*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Gmail pätkii ja Chrome kaatuilee, korjaantuu asetusmuutoksella

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.12.2012 19:33 Kommentteja (11)

Gmail pätkii ja Chrome kaatuilee, korjaantuu asetusmuutoksella Välillä pilveen nojaavat palvelut muistuttavat siitä, miksi niiden varaan ei kannata laskea kaikkea kriittistä viestintäänsä.
Suomen aikaa illalla Googlen Gmail-palvelu hävisi ainakin hetkeksi linjoilta ja samaan aikaan monet käyttäjät raportoivat yhtiön Chrome-selaimen jatkuvista kaatuiluista.

Google ei ole vielä kommentoinut asiaa ja ainakin kirjoitushetkellä Gmail avautuu sulavasti. Chromen kaatumisen syistäkään ei ole varmaa tietoa. Osa käyttäjistä on liittänyt Chromen vakausongelmat Gmail-sivun avaamiseen, mutta toisten raporttien mukaan ongelma korjaantuu ottamalla selaimesta pois käytöstä käyttäjätilin synkronointi Googlen palveluun.

Jäämme odottamaan Googlen virallista selitystä siitä, mikä meni vikaan.

Päivitys: 10.12.2012 22:43

Googlen mukaan yhtiö on löytänyt syyn Gmailin yhteysongelmiin ja ne on saatu korjattua. Dashboard-sivulle ei kuitenkaan kerrota tarkemmin viasta, joka piti Gmailin saavuttamattomissa yhteensä 18 minuutin ajan maanantai-iltana. Gmailin lisäksi Googlen toimistosovellus- ja pilvitallennuspalvelu Google Drive kärsi ongelmista. Google ei ole ottanut kantaa Chromen kaatuiluihin.

Ainakin The Next Web -sivusto spekuloi, että ongelmien lähteenä olisi ollut palveluiden autentikoinnin vika. Useampien raporttien mukaan Chromen jopa viiden minuutin välein tapahtunut kaatuminen lakkasi poistamalla käytöstä tilin asetusten synkronointi Googlen palveluun.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

110.12.2012 19:42

En käytä Gmailia selaimen kautta, mutta muuten on Chrome kaatuillut useaan otteeseen illan aikana.


Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde

210.12.2012 19:45

Täällä myös chrome kaatunut randomisti, en käytä gmailia.


P8P67 Deluxe| i5 2500k| Sapphire 6950| 8GB Ripjaws| HX750| Define R3

310.12.2012 19:47

Täälä gmailin chatti pätkii, ei oo chrome syncissä eikä ole chrome kaatuillut.

410.12.2012 19:52
Huh_hah_hei
Vahvistamaton

No minulla kaatui koko w7/64 ... lopuksi kun ensin muutamaan otteeseen meni juntturaan

Lähes kaikki muut sai poistettua mutta lopulta piti pakkokäynnistää kun tehtävienhallintakin oli liian juntturassa

510.12.2012 21:38

Hetken aikaa chrome kaatuili, kun yritti youtubesta katsoa videota. Tosin oli muitakin välilehtiä auki, joten saattoi olla ihan vain yleinen chromen kaatuilu.

611.12.2012 7:53

Mulla ei ole kaatuillu. Vituttaa vaan ku selaimen aukasee niin se heittää Snap.do haku-välilehden taustalle auki. On poistettu ks "ohjelma" eikä näy selaimen laajennuksissakaan enää, mut silti tekee tuota. Ärsyttävää!!!!

711.12.2012 11:46

heh heh. jaa se vika oli Chromessa :D
mie ihmettelin ja hermoilin täällä, että mikä helvetti minun koneeseen on tullut :D
meinasin heittää jo seinään. Kyllä tuo tilttasi mulla 2 tunnin aikana about 4 kertaa.


- Sitä saa mitä ei osta -

811.12.2012 15:06

Bierko78: tarkista asituksista "käynnistyksessä" kohta ettei ole sinne tullut tuota snap.do sivua aukeamaan joka kerta..



911.12.2012 16:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jupsu:
Bierko78: tarkista asituksista "käynnistyksessä" kohta ettei ole sinne tullut tuota snap.do sivua aukeamaan joka kerta..
Kiitos ;)

En tollasta ollu tajunnutkaan. Nyt ei enää kummittele tuo Snap.do:n hakusivu. Jes!!

1011.12.2012 23:50

Täällä ei päässyt enää millään selaimella nettiin. Mitä se google on nyt mennyt tekemään?

1114.12.2012 16:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fulca87:
heh heh. jaa se vika oli Chromessa :D
mie ihmettelin ja hermoilin täällä, että mikä helvetti minun koneeseen on tullut :D
meinasin heittää jo seinään. Kyllä tuo tilttasi mulla 2 tunnin aikana about 4 kertaa.
Sama juttu olin että hohhoijaa kun ei ole ikinä ollut mitään ja nytte ruvennut tahmaamaan - tänään mennykkin koko päivä puhdistaessa sekä konetta että googlen palvelinta ritiratirallaa kun en ole mikää intomieli näitten nörttäilyjen kanssa vaan haluan vaan käyttää konetta... mutta kivaahan tänään on ollut :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applelle on syytä olla taas vihainen – iPhonen liitin muuttuu taas Applelle on syytä olla taas vihainen – iPhonen liitin muuttuu taas (28.2.2017 19:13)
Aina kun Apple muuttaa laitteidensa liitintyyppiä tai poistaa vanhentuneiksi koettuja I/O-portteja, voi olla varma siitä syntyvän some-raivo. Viime vuonna näin kävi koska Apple päätti hylätä ....
Uusi artikkeli: Lenovo Yoga Book Android – Taulutietokone paperin ystäville Uusi artikkeli: Lenovo Yoga Book Android – Taulutietokone paperin ystäville (28.2.2017 16:46)
Tablettien markkinoilla ei joka päivä nähdä merkittäviä uutuuksia designin saralla, mutta Lenovo on ottanut tehtäväkseen keksiä sorminäytölle vaihtoehtoisia käyttötapoja Yoga Book Androidin ....
Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi (28.2.2017 12:40)
Miltä kuulostaisi projektorilaite, jonka avulla minkä tahansa kodin pinnan voisi muuttaa kosketusnäytöksi? Kuulostaa aika hyvältä ja siksipä Sonykin on sellaisen laitteen kehittänyt, kyseessä ....
2 kommenttia
Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin (28.2.2017 12:03)
Firefox-nettiselainta kehittävä Mozilla on ostanut Pocketin itselleen. Pocket on selainlaajennos ja mobiilisovellus, jonka avulla käyttäjä voi tallentaa sivuja tai nettivideoita omalle muistilistalle ....
Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista (28.2.2017 10:14)
Microsoft aikoo lisätä Windows 10:lle tänä keväänä ilmestyvään Creators Update -päivitykseen ominaisuuden, joka varoittaa käyttäjää Windows Storen ulkopuolelta ladatusta sovelluksesta. Kun ....
1 kommentti

Uutisarkisto