*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Maikkarikin tuo tv-lähetyksensä livenä nettiin

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 23.5.2013 11:18 Kommentteja (17)

Maikkarikin tuo tv-lähetyksensä livenä nettiin Erillisestä televisiosta luopuminen on taas pian helpompaa, kun MTV on tuomassa kolme ilmaisjakelussa olevaa kanavaansa suorana nettiin. Tarkemmat yksityiskohdat ja aikataulu ovat vielä hämärän peitossa, mutta MTV3, Sub ja AVA tulevat näkymään netin kautta "vuoden 2013 aikana".
Maikkari toi nettiin jo maksullisen MTV3 Total -paketin kanavat ja lanseerasi netti-tv-palvelu Filmnetin, josta voi katsella C More -kanavan ohjelmistoja.

MTV Median toimitusjohtaja Heikki Rotko perustelee päätöstä yhtiön tiedotteessa mediankulutuksen monipuolistumisella ja tarpeella vastata yleisön kysyntään. Kanavien nettijakelu on osa suurempaa koko yhtiön laajuista muutosta, jossa viilataan kaikkea ohjelmien ulkoasusta kanavien kohderyhmiin. Sisältöjen puolella Maikkari aikoo panostaa aiempaa enemmän esimerkiksi sosiaalisen median seurantaan.

Netistä on muodostunut merkittävä osa nykyistä tv-toimintaa. Yhä suurempi osa ohjelmista on katseltavissa myös jälkikäteen kanavien omilta nettisivuilta, mutta osassa sisältöjä tekijänoikeudet rajoittavat sisältöjen nettijakelua jälkikäteen.

Omien tv-kanaviensa nettijakelun aiemmin keväällä on aloittanut myös Yle. Nelonen on ainut isommista suomalaiskanavista, joka ei vielä ole ilmoittanut live-tv-lähetysten tuomisesta nettiin.

Tägit: netti-tv Sub AVA MTV3
Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

123.5.2013 11:32

Kivaa että seurataan sosiaalista mediaa. Mutta valitettavasti se tarkoittaa sitä että tv-ohjelma aikaa täytetään jollain turhanpäiväsillä twitter-viesteillä. Tyyliin jääkiekon MM-kisoissa "Onnea Leijona"... who cares :)

223.5.2013 11:41

Pitää toivoa että Nelonen tuo myöskin kanavansa nettiin tuon Ruutu.fi uudistuksen myötä.


las ballenas son el camino

323.5.2013 12:31

Varmaan tehdään tämäkin silverlightilla...

423.5.2013 12:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani1987:
Varmaan tehdään tämäkin silverlightilla...
Jus tässä samaa mietin et pysyyköhän vieläkin mukana se kökkö silverlight jonka takia ei voi esim. linux koneella kattoa ollenkaan katsomoa! Saisivat nyt sen poistaa vihdoin viimen....

523.5.2013 12:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry1979:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani1987:
Varmaan tehdään tämäkin silverlightilla...
Jus tässä samaa mietin et pysyyköhän vieläkin mukana se kökkö silverlight jonka takia ei voi esim. linux koneella kattoa ollenkaan katsomoa! Saisivat nyt sen poistaa vihdoin viimen....
siksi toi silverlight ärsyttää, eikä maikkarilla ole edes anroid sovellusta jolla voisi katsoa sen ohjelmia

623.5.2013 13:15

Ihan hyvä että palveluntarjonta laajenee eri jakelukanaviin. Minusta tämä on ihan positiivista.

Vaikka itseäni ei kiinnosta minkäälainen internet pohjainen TV.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.5.2013 @ 13:17

723.5.2013 13:26
k1mwhq
Inactive

m.katsomo.fi toimii android selaimella.

823.5.2013 14:31

Jos ei silverlight miellytä niin käyttäkää noita mobiilistreemejä. Toimii vaikka VLC:llä ja laatukin on kaiketi melkein sama kuin silverstreemeissä.


las ballenas son el camino

923.5.2013 20:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Jos ei silverlight miellytä niin käyttäkää noita mobiilistreemejä. Toimii vaikka VLC:llä ja laatukin on kaiketi melkein sama kuin silverstreemeissä.
Mites käytät ku ei toimi linuxilla mobiilistreemit???

