*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TS: Operaattorit sulkevat tallennuspalveluitaan TTVK:n vaateesta

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 6.3.2013 13:12 Kommentteja (15)

TS: Operaattorit sulkevat tallennuspalveluitaan TTVK:n vaateesta Turun Sanomat kertoo, että Tekijänoikeuden tiedotus ja valvontakeskus TTVK ry:n painostamana kaksi pientä operaattoria on sulkenut televisio-ohjelmien verkkotallennuspalvelunsa.
Viime vuoden puolella TTVK vaati noin kahtakymmentä operaattoria sulkemaan verkkotallennuspalveluita, jotka rikkovat tekijänoikeuslakia, kerrotaan Turun Sanomissa. Näistä nyt kaksi on jo sulkenut palvelunsa.

Viime kuussa ensimmäinen sulkija oli ahvenanmaalainen Ålcom ja tämän viikon tiistaina sitä seurasi Salon Seudun Puhelin.

TTVK:n toiveena on tietysti päästä eroon suurimmista palveluntarjoajista, jotka ovat TeliaSonera ja Elisa. Todennäköisesti jättioperaattorit eivät luovu palveluistaan yhtä helposti kuin pienemmät operaattorit, joiden lakimiesarsenaali on hieman pienempi.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

16.3.2013 13:19

TTVK on vähän niinkuin Kauniit ja Rohkeiden Brooke. Joka Miestä haluaa ja kun hän sen saa, niin vaihtaa sitten 30 jakson päästä toiseen..
Elikkä siis lyhennyttänä Brooke on rutto ;)


- Sitä saa mitä ei osta -

26.3.2013 13:21

Tähän sopii sama kuin piratebayn tapauksessa: http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk...ohti_kataloniaa

Lainaus:
on järjenvastaista lähteä taisteluun, jossa vastapuoli määrittelee säännöt


Jos et osaa, teeskentele.

36.3.2013 13:27

Kaiken hyvän ne tahtoo pilaa :-/

46.3.2013 13:28

Tulevaisuudessa businesta tehdäänn Kotilaisten ehdolla. Mafia pomot kerää sitten suojelurahat ja kermat päältä pois.

Onko tämä edes kapitalismiä? Menoa vaikutta enemmän Neukkulandian tyyliltä jossa korrruptio jyllää ja vallan ja rahojen jako on päätetty etukäteen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.3.2013 @ 13:30

"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

56.3.2013 13:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fulca87:
TTVK on vähän niinkuin Kauniit ja Rohkeiden Brooke. Joka Miestä haluaa ja kun hän sen saa, niin vaihtaa sitten 30 jakson päästä toiseen..
Elikkä siis lyhennyttänä Brooke on rutto ;)
Nappiin meni ! =D

hyvin jarruttavat kehitystä, VHS-nauhurit pyörimään please?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.3.2013 @ 14:42

- Always use protection. Safe browsing!

66.3.2013 14:17

Mikä ihmeen Jumalan valittu tuo TTVK ry (miksei muuten ole ry-lyhennettä tuolta otsikossa?!!), että se saa määrätä tekniikan kehitystä ja sabotoida suomalaisten yrittäjien pärjäämistä. Jatkuvasti ovat naukumassa lisää rahaa ja haraavat kehitystä vastakarvaan... ja vaikka saavat tahtonsa läpi vuodesta toiseen niin koskaan ei ole hyvä.

Koska valtio/virkavalta puuttuu tuohon mafia meininkiin!??

76.3.2013 14:20

Tätäkin asiaa on jahkattu vuosia, menisivät nyt sinne oikeuteen niin saataisiin päätös siitä pitääkö pilvitallennuspalveluiden maksaa hyvitysmaksuja ja kuka sen tallennuksen hoitaa, käyttäjä vai operaattori.
Tosin Tvkaistahan on jo oikeuteen menossa vastaavasta palvelusta, joten kai siitä saadaan jonkin näköinen ennakkopäätös. Jonain päivänä...


las ballenas son el camino

86.3.2013 14:48

"TTVK:n toiveena on tietysti päästä eroon suurimmista palveluntarjoajista, jotka ovat TeliaSonera ja Elisa. Todennäköisesti jättioperaattorit eivät luovu palveluistaan yhtä helposti kuin pienemmät operaattorit, joiden lakimiesarsenaali on hieman pienempi."

- Eli ei ihan 100% laitonta tuokaan voi olla, jos isojen firmojen valtavat lakimiesarmeijat voivat estää TTVK:n mielestä tekijänoikeusRIKOKSET.

96.3.2013 15:20

TTVK todistaa taas olevansa anti-kuluttaja järjestö.

106.3.2013 15:22

TTVK ry on kehityksen jarruttaja, kansalaisten kiusaaja, lobbaamisen häpeäpilkku, kiero haasteentekijä, kulttuurin pihtaaja, yritysten ja yksityisten elämän hankaloittaja, järkkymätön, yhteistä hyvää ymmärtämätön, vanhoillinen, naurettava, turha ja oman valtansa ylittäjä.

Sudenpentukenraali-arvonimigeneraattori ei mene kauhean harhaan:
TTVK: Tavattoman Tappelunhaluinen Vaikuttaja ja Kansanedustaja.

116.3.2013 15:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zeitsei:
Sudenpentukenraali-arvonimigeneraattori ei mene kauhean harhaan:
TTVK: Tavattoman Tappelunhaluinen Vaikuttaja ja Kansanedustaja.

jeps, ainoastaan viimeinen kohta meni väärin. TTVK ry ei edusta kansaa vaan itseään...

126.3.2013 16:03

Allekirjoita kansalaisaloite!

18 000 ihmistä on jo allekirjoittanut aloitteen tekijänoikeuslain korjaamiseksi. Aloitteessa korjattaisiin myös tämä asia, eli sallittaisiin verkkotallennuspalveluiden kehittäminen. Juhlapuheissa pyritään kannustamaan innovatiivisten startup-yritysten kehittämistä ja poistamaan tarvittaessa turhaa lainsäädäntöä. Toisin on käytännössä... Jos YouTubea olisi aikoinaan yritetty perustaa Suomeen, niin nopeasti olisi kuopattu...

136.3.2013 21:26

Tampereen Puhelin lopetti myös viihdepalvelunsa kahden viikon automaattisen tallentamisen tammikuussa

147.3.2013 8:53

TTVK:n huomispäivä on muille eilispäivä. Tekniikan näkökulmastahan tässä mennään kehityksessä taaksepäin.

157.3.2013 13:57

TTVK ry tekee sitä samaa mitä aina, ajaa omia etujaan käyttäen lobbattua ja korruptiolla ajettua tekijäoikeuslakia hyväkseen tehdessään "businestä".

Äänestäkää kukkarolla eli vähentäkää kaiken viihteen ostamista.

Äänestäkää "järkeä tekijäoikeuslakiin" kansalaisaloitteessa.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/70

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.3.2013 @ 20:32

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto