*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

IE10 vihdoin myös Windows 7:lle

Kirjoittaja Valtteri Ahonen (Google+) @ 26.2.2013 17:54 Kommentteja (13)

IE10 vihdoin myös Windows 7:lle Microsoft on hautonut uutta Internet Explorer 10 -selaintaan jonkin aikaa ja päästänyt sen jakoon vain tuoreille Windows 8 -laitteille. Niillä sen suorituskyky on kerännyt kiitosta, ja nyt on tullut aika panna se tositoimiin myös Windows 7 -järjestelmällä. Preview-esiversio selaimesta julkaistiin vanhemmillekin laitteille jo marraskuussa.
Selaimen pitäisi jossain vaiheessa päivittyä automaattisesti, mutta sen voi myös manuaalisesti päivittää Microsoftin sivuilta.

Microsoft hehkuttaa selaintaan suuresti ja kehuu sen olevan jopa 20 prosenttia nopeampi kuin vanha versio. Pikaisella testauksella tämä pitänee kutakuinkin paikkansa. Lisäksi erilaisia webstandardeja tuetaan nyt huomattavasti paremmin kuin ennen. Tästä huolimatta IE:n uusinkin versio jää selkeästi jälkeen monista muista selaimista esimerkiksi HTML5-tuen osalta. Myös Futuremarkin Peacekeeper-testissä IE10 häviää Chromelle (Versio 25.0.1364.97 m) murskaavasti.

Huolimatta siitä, ettei IE10 välttämättä ole koko internetin seksikkäin selain tai kaikessa paras, on se kuitenkin jälleen hyvä parannaus edelliseen ja siispä IE:tä käyttävälle ehdoton päivitys.



Uuden selaimen myötä Microsoft on julkaissut myös uuden mainoksen, jossa keskitytään lähinnä selaimen kyvykkyyteen kosketusnäyttöjen ja uuden Windows 8:n kanssa.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

13 kommenttia

126.2.2013 18:30

Jaa...


CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Evga gf GTX 570,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.

226.2.2013 23:00

Selvä, päivitetään, mutta miten? Vai pitääkö vain odottaa??

327.2.2013 7:36

link


Hä, en mä mitää tiedä!!! joten älä kysy....

427.2.2013 9:30

Win 8:lla on kyllä niin mahtava tämä IE10, taidan odottaa pakkopäivitystä

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.2.2013 @ 09:30

527.2.2013 19:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomba_76:
link
Anteeksi, en lisännyt hymiötä sarkasmiini, vaimo käyttää IE9 ja ei ole huomannut eroa koskaan vaikka olen päivitellyt sen IE:tä jostain 6 versiosta asti, joten voinee odottaa että tämä tulee kun tulee! ;)

628.2.2013 19:05

Mulla se on ollut jo kauan aikaa, mutta en silti käytä sitä koskaan! Luotan edelleen Firefoxiin, muös Operan uusin selain on aikas hyvä ja nopea. Operaan saa myöskin AdBlock:n ym.. lisä osia! :D


Im old man but still alive as well!

71.3.2013 16:44

Hypin oikein ilosta tämän päivityksen myötä,ainut IE jonka hyväksyn,on Xp:n IE6

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.3.2013 @ 16:45

Intel Core i5 2500K@4.6Ghz/1.35V-Corsair H80i+Noctua-Asus P8P67 rev.3.1-4x2GB 1333mhz DDR3-Gigabyte Radeon 6990 930mhz/1350mhz/Accelero 6990-Super Flower Golden Green Pro 750W-Rosewill Armor Evo

83.3.2013 20:49

Ei kannata asentaa. Kun yritin käyttää uutta versiota niin järjestelmä heittää bluescreeniä. Piti palautuspisteen kautta laittaa IE9 takaisin.

93.3.2013 22:31

He..he..Niin sitä pitää 8)

Voihan tuon ladata ja vieläpä asentaakin, kunhan muistaa olla käyttämättä sitä! Mulla se kyllä toimii, ja kun piruutani koitin uudelleen ladata ja asentaa sen niin eikös tuo jo ehdi väittämään että koneessasi on uudempi versio!
versio joka minulla on: 10.9200.16251 alempaa versiota ei näemmä kannata edes koittaa!


Im old man but still alive as well!

104.3.2013 2:14

Paras IE tähän mennessä.

114.3.2013 11:10

No varmastikin..:) Kaikilla se ei vain tunnu toimivan!
Alustana saisi olla mieluiten Win7..:D jo ennen kokeilua!
Kaikista parhaiten se toimii, kun sen pitää käyttämättömänä.. :)


Im old man but still alive as well!

125.3.2013 15:17

Alustana on win7 home premium 64bit ja eipä pelaa kymppi siinä.

135.3.2013 18:28

Onko versio Nro: 10.9200.16251
Minulla se on tämä, ja kas kummaa se jopa toimii!
siinä näkyy myökin tämä KB2718695 linkkinä, kun katsoo: ? tietoja Internet Explorerista:
Artikkelin tunnus:
2718695 - Viimeisin tarkistus: 22. elokuuta 2012 - Versio: 1.0 Hakusanat:KB2718695.
linkki siis osoittaa noihin tietoihin) :D

Ja se on vieläpä Suomenkielinen :q

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.3.2013 @ 18:32

Im old man but still alive as well!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Uuden teknologian avulla puhelimien kamerat alkavat ymmärtää näkemäänsä Uuden teknologian avulla puhelimien kamerat alkavat ymmärtää näkemäänsä (30.7.2014 17:38)
Googlen Project Tango -laitteiden teknologiatoimittajaksi päässyt Movidius esitellyt uuden sukupolven Myriad-konenäköpiirin, joka on suunniteltu varta vasten mobiililaitteille ja puettaviin laitteisiin. ....
Instagram lähti Taptalk- ja Snapchat-jahtiin uudella sovelluksella Instagram lähti Taptalk- ja Snapchat-jahtiin uudella sovelluksella (30.7.2014 14:33)
Koska Facebookilla ei ole vielä hallussa tarpeeksi paljon mobiilisovelluksia, on yhteisöpalvelu päättänyt julkaissut jälleen yhden uuden viestipalvelun: Boltin. Kyseessä on itse asiassa Instagramin ....
Microsoft esitteli Windows Phonen seuraavan päivityspaketin sisällön Microsoft esitteli Windows Phonen seuraavan päivityspaketin sisällön (30.7.2014 13:11)
Microsoft on paljastanut nyt virallisesti Windows Phone 8.1:lle tulevan GDR1-päivityksen sisällön. Suurin osa ominaisuuksista tuli ilmi vuodon kautta. Kenties kaikkein näkyvin lisäys Windows ....
3 kommenttia
Seuraavaan Nexus-puhelimeen on tulossa sormenjälkilukija ja valtava näyttö Seuraavaan Nexus-puhelimeen on tulossa sormenjälkilukija ja valtava näyttö (30.7.2014 11:25)
Android Policen ja The Informationin tietojen mukaan Google ja Motorola kehittävät yhdessä uutta Nexus-luokan puhlettia. Android Policen mukaan kyseisen laitteen koodinimi olisi Shamu ja siitä ....
Microsoftilta tulossa piakkoin uusia Lumia-puhelimia Microsoftilta tulossa piakkoin uusia Lumia-puhelimia (30.7.2014 10:31)
Microsoft valmistautuu esittelemään kaksi uutta Lumia-puhelinta, kertoo The Verge. Stephen Elop esitteli uusia Windows Phone 8.1 -malleja yhtiön sisäisessä tilaisuudessa. Valitettavasti tällä ....
4 kommenttia

Uutisarkisto