1. AMD FX-8320, radeon R9 280X, asus m5A99X EVO, 8 GB DDR3 1600 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, crucial 250 GB SSD, Samsung 1TB SATA II, Antec 300, ruutuina BenQ 27" G2750 ja BenQ G2420hd 24"
2. Asus K551LN CORE I7 4510U - WINDOWS 8.1 64-BIT - 8 GT RAM - 500 GT HDD ( 24 GT SSD CACHE ) 15.6" FULL HD NÄYTTÖ - NVIDIA GEFORCE 840M
3. PS4 1 TB, PS3 320 GB+ PS Vita, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari

1023.5.2013 21:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry1979:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Jos ei silverlight miellytä niin käyttäkää noita mobiilistreemejä. Toimii vaikka VLC:llä ja laatukin on kaiketi melkein sama kuin silverstreemeissä.
Mites käytät ku ei toimi linuxilla mobiilistreemit???
Mitähän distroa käytät jos VLC tai FFplay toimi siinä...? Androidin mobiilistreemit saa auki esimerkiksi näin:
1.aseta user-agentiksi vaikkapa

Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.0.4; Galaxy Nexus Build/IMM76B) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.133 Mobile Safari/535.19


2. mene osoitteeseen (vaihda haluamasi video id)

http://m.katsomo.fi/katsomo/startVideo?id=186618


3.kopio rtps osoite.

rtsp://212.226.124.238/mtv3_vod/_definst_/mp4:2013-05-19/Angry_Birds_Toons_186618%21186618%2CT5-2HLSMH%21.mp4?secure=bnrzo4nlCE35Rc0JacdJK8UbhJTepXpXHu9xPo9j)Hm4o0GwVVL0thdAMBdn0QNYQIonISDugrpgyhexO78SDwBKjelhUSV0Zpf1WXagJm7xgRS3klnsJaOZ1XXhdrhE&m=-1&ae=9&ts=1369334550774


4. avaa video

vlc rtsp://212.226.124.238/mtv3_vod/_definst_/mp4:2013-05-19/Angry_Birds_Toons_186618%21186618%2CT5-2HLSMH%21.mp4?secure=bnrzo4nlCE35Rc0JacdJK8UbhJTepXpXHu9xPo9j)Hm4o0GwVVL0thdAMBdn0QNYQIonISDugrpgyhexO78SDwBKjelhUSV0Zpf1WXagJm7xgRS3klnsJaOZ1XXhdrhE&m=-1&ae=9&ts=1369334550774


tai

ffplay -i "rtsp://212.226.124.238/mtv3_vod/_definst_/mp4:2013-05-19/Angry_Birds_Toons_186618%21186618%2CT5-2HLSMH%21.mp4?secure=bnrzo4nlCE35Rc0JacdJK8UbhJTepXpXHu9xPo9j)Hm4o0GwVVL0thdAMBdn0QNYQIonISDugrpgyhexO78SDwBKjelhUSV0Zpf1WXagJm7xgRS3klnsJaOZ1XXhdrhE&m=-1&ae=9&ts=1369334550774"


Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.5.2013 @ 21:58

las ballenas son el camino

1124.5.2013 6:23

TV kortit on jäämässä historiaan ilmaiskanavien osalta.


iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.

1224.5.2013 9:45

Kävi tässä aamu tuimaan mielessä että ennakoiskohan tää sitä, että meilläkin vois kattella suomalaista telkkaria Xbox One:n kautta? Kun juuri tähän aikaan on kaikki siirtymässä myös nettiin.



1324.5.2013 10:26

Lainaus:
Jos ei silverlight miellytä niin käyttäkää noita mobiilistreemejä.

Ehkä tuo "miellytä" on vähän väärä sana, koska ei kaikkiin järjestelmiin ole sitä edes saatavilla.

Lainaus:
Toimii vaikka VLC:llä ja laatukin on kaiketi melkein sama kuin silverstreemeissä.

