*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kim Dotcom esitteli uuden MEGA-palvelun tulevaa rautaa: "720 teratavua yhdessä räkissä"

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 19.12.2012 16:17 Kommentteja (8)

Kim Dotcom esitteli uuden MEGA-palvelun tulevaa rautaa: "720 teratavua yhdessä räkissä" Viime vuoden tammikuussa suljetun Megauploadin seuraaja Mega on tarkoitus avata tasan kuukauden päästä edellisen palvelun ratsian vuosipäivänä. Pilvitallennuspalvelun taustalla olevan infrastruktuurin rakentaminen on jo hyvällä mallilla, mikä käy ilmi Kim Dotcomin julkaisemista uusista kuvista.
Vaikka Kim Dotcom on ollut viime aikoina kiireinen Megaupload-oikeusjuttunsa sekä esimerkiksi joulunäytelmään osallistumisen kanssa, mies on ehtinyt myös ihailemaan tulevan palvelun kiintolevyjä sisältäviä räkkejä. Kim Dotcom julkaisi äskettäin Twitterissä kuvan yhdestä käyttäjien datalle tarkoitetusta räkkipalvelimesta, joka kuvatekstin mukaan sisältää 720 teratavun edestä tallennustilaa.

Kim Dotcomin visiot tulevan palvelun kokoluokasta vaativat kuitenkin räkkipalvelimen poikineen, sillä Dotcom uskoo Torrent Freakin mukaan palvelun kasvavan 20 petatavun kuukausivauhtia ensimmäisen puolen vuoden ajan.



Lisää vauhtia odotetaan myöhemmin julkaistavista avoimista rajapinnoista, joilla Dotcom haluaa tuoda salauksen massojen ulottuville.

- Mega tulee olemaan johtava tekijä internetin yksityisyystaistelussa ja palveluun on tarkoitus tuoda useita innovatiivisia ominaisuuksia seuraavan kahden vuoden aikana. Mega API tulee yhteistyötahojen voimin kattamaan kaikki liikenteen VOIP-puheluista videon suoratoistoon ja sosiaalisiin verkostoihin, Dotcom uhoaa Torrent Freakin mukaan.

Dotcomin mukaan usko palvelun menestykseen on niin vahva sen vuoksi, että siinä kiteytyy tekijöiden kaikki viime vuosina hankittu osaaminen.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

119.12.2012 17:15

Hieno mies. Lämmittää sydäntä kun on ihmisiä ketkä taistelee vapauden puolesta ja vastustaa sortoa sekä orjuutusta. Mediamafian vastainen taitelu on vain osa suurta sotaa meidän kaikkien mielistä. Tietty rahan tekeminen siinä ohella on iso plussa :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.12.2012 @ 17:16

219.12.2012 22:30

Vain 720 teratavua? Pfft, saisin sen täyteen viikossa!

319.12.2012 22:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
Vain 720 teratavua? Pfft, saisin sen täyteen viikossa!
Muista nyt sitten, että yhdessä räkissä on 720 teraa, ja niitä räkkejä on useampi kuin yksi. Jos olisi yksi räkki, niin palvelu olisi huonompi kuin joidenkin kotiservut... (ehkei nyt sentään kuitenkaan...)

420.12.2012 9:03
hemu85
Inactive

RAIDauskseen hukataan vielä osa mutta noin uusi rauta osaa varmaan myös dedublikoida turhat pois, joten vaikea sanoa hihatuntumalla mitään kapasiteetista.

520.12.2012 10:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spukke:
Hieno mies. Lämmittää sydäntä kun on ihmisiä ketkä taistelee vapauden puolesta ja vastustaa sortoa sekä orjuutusta. Mediamafian vastainen taitelu on vain osa suurta sotaa meidän kaikkien mielistä. Tietty rahan tekeminen siinä ohella on iso plussa :)
For what purpose do you need that kind of.

#Blocked by firewall !
Mega Is Dead.

[img][/img]
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.12.2012 @ 05:50

620.12.2012 11:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RingLeaderTM:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spukke:
Hieno mies. Lämmittää sydäntä kun on ihmisiä ketkä taistelee vapauden puolesta ja vastustaa sortoa sekä orjuutusta. Mediamafian vastainen taitelu on vain osa suurta sotaa meidän kaikkien mielistä. Tietty rahan tekeminen siinä ohella on iso plussa :)
For what purpose do you need that kind of.

#Blocked by firewall !
Mega Is Dead.
and that's when we take our VPN-connections and surf happily to mega again:)

720.12.2012 11:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti raven0ak:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RingLeaderTM:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spukke:
Hieno mies. Lämmittää sydäntä kun on ihmisiä ketkä taistelee vapauden puolesta ja vastustaa sortoa sekä orjuutusta. Mediamafian vastainen taitelu on vain osa suurta sotaa meidän kaikkien mielistä. Tietty rahan tekeminen siinä ohella on iso plussa :)
For what purpose do you need that kind of.

#Blocked by firewall !
Mega Is Dead.
and that's when we take our VPN-connections and surf happily to mega again:)
So....What you are looking for ?
Do You know you're gonna be there someday.

Hey guys, I am back! Lets get this started!
Find me on the: http://freedome.f-secure.com/vip database .

824.12.2012 4:29

Hyvä homma, hieno mies :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....
Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta (18.8.2017 11:11)
Applen tuotteita on kehuttu monesti siitä syystä, että niiden käyttölogiikan omaksuminen ei vaadi ohjekirjaa, vaan kaikki "vaan toimii". Monessa tapauksessa Applen tuotteet ovat varmasti hyvin ....
Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa (18.8.2017 11:04)
Nintendolla voidaan olla tyytyväisiä kuluvasta vuodesta. Yhtiön tuorein konsoli, Nintendo Switch, on kärsinyt aiemmin kroonisista toimitusvaikeuksista, mutta tilanne helpotti vihdoin heinäkuussa. ....

Uutisarkisto