*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Mese sammui viimein, Microsoft ohjaa käyttäjät Skypeen

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 25.4.2013 16:33 Kommentteja (15)

Mese sammui viimein, Microsoft ohjaa käyttäjät Skypeen Jo pitkään työn olla ollut Messenger-palvelun korvaaminen Skypella ja sen pikaviestimellä astui viimein lopullisesti voimaan tänään.
Microsoft kertoi suunnitelmistaan "mesen" lopettamiseksi jo hyvissä ajoin viime vuoden marraskuussa. Alkuperäisen suunnitelman mukaan palvelun piti sammua maaliskuun puolivälissä, mutta sen jälkeen päivämäärä siirtyi vajaalla kuukaudella eteenpäin huhtikuun alkupäiviin. Suomessa käyttö on kuitenkin jatkunut aina eiliseen saakka, kun palvelimia on sammuteltu asteittain.

Tänään Messengeriin kirjautuessa käyttäjille on näytetty ilmoitus, jonka mukaan käyttöä jatkaakseen on asennettava Skype-sovellus. Siirtymisestä on tehty vaivatonta, sillä Skypeen voi kirjautua samoilla tunnuksilla ja myös kaverilistat seuraavat perässä.

Messenger-kavereihin saa kuitenkin vielä yhteyttä, jos käyttää muuta kuin Microsoftin virallista Messenger-sovellusta kuten Trilliania, Pidginiä, Digsbyä tai vastaavaa. Näillä näkymin myös kolmannen osapuolen sovellukset lakkaavat toimimasta lokakuun aikana. Microsoftin omat Messengerin käyttämään protokollaan perustuvat järjestelmät kuten Windows Phonen viestitoiminto toimivat vielä toistaiseksi.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

125.4.2013 18:33

Mitenköhän Windows 8:n Viestit-sovellus? Näköjään toimii edelleen sekin messenger-tunnuksilla, eikä ole Skypeä asennettuna.

225.4.2013 18:52

Mese ei anna kirjautua sisään ja tulee vain tälläinen ilmoitus: http://i33.tinypic.com/t8x8yd.png

Missään ei lue Skypestä mitään :D Menee Skypen sivulle kun valitsee "Kyllä" ja painaa "Ok"

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2013 @ 18:53

325.4.2013 19:40

Pidgin toimii yhä.


Jos et osaa, teeskentele.

425.4.2013 21:22

Harmillista sinäänsä sillä messengeri oli paljon paremmin toimiva sovellus kuin Skype.


Tietokone; Emo=AsRock 970 Extreme4, Prosessori=FX-8350 8x4,7Ghz, Nayttis=Gigabyte AMD Radeon HD 7850 OC 2GB, Muisti=16gb 1600Mhz DDR3, Kovalevytila=250gb SSD/5TB normaali.

525.4.2013 23:52

Jollain lailla pääsin sisälle(?) mutta kun koitin päivittää kontakti listaani niin se katosi kokonaan... ei ymmärrä.

Se siitä sitten. Sakavan oloinen systeemi, Messengeriä tulee todellakin ikävä =(

626.4.2013 0:43
wefca
Vahvistamaton

Macilla toimii yhä MS:n virallinen

726.4.2013 7:30

Elän varmaan eri aikavyöhykkeellä tai jotakin, koska kyllä tuo Mese edelleen kiltisti aukeaa omalla koneellani. Viestitkin ainakin lähtevät...

826.4.2013 9:09

Mese oli ihan kohtuu hyvä pieniä "fiboja" siellä täällä mutta ei mitään pahaa, skype taas jatkuvasti "poikki" ja ääni katoilee yms ...tietääkö kukaan "hyvää" vastaavaa kun sposti vähän kankea :p.


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

926.4.2013 9:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mese oli ihan kohtuu hyvä pieniä "fiboja" siellä täällä mutta ei mitään pahaa, skype taas jatkuvasti "poikki" ja ääni katoilee yms ...tietääkö kukaan "hyvää" vastaavaa kun sposti vähän kankea :p.
http://www.google.com/talk/