VLC on kyllä monipuolinen ja näppärä. Mutta itselleni kelpaa vain paikallisesti ladattavissa olevat videotiedostot eli streamit eivät kelpaa minulle missään muodossa. Haluan asiani "offline" ilman mitään rajoituksia.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.5.2013 @ 12:08

1425.5.2013 0:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
VLC on kyllä monipuolinen ja näppärä. Mutta itselleni kelpaa vain paikallisesti ladattavissa olevat videotiedostot eli streamit eivät kelpaa minulle missään muodossa. Haluan asiani "offline" ilman mitään rajoituksia.
Livelähetysten suhteen vähän vaikeaa, kun siitä nyt on uutisessakin puhe?-)

1525.5.2013 4:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
VLC on kyllä monipuolinen ja näppärä. Mutta itselleni kelpaa vain paikallisesti ladattavissa olevat videotiedostot eli streamit eivät kelpaa minulle missään muodossa. Haluan asiani "offline" ilman mitään rajoituksia.
Livelähetysten suhteen vähän vaikeaa, kun siitä nyt on uutisessakin puhe?-)
Tuossa varmaan viitattiin tuohon minun edelliseen viestiin. Mut jos suoratoisto ei kiinnosta niin ffmpeg, cUrl ja varmaan myös wget osaa tallentaa ne kallisarvoiset salkkarit myös "offline" katsottaviksi.

Lainaus:
Ehkä tuo "miellytä" on vähän väärä sana, koska ei kaikkiin järjestelmiin ole sitä edes saatavilla.


Tähän annan saman vinkin kuin olen antanut jo kymmenen vuotta; käyttöjärjestelmä kannattaa valita omien tarpeiden mukaan. Yllättäen MS:n kaikki tuotteet eivät toimi kilpailevissa järjestelmissä. Ja sama pätee myös toisin päin. Lisä vinkkinä voin todeta että yhdelle koneelle voi asentaa myös useamman käyttöjärjestelmän.

las ballenas son el camino

1625.5.2013 6:00

Lainaus:
Tähän annan saman vinkin kuin olen antanut jo kymmenen vuotta; käyttöjärjestelmä kannattaa valita omien tarpeiden mukaan. Yllättäen MS:n kaikki tuotteet eivät toimi kilpailevissa järjestelmissä. Ja sama pätee myös toisin päin. Lisä vinkkinä voin todeta että yhdelle koneelle voi asentaa myös useamman käyttöjärjestelmän.

Se onkin valittu omien tarpeiden mukaan.

Minulla on myös useampi käyttöjärjestelmä samassa koneessa, mutta ei se ole oikein ratkaisu mihinkään. (Säilytin vanhan). Koska ei ole järkevää "ostaa" useita samoja asioita vain siksi että jotkut asiat toimii vain jossain tietyssä ympäristössä. Syntyy sekasotkuinen ja "kallis" käyttöympäristö.

Kuten tuossa mainitsit: "Ei toimi kilpailevissa"

Tuo on yritysmaailman yleinen ongelma nykyään. Rakennetaan järjestelmiä perustuen yritysten omiin tarpeisiin, ei kuluttajan eli asiakkaan tarpeisiin. Koska kuluttajan etu olisi että asiat olisi sen verran standardeja että ne toimisi kaikissa erilaisissa ympäristöissä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.5.2013 @ 06:01

1725.5.2013 12:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Kävi tässä aamu tuimaan mielessä että ennakoiskohan tää sitä, että meilläkin vois kattella suomalaista telkkaria Xbox One:n kautta? Kun juuri tähän aikaan on kaikki siirtymässä myös nettiin.
Xbox Onessa on HDMI läpivienti, eli se toimii ihan nykyisen digiboksien kanssa (vaatii tietty HDMI liitännän digiboksilta). En tiedä miten tuo käskytys sitten toimii, suoraan HDMI:n kautta CEC:llä vaiko sitten IR blastina kinectistä. Periaatteessa kummatkin tekniikat takaisi, että toimii kaikkien digiboksien kanssa. Käskyt vaan pitäisi opettaa Xboxille yksi kerrallaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto