*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä"

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 13.12.2012 16:16 Kommentteja (8)

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä" Google ei aio tuoda Drive- ja Gmail-sovelluksistaan natiiveita versioita Windows Phone -puhelimille tai Windows 8 -järjestelmän Modern UI -käyttöliittymälle. Yhtiö keskittää voimavaransa Android- ja iOS-sovellusten hiomiseen.
Googlen sovelluksista vastaava product management director Clay Bavor kertoo V3-sivustolle, että Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

"Me olemme hyvin tarkkoja sen suhteen, mihin resursseja käytetään ja menemme uusille alustoille käyttäjien mukana, mutta tällä hetkellä käyttäjät eivät ole Windows Phone - tai Windows 8 -alustoilla", Bavor kommentoi.

Jos Windows-laitteiden käyttäjämäärät kasvavat, Google on valmis investoimaan resursseja myös Microsoftin mobiilialustoihin.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

113.12.2012 17:01

"Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen. "
Käyttäkää nyt vähän järkeä ennen kuin kirjoitatte tälläistä.

213.12.2012 17:01

Statcounterista ei ainakaan löydy mitään havaintoja Windows 8:sta ja WP-kasistakin oikeastaan vain Suomesta.

Googlella on maailman kattavin tilasto netinkäyttäjien laitekannoista. Harmi etteivät julkista tietoja tämän enempää. Hyvä kuitenkin, että varoittavat näin kehittäjiä panostamasta marginaalijärjestelmiin.

313.12.2012 17:22

Koomista asiassa onkin se, että kuka WP8 käyttäjä edes tarvitsee jotain hemmetin Google Drivea tai Gmail-sovellusta?

413.12.2012 17:34

@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/


Sony Vaio SVS13 Intel Core i5-3210M@2,50GHz, RAM 4GB, GeForce 640M LE

"We tell you only what you need to know"


513.12.2012 22:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spion^:
@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/
So...? jos siirryt käyttämään androidia, pystyt synkronoimaan live-tilin yhteystiedot siihen android-kapulaan... eli missä ongelma?

613.12.2012 23:42
anddrrroid fani
Vahvistamaton

itse en voisi harkitakaan windows phone ekosysteemiin siirtymistä ensinnäkin minulla on paljon ostettuja sovelluksia google playssa, toiseksi onhan se nyt aivan ylivertainen tuo android ekosysteemi.

714.12.2012 14:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

Windowsin käyttäjämäärät eivät ole suuria, mutta tällä tavalla Google voi myös omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei se ainakaan itse Windowsien käyttäjämääriä tarkoituksellisesti kasvata. Tarkoitan siis sitä, että jollekkin tuo Gmail- ja Drive-sovellus voi olla kynnyskysymys Windows-laitteen hankkimiselle ja saa sen jonkun ostamaan Android-laitteen.

Eli voisihan kyseessä olla taktinenkin veto. Siis ettei Google halua edesauttaa Windowsin kasvamista Androidin kilpailijaksi. Applen laitteille Google tarjoaa sovellukset, koska niin merkittävää käyttöjärjestelmää ei oikein auta sivuttaa.

En kuitenkaan väitä, että näin olisi, mutta tämmöistä tuli mieleen. Jos nyt sitten kuitenkin ajatellaan, että kyse on ihan vain noista käyttäjämääristä, niin voihan se olla niin, että Google uskoo Windows 8:n olevan Vistan kaltainen floppi, jonka käyttäjämäärät eivät koskaan kasva kovin suuriksi. Ja tässä valossa Googlen arvio Windows Phonen käyttäjämääristä kuulostaa huonolta Nokian kannalta.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

814.12.2012 16:42

Ajattelinkin ostaa seuraavan pelikoneeni Google OS käyttöjärjestelmällä, koska sen markkinaosuus on niin suuri...varakoneena voi olla joku wanha mäkki...mikä se ny oli..Liisa!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Yksi Pixarin tykätyimmistä animaatioista palaa valkokankaalle, kakkososasta julkaistiin ensimmäinen traileri Yksi Pixarin tykätyimmistä animaatioista palaa valkokankaalle, kakkososasta julkaistiin ensimmäinen traileri (18.11.2017 19:46)
Animaatiostudioista se kuuluisin, Pixar, on julkaissut historiansa aikana valtaisasti huippusuosittuja elokuvia, joista osalle, kuten yhtiön huippusuosioon johdattaneelle Toy Storylle, on julkaistu ....
Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? (18.11.2017 14:06)
Huippupuhelinten hinta alkaa Samsungin ja Applen ykköslaitteissa päästä toiselle tuhannelle, joten on selvää, että tilaa hieman näitä heikommin varustelluille malleille on entistä enemmän. Itseasiassa ....
4 kommenttia
Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni (18.11.2017 12:37)
Aiemmin kirjoitimme Creativen ensimmäisestä pelinäppäimistöstä. Tällä kertaa testissämme on jälleen jotakin Creativen ensimmäistä, mutta ehkä jotain vähemmän yllättävää, nimittäin kannettava ....
Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa (17.11.2017 21:18)
Apple aikoo viivästyttää kesällä WWDC-kehittäjätapahtumassa esitellyn HomePod-älykaiuttimen julkaisua ensi vuoden alkuun. Alkuperäisen aikataulun mukaan HomePodin olisi pitänyt tulla myyntiin ensi kuussa. ....
Netflixiltä Star Wars -tähden supersankarielokuva Netflixiltä Star Wars -tähden supersankarielokuva (17.11.2017 19:20)
Kuten monet varmasti ovat huomanneet, niin Netflix pitää kovasti supersankareista. Yhtiöllä on varsin lämmin suhde Marvelin sankareihin, ja Netflixissä onkin tänään julkaistun uuden The Punisher ....

Uutisarkisto