1026.4.2013 10:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ranvier:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mese oli ihan kohtuu hyvä pieniä "fiboja" siellä täällä mutta ei mitään pahaa, skype taas jatkuvasti "poikki" ja ääni katoilee yms ...tietääkö kukaan "hyvää" vastaavaa kun sposti vähän kankea :p.
http://www.google.com/talk/
Kokeillaampa , kiitos..sukulaisia saksassa, hollannissa ja canadassa joten on hyvä jos saa muullakin yhteyksiä kuin spostilla.Käytimme mesee ja oli mielestäni melkeimpä paras ms tuote ...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1126.4.2013 11:02

ei näy vieläkään messenger kavereita. kyllä on paska ohjelma yök

1226.4.2013 12:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Mese oli ihan kohtuu hyvä pieniä "fiboja" siellä täällä mutta ei mitään pahaa, skype taas jatkuvasti "poikki" ja ääni katoilee yms ...tietääkö kukaan "hyvää" vastaavaa kun sposti vähän kankea :p.
Hyvinhän skype toimii, meseen verrattuna painottuu enempi soittamiseen. Itselläni on ollut skype ihan alkuajoista asti,eikä yhteydet ole pätkineet kuin muutaman kerran mutta silloinkin uuden version tuomista ongelmista johtuen. Onhan se toki opettelua jos vertaa meseen, käytössä systeemit näyttää niin erilaisilta. Skype on vähän aneeminen verrattuna meseen.

1327.4.2013 2:39

En tiedä toimiiko teillä, mutta törmäsin itse tällaiseen: http://messengergeek.wordpress.com/2013...and-beat-skype/

En ole nyt itse kokeillut, kun olen jo skypen puolelle siirtynyt ja tottunut siihen, mutta monet käyttäjät kertovat, että toimii.

Mikäli muistan oikein, niin tuo Messengerin palvelu pysyy yllä vielä 2014 vuoden alkuun saakka, joten kunhan clientillä vaan pääsee sisään, niin vielä on mahdollista käyttää meseä ainakin vähän vajaa vuoden.

Todella typerä veto kyllä Microsoftilta sinällään oikeasti, koska Messengerillä on kuitenkin käyttäjiä ainakin miljoonia. Muttaa kaippa se on vain pikkuluku Microsoftille, kun Skypellä niitä käyttäjiä on vielä enemmän. Ei se olisi mikään vaiva pitää meseä toiminnassa samalla kun Skypeä pitävät yllä... Kummatkin kuitenkin eri tarkoitukseen tehtyjä ohjelmia. Messenger on enemmän IM ohjelma ja Skype enemmän puhe ohjelma. Typerää että toinen otetaan pois ja jätetään vaan toinen. Monet hyvät Messengerin ominaisuudet katoaa. Varsinkin kun Messenger on ollut yllä jo monia vuosia ja monet ovat käyttäneet sitä pienestä pitäen tähän päivään saakka. Noh, Skypeen ei ole vaikea tottua ja sitä käytänkin nykyään, mutta näin muita ihmisiä ajatellen, joillekin tuo siirros on hankalampi juttu: kaikki eivät osaa tottua niin hyvin uuteen ohjelmaan.

Muuten, mikäli kiinnostaa, niin yksi hyvä vaihtoehto meselle on QQ Messenger. Olen itse kokeillut kaverin kanssa ja ollut tyytyväinen. Se vaan että tuo QQ toimii eri palvelussa, ja pitää saada kaverit mukaan käyttämään sitä. Itsellä esimerkiksi vaan tuo yksi kaveri halusi kokeilla, ja tuntuu jokseenkin turhalta käyttää vain yhden kaverin vuoksi, kun muut on jääräpäisiä että haluaa käyttää vain yhtä ohjelmaa, eikä kokeilla toista.

1427.4.2013 10:41

Itse olen jonkiverran käyttänyt myös yahoo messengeriä joka maailmanlaajuisesti on ollut melko suosittu, vaikka ei täällä suomessa niin kovin tunnettu olekkaan.

Skypessa ärsyttää offline-viestien sekoilu, eli jos lähetät viestit jollekkin joka on offline-tilassa, ja sen jälkeen itse suljet skypen, voi viestin vastaanottaja saada viestin vasta kun molemmat olette seuraavan kerran online yhtäaikaa.

On muuten hieman huvittavaa, että muutama vuosi sitten kun microsoft ei vielä omistanut skypea, yleisesti mollattiin messengeriä ja suositeltiin käyttämään skypea, ja nyt kun microsoft on ostanut skypen ja integroi sitä windowsiin luopuen tuosta hyljeksitystä messengeristä, haukutaan vuorostaan skypea ja ikävöidään messengeriä takaisin :-)

1530.4.2013 13:28

Meillä on Skype ollut asennettuna jo pitkään ja Mese tyrkyttää sitä päivitystään jatkuvasti, eikä oikein raaskis poistaa Meseä vaikkei se enää toimikaan, mutta kai se on pakko jos se jatkaa Skypen tyrkyttämistä, Skypen päällekö se sen sit asentais?

edit: Noh tein ton elvytyksen mitä ylemmässä viestissä suositeltiin ja taas kirjautuu ja viestit lähtee, kaikki on vaan jo siirtyneet Facebookkiin ajat sitten, pari vielä jälellä ja niillä käytössä jotku alternatiiviset Meset, ootellaan jospa viestit meni perille!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2013 @ 13:53

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto