*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä"

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 13.12.2012 16:16 Kommentteja (8)

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä" Google ei aio tuoda Drive- ja Gmail-sovelluksistaan natiiveita versioita Windows Phone -puhelimille tai Windows 8 -järjestelmän Modern UI -käyttöliittymälle. Yhtiö keskittää voimavaransa Android- ja iOS-sovellusten hiomiseen.
Googlen sovelluksista vastaava product management director Clay Bavor kertoo V3-sivustolle, että Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

"Me olemme hyvin tarkkoja sen suhteen, mihin resursseja käytetään ja menemme uusille alustoille käyttäjien mukana, mutta tällä hetkellä käyttäjät eivät ole Windows Phone - tai Windows 8 -alustoilla", Bavor kommentoi.

Jos Windows-laitteiden käyttäjämäärät kasvavat, Google on valmis investoimaan resursseja myös Microsoftin mobiilialustoihin.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

113.12.2012 17:01

"Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen. "
Käyttäkää nyt vähän järkeä ennen kuin kirjoitatte tälläistä.

213.12.2012 17:01

Statcounterista ei ainakaan löydy mitään havaintoja Windows 8:sta ja WP-kasistakin oikeastaan vain Suomesta.

Googlella on maailman kattavin tilasto netinkäyttäjien laitekannoista. Harmi etteivät julkista tietoja tämän enempää. Hyvä kuitenkin, että varoittavat näin kehittäjiä panostamasta marginaalijärjestelmiin.

313.12.2012 17:22

Koomista asiassa onkin se, että kuka WP8 käyttäjä edes tarvitsee jotain hemmetin Google Drivea tai Gmail-sovellusta?

413.12.2012 17:34

@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/


Sony Vaio SVS13 Intel Core i5-3210M@2,50GHz, RAM 4GB, GeForce 640M LE

"We tell you only what you need to know"


513.12.2012 22:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spion^:
@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/
So...? jos siirryt käyttämään androidia, pystyt synkronoimaan live-tilin yhteystiedot siihen android-kapulaan... eli missä ongelma?

613.12.2012 23:42
anddrrroid fani
Vahvistamaton

itse en voisi harkitakaan windows phone ekosysteemiin siirtymistä ensinnäkin minulla on paljon ostettuja sovelluksia google playssa, toiseksi onhan se nyt aivan ylivertainen tuo android ekosysteemi.

714.12.2012 14:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

Windowsin käyttäjämäärät eivät ole suuria, mutta tällä tavalla Google voi myös omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei se ainakaan itse Windowsien käyttäjämääriä tarkoituksellisesti kasvata. Tarkoitan siis sitä, että jollekkin tuo Gmail- ja Drive-sovellus voi olla kynnyskysymys Windows-laitteen hankkimiselle ja saa sen jonkun ostamaan Android-laitteen.

Eli voisihan kyseessä olla taktinenkin veto. Siis ettei Google halua edesauttaa Windowsin kasvamista Androidin kilpailijaksi. Applen laitteille Google tarjoaa sovellukset, koska niin merkittävää käyttöjärjestelmää ei oikein auta sivuttaa.

En kuitenkaan väitä, että näin olisi, mutta tämmöistä tuli mieleen. Jos nyt sitten kuitenkin ajatellaan, että kyse on ihan vain noista käyttäjämääristä, niin voihan se olla niin, että Google uskoo Windows 8:n olevan Vistan kaltainen floppi, jonka käyttäjämäärät eivät koskaan kasva kovin suuriksi. Ja tässä valossa Googlen arvio Windows Phonen käyttäjämääristä kuulostaa huonolta Nokian kannalta.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

814.12.2012 16:42

Ajattelinkin ostaa seuraavan pelikoneeni Google OS käyttöjärjestelmällä, koska sen markkinaosuus on niin suuri...varakoneena voi olla joku wanha mäkki...mikä se ny oli..Liisa!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Huippusuosittu CCleaner meni myyntiin – Avast osti sen Huippusuosittu CCleaner meni myyntiin – Avast osti sen (21.7.2017 09:36)
Ilmaista virustorjuntaohjelmistoa kehittävä Avast on päättänyt ostaa huippusuosittua CCleaner-siivousohjelmaa kehittävän Piriformin. Tarkoituksena on tarjota CCleaneria jatkossakin omana tuotteenaan, ....
5 kommenttia
Applen ja akkuvalmistaja sopimukseen – Poikiiko tuotantoa Uudenkaupungin tehtaalle? Applen ja akkuvalmistaja sopimukseen – Poikiiko tuotantoa Uudenkaupungin tehtaalle? (21.7.2017 08:54)
Apple ja kiinalainen akkuvalmistaja Contemporary Amperex Technology (CATL) ovat solmineet salassapitosopimuksen, uutisoi Yicai Global . Mielenkiintoiseksi sopimuksen tekee suomalaisten näkökulmasta ....
Samsungin syksyn kovin julkistus nähdään elokuun 23. päivä Samsungin syksyn kovin julkistus nähdään elokuun 23. päivä (21.7.2017 08:26)
Ei tarvitse olla kovin kummoinen meedio arvatakseen, että Samsungin seuraava Note-malliston älypuhelin julkistetaan viime vuoden tapaan elokuussa. Vielä vähemmän selvännäkijän taitoja tarvitaan ....
2 kommenttia
OnePlussalta päivitys huippupuhelimelle, korjaa hätäpuheluongelman OnePlussalta päivitys huippupuhelimelle, korjaa hätäpuheluongelman (20.7.2017 23:10)
OnePlus on julkaissut päivityksen OnePlus 5 -huippupuhelimelleen. Oxygen OS 4.5.6 on kuitenkin vain minimaalinen päivitys, joka ainoastaan korjaa yhden, mutta mahdollisesti sitäkin kohtalokkaamman ongelman. ....
Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa (20.7.2017 12:16)
Älypuhelinbuumin laantuessa teknologiayhtiöiden fokus on siirtynyt levittämään langattoman tiedonsiirron mahdollisuuksia arkipäiväisempiin laitteisiin, joissa tiedonkäsittelyllä saadaan aikaa ....
10 kommenttia

Uutisarkisto