei se määrä vaan laatu!) jotka ovat huonoja, masentavia tai muuten unettavia... Kuten kaikenlaiset selitys- ja jankkausohjelmat ja muut sössöt. Parhautta ovat luontodokumentit sekä historia- ja tiedesarjat, lisää lisää!!! :)

EDIT: Sub on suosikki koska sieltä tulee moni suosikkini, lisäksi on TV5 ja uusimpana FOX.

EDIT 2: Oikeasti.. huhuh huh, kun tekee mieli jotain mukavaa vaikkapa pitkien aktiviteettien jälkeen.. avaat television ja mitä tulee YLE:llä.. no joku esim. poliittinen väittely tai rähinä-riitely jossain studiossa... (-_-' )

Uskontokanavatkin on, joten miksi ei myös joku politiikkakanava minne on tungettu kaikki p*ska ja sitä katsovat ne jotka haluavat ja muut kanavat säästyvät tältä yleensä moskalta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2013 @ 22:10

1317.6.2013 22:50

Enpä ole tälle vuodelle katsonut vielä mitään "tavallisesta tv:stä". Netflix ja Viaplay on hoitanut leffatarpeet. Samoin Youtubesta on sattunut löytyyn joitain mielenkiintoisia kanavia. Uutisetkin on tullut aina katsottua netistä.

Pakko kyllä sanoa, että tämä kotimainen kanavatarjonta on ihan täyttä skeidaa.

Jaa no ihan himpun tuli valehdeltua. MM-lätkää tuli katsottua pari peliä. Sekin muistutti kivasti miten täynnä mainoksia kanavat on.

1418.6.2013 12:17

En omista telkkaria. Minulla on tv-sovitin tietokoneeseeni, mutta äskettäin pistäessäni raudan jokaista osaa myöten uusiksi, en vaivautunut asentamaan sovitinta uuteen koneeseeni. Ei ole tarjottava sisältö edes sen vaivan arvoista.

Jotkin sarjat ovat ihan hauskoja, mutta niitä ei tule katsottua, koska haluan katsoa tv:tä itselleni sopivaan aikaan, joten aikataulu ahrvemmin sopii jokaisen jakson kohdalla yksiin, jolloin jää koko sarja seuraamatta. Ylen tieteis- ja luontodokumentit ovat mukavaa katsottavaa, mutta yllä mainitusta syystä niitä ei tule katsottua television välityksellä. Uutiset kuuntelen ajomatkalla radiosta.


Intel i7-3820 @ 5,1Ghz | HIS HD7950 @ 925Mhz | Kingston 16Gt DDR3 | Samsung 250Gt SSD | Sonera 100/100M

1523.6.2013 15:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _-Jaska-_:
Televisiosta tulee katsottua MM lätkää ja välillä elokuvia jos ne eivät ole uusinnan uusintoja (niinkuin melkein aina on). Viimeisen puolenvuoden aikana esimerkiksi Little Miss Sunshine on tullut 5 kertaa!!! Samalta kanavalta!!! Järkyttävää p**kaa!!! Ainoat kanavat joita oikeastaan tulee katsottua ovat sub ja tv5, niiltä sentää tulee joskus jotain katsottavaa. Ylen kanavat on turhaa ihmisten rahastamista yleverolla. Eihän sitä katso kuin vanhat ihmiset kun sieltä tulee ikivanhojen suomalaisten sarjojen uusintoja kerta toisensa jälkeen. Suurin osa televisio ohjelmista on nykyään tosi-tv:tä joka kiinnostaa vain stalkkereita...

Aivan samaa mieltä.

Aina samat tietyt ohjelmat uudestaan ja taas uudestaan. Eikä sillä, että uusinnat olisivat niin pahasta, mieluustihan sen elokuvan joskus uudestaankin katsoo, mutta ei niin kuin telvisiossa ne esitetään, että joka toinen kuukausi tulee sama elokuva.

Esimerkiksi Bond-leffat, jotka on niin nähty jo 10-vuotta sitten kaikki, mutta silti niitä on aivan pakko näyttää joka ikinen vuosi!!! Samaan tapaan Die Hardid, jotka ilmaantuvat joka ikinen vuosi pariin otteeseen. Ja poliisiopisto. Ja Taru Sormusten herrasta. Joka ikinen vuosi 2-3 kertaa.

Sitten ovat ne sarjat ja elokuvat, jotka tulevat vain kerran, eikä niitä tulla enää kertaakaan näkemään uusintoina. Niitäkin riittää, mutta ei vahingossakaan näytetä uusintoja niistä, laitetaan mieluummin vain taas se sama poliisiopisto. Ei ihme, että ihmisiä vituttaa.


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....