*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä"

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 13.12.2012 16:16 Kommentteja (8)

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä" Google ei aio tuoda Drive- ja Gmail-sovelluksistaan natiiveita versioita Windows Phone -puhelimille tai Windows 8 -järjestelmän Modern UI -käyttöliittymälle. Yhtiö keskittää voimavaransa Android- ja iOS-sovellusten hiomiseen.
Googlen sovelluksista vastaava product management director Clay Bavor kertoo V3-sivustolle, että Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

"Me olemme hyvin tarkkoja sen suhteen, mihin resursseja käytetään ja menemme uusille alustoille käyttäjien mukana, mutta tällä hetkellä käyttäjät eivät ole Windows Phone - tai Windows 8 -alustoilla", Bavor kommentoi.

Jos Windows-laitteiden käyttäjämäärät kasvavat, Google on valmis investoimaan resursseja myös Microsoftin mobiilialustoihin.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

113.12.2012 17:01

"Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen. "
Käyttäkää nyt vähän järkeä ennen kuin kirjoitatte tälläistä.

213.12.2012 17:01

Statcounterista ei ainakaan löydy mitään havaintoja Windows 8:sta ja WP-kasistakin oikeastaan vain Suomesta.

Googlella on maailman kattavin tilasto netinkäyttäjien laitekannoista. Harmi etteivät julkista tietoja tämän enempää. Hyvä kuitenkin, että varoittavat näin kehittäjiä panostamasta marginaalijärjestelmiin.

313.12.2012 17:22

Koomista asiassa onkin se, että kuka WP8 käyttäjä edes tarvitsee jotain hemmetin Google Drivea tai Gmail-sovellusta?

413.12.2012 17:34

@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/


Sony Vaio SVS13 Intel Core i5-3210M@2,50GHz, RAM 4GB, GeForce 640M LE

"We tell you only what you need to know"


513.12.2012 22:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spion^:
@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/
So...? jos siirryt käyttämään androidia, pystyt synkronoimaan live-tilin yhteystiedot siihen android-kapulaan... eli missä ongelma?

613.12.2012 23:42
anddrrroid fani
Vahvistamaton

itse en voisi harkitakaan windows phone ekosysteemiin siirtymistä ensinnäkin minulla on paljon ostettuja sovelluksia google playssa, toiseksi onhan se nyt aivan ylivertainen tuo android ekosysteemi.

714.12.2012 14:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

Windowsin käyttäjämäärät eivät ole suuria, mutta tällä tavalla Google voi myös omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei se ainakaan itse Windowsien käyttäjämääriä tarkoituksellisesti kasvata. Tarkoitan siis sitä, että jollekkin tuo Gmail- ja Drive-sovellus voi olla kynnyskysymys Windows-laitteen hankkimiselle ja saa sen jonkun ostamaan Android-laitteen.

Eli voisihan kyseessä olla taktinenkin veto. Siis ettei Google halua edesauttaa Windowsin kasvamista Androidin kilpailijaksi. Applen laitteille Google tarjoaa sovellukset, koska niin merkittävää käyttöjärjestelmää ei oikein auta sivuttaa.

En kuitenkaan väitä, että näin olisi, mutta tämmöistä tuli mieleen. Jos nyt sitten kuitenkin ajatellaan, että kyse on ihan vain noista käyttäjämääristä, niin voihan se olla niin, että Google uskoo Windows 8:n olevan Vistan kaltainen floppi, jonka käyttäjämäärät eivät koskaan kasva kovin suuriksi. Ja tässä valossa Googlen arvio Windows Phonen käyttäjämääristä kuulostaa huonolta Nokian kannalta.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

814.12.2012 16:42

Ajattelinkin ostaa seuraavan pelikoneeni Google OS käyttöjärjestelmällä, koska sen markkinaosuus on niin suuri...varakoneena voi olla joku wanha mäkki...mikä se ny oli..Liisa!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? (31.10.2014 21:37)
Nvidian uusi näytönohjainsukupolvi julkaistiin vastikään GTX 980:n muodossa, ja sitäkin tehokkaampia näytönohjaimia on tulossa huhujen mukaan jo ensi vuoden alkupuolella, mutta samaan aikaan ....
2 kommenttia
Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: Kiinan Apple hakee lisää rahaa Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: "Kiinan Apple" hakee lisää rahaa (31.10.2014 17:47)
Maailman kolmanneksi suurin älypuhelinmerkki Xiaomi suunnittelee nostavansa sijoittajilta rahaa yli 40 miljardin dollarin arvostuksella, kertoo talousjulkaisu Forbes. Viime vuoden kesällä ....
3 kommenttia
Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa (31.10.2014 16:31)
Toivoisitko parempia kontrolleja Sony Xperia Z3 -laitteellasi pelaamiisi peleihin? Löytyykö sinulta myös PlayStation 3 tai 4 -pelikonsoli? Mikäli vastasit kyllä, ongelmaan on helppo ratkaisu: ....
3 kommenttia
Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti (31.10.2014 14:46)
Elisa Saunalahti on laskenut kesällä Suomeen saapuneen Nokia Lumia 930:n hintaa sadalla eurolla, joten Microsoftin tuoreimman lippulaivan saa omakseen nyt 399 eurolla. Mainossähköpostissa ....
9 kommenttia
Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi (31.10.2014 12:47)
Suomalaisen peliyhtiö Seriouslyn lokakuun alussa App Storeen ilmestyneelle Best Fiends -pulmapelille on julkaistu päivitys, jonka mukana tulee uutta pelattavaa 20 tason verran lisää. Best ....

Uutisarkisto