*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yhdysvaltain hallitus hylkäsi aloitteen Kuolemantähden rakentamisesta

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 12.1.2013 20:49 Kommentteja (14)

Yhdysvaltain hallitus hylkäsi aloitteen Kuolemantähden rakentamisesta Yhdysvaltain hallitus on hylännyt yli 30 000 ihmisen allekirjoittaman aloitteen, jossa ehdotetaan Tähtien sota -elokuvista tutun Kuolemantähden rakentamista maan puolustuksen kehittämiseksi.
Kansalaisaloitteen mukaan puolustusresurssien keskittäminen Kuolemantähden rakentamiseen toisi töitä rakennusalalle, insinööreille ja avaruuden tutkimukseen sekä vahvistaisi kansallista puolustusta.

Hallituksen edustajan kohteliaaseen sävyyn kirjoittamassa vastineessa aloitteen hylkäämistä perustellaan muun muassa hankkeen hinnalla. Hankkeen hinnaksi tulisi hallituksen mukaan 850 kvadriljoonaa. "Me työskentelemme kovasti valtion velan pienentämiseksi, emme sen kasvattamiseksi", vastauksessa selitetään.

Lisäksi hylkäystä perustellaan Kuolemantähden sopimattomuudella hallituksen politiikkaan, sillä "Hallitus ei tue planeettojen räjäyttämistä". Kolmas syy on Kuolemantähden haavoittuvuus. "Miksi kuluttaisimme lukemattoman määrän veronmaksajien rahoja Kuolematähteen, jonka perustavanlaatuisen vian vuoksi se on haavoittuvainen jopa yhtä ainutta avaruusalusta vastaan".

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

14 kommenttia

112.1.2013 21:07

siis...wööööööt... Hylättiin! :O :O


† RTFM †

212.1.2013 21:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti taku:
siis...wööööööt... Hylättiin! :O :O
Amerikkalaiset...maailman viisain kansa ..buahhaaaaa!! :)

312.1.2013 22:16

Tuota ei kannata rakentaa ennenkuin on keksitty keinotekoinen painovoima ja suojat, pitää voida kävellä asemalla ja aseman pitää kestää kaikki Venäjän ja Kiinan ydinpommit pienillä vahingoilla, muuten hyvä idea!

412.1.2013 22:22

Tyhmää porukkaa, kun luulee, että hallituksella on enemmän rahaa kuin maailmassa on yhteensä. :)

512.1.2013 23:16

edit: ei mitään

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.1.2013 @ 23:24

2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

612.1.2013 23:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sove92:
Tyhmää porukkaa, kun luulee, että hallituksella on enemmän rahaa kuin maailmassa on yhteensä. :)
Heh, tosin tuo 850 kvadriljoonaa oli hallituksen arvio hinnasta. En tiedä mitä aloitteentekijät ovat laskeneet. Palaute oli kyllä ihan hauska - lopussa vielä kommentti Voiman mahdista.

713.1.2013 0:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti recoil:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti taku:
siis...wööööööt... Hylättiin! :O :O
Amerikkalaiset...maailman viisain kansa ..buahhaaaaa!! :)


Ei tossa mitään. Kyse oli aikoinaan Teekutsulaisten uusimmasta rintanapista - ja siitähän juttu sitten pinnalle pullahti.

813.1.2013 11:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Tuota ei kannata rakentaa ennenkuin on keksitty keinotekoinen painovoima ja suojat, pitää voida kävellä asemalla ja aseman pitää kestää kaikki Venäjän ja Kiinan ydinpommit pienillä vahingoilla, muuten hyvä idea!
Nuohan on jo ratkaistu, "painovoima" saadaan alusta pyörittämällä ja ydinpommit nyt ei muutenkaan toimi avaruudessa kunnolla ;). Mut kyllä on taas nerokas idea...

913.1.2013 12:37

Suurin ongelma on varmaankin raaka-aineen saatavuus ja tekniset ongelmat.

1013.1.2013 16:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Tuota ei kannata rakentaa ennenkuin on keksitty keinotekoinen painovoima ja suojat, pitää voida kävellä asemalla ja aseman pitää kestää kaikki Venäjän ja Kiinan ydinpommit pienillä vahingoilla, muuten hyvä idea!
Nuohan on jo ratkaistu, "painovoima" saadaan alusta pyörittämällä ja ydinpommit nyt ei muutenkaan toimi avaruudessa kunnolla ;). Mut kyllä on taas nerokas idea...
Eli aina kun pitää räjäyttää planeetta niin pitää odottaa että pää-ase kiertää oikeaan kohtaa, ja jos tulee huti niin pitää odottaa taas yksi kokonainen kierros, ja kierrokset lienee aika hitaita kun aseman koko on "pieni kuu" ja kaikki ikkunat on sitten lattioissa ja suurin osa asemasta on hukkatilaa kun sinne ei saada sopivaa painovoimaa, ok.

Ydinpommeillahan voi tunnetusti hajoittaa kilometrien kokoisia asteroideja.

1113.1.2013 20:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Tuota ei kannata rakentaa ennenkuin on keksitty keinotekoinen painovoima ja suojat, pitää voida kävellä asemalla ja aseman pitää kestää kaikki Venäjän ja Kiinan ydinpommit pienillä vahingoilla, muuten hyvä idea!
Nuohan on jo ratkaistu, "painovoima" saadaan alusta pyörittämällä ja ydinpommit nyt ei muutenkaan toimi avaruudessa kunnolla ;). Mut kyllä on taas nerokas idea...
Alusta pyörittämällä saadaan aikaan keskipakoisvoima, ellei pallo ole ontto ja porukka kävele sen sisällä ulkokuorta vasten niin sitten pyöritysidea varmaan toimis. Mutta jos se on iso pallukka niin sitten sen oma massa jo saisi aikaan painovoiman, eli kannattais tehdä siitä ainakin massaltaan ja kooltaan kuun kokoinen niin olis 1/6 osa painovoimaa suhteessa maan painovoimaan.

1213.1.2013 21:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Tuota ei kannata rakentaa ennenkuin on keksitty keinotekoinen painovoima ja suojat, pitää voida kävellä asemalla ja aseman pitää kestää kaikki Venäjän ja Kiinan ydinpommit pienillä vahingoilla, muuten hyvä idea!
Nuohan on jo ratkaistu, "painovoima" saadaan alusta pyörittämällä ja ydinpommit nyt ei muutenkaan toimi avaruudessa kunnolla ;). Mut kyllä on taas nerokas idea...
Eli aina kun pitää räjäyttää planeetta niin pitää odottaa että pää-ase kiertää oikeaan kohtaa, ja jos tulee huti niin pitää odottaa taas yksi kokonainen kierros, ja kierrokset lienee aika hitaita kun aseman koko on "pieni kuu" ja kaikki ikkunat on sitten lattioissa ja suurin osa asemasta on hukkatilaa kun sinne ei saada sopivaa painovoimaa, ok.

Ydinpommeillahan voi tunnetusti hajoittaa kilometrien kokoisia asteroideja.
Eihän siellä mitään hukkatilaa tarvitse olla, jos se on jotenkin ovelasti rakennettu eri tasoista keskipisteeseen kohti. Pääase ja muu koneisto joka vie kuitenkin jonkin verran tilaa voidaan sitten sijoittaa sinne keskelle, jossa painovoimaa ei tarvita.

Muutenkaan ei sen painovoiman tarvitse olla kuin lisämukavuus, tuskin siellä kenelläkään on tarvetta hyökkäystilanteessa ryntäillä paikasta toiseen. Nappejahan siellä painellaan.

Ydinpommi jutulla tarkoitin lähinnä ilmakehän puuttumista, eli paineella tultaisi seinästä läpi. Nyt kyseessä on varmaan sen kokoluokan laitos, että säteilykilvissäkään on tuskin kitsasteltu.

1313.1.2013 23:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Ydinpommi jutulla tarkoitin lähinnä ilmakehän puuttumista, eli paineella tultaisi seinästä läpi. Nyt kyseessä on varmaan sen kokoluokan laitos, että säteilykilvissäkään on tuskin kitsasteltu.
"Perinteinen" vetypommi joka perustuu fuusio reaktioon tuottaa paineen lisäksi myös lämpöä mukavasti. Ja lämpösäteily etenee niin ilmakehässä kuin avaruudessakin, sama pätee myös gamma että röntgen säteilyyn, joten ydinase toimii myös avaruudessa. Itse asiassa reaktio on hyvin samankaltainen kuin se mitä auringossa tapahtuu jatkuvasti, eli melko kovaa kuumuutta sekä painetta saa materiaali kestää, mikäli se kestää ydinpommin tehon...

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

1414.1.2013 14:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Ydinpommi jutulla tarkoitin lähinnä ilmakehän puuttumista, eli paineella tultaisi seinästä läpi. Nyt kyseessä on varmaan sen kokoluokan laitos, että säteilykilvissäkään on tuskin kitsasteltu.
"Perinteinen" vetypommi joka perustuu fuusio reaktioon tuottaa paineen lisäksi myös lämpöä mukavasti. Ja lämpösäteily etenee niin ilmakehässä kuin avaruudessakin, sama pätee myös gamma että röntgen säteilyyn, joten ydinase toimii myös avaruudessa. Itse asiassa reaktio on hyvin samankaltainen kuin se mitä auringossa tapahtuu jatkuvasti, eli melko kovaa kuumuutta sekä painetta saa materiaali kestää, mikäli se kestää ydinpommin tehon...
Tuo paine tyhjiössä mikä aiheutuu lähinnä hiukkasten ja gammasäteden liikemäärästä on mitätön verrattuna mitä saataisiin ilmakehän räjäyttämisellä (kyse on nyt kuitenkin "vain" fuusiopommista). Eikä tuo säteilykilpi mikään mahdoton ole: onhan esim. tuleviin fuusioreaktoreihin suunniteltu eri kilpiratkaisuja.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Uutisarkisto

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.