*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

UrhoTV: lähetysten laiton nettijakelu tuottaa satojen tuhansien tappiot

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 20.11.2012 17:08 Kommentteja (16)

UrhoTV: lähetysten laiton nettijakelu tuottaa satojen tuhansien tappiot Maksu-tv-kanava UrhoTV uskoo maksullisten nettilähetysten laittoman jakamisen lisääntyvän tulevaisuudessa, Yle Uutiset kertoo. UrhoTV näyttää tällä hetkellä esimerkiksi jääkiekon SM-liigan lähetyksiä netissä maksua vastaan.
Kanavan johtajan Juha-Pekka Louhelaisen mukaan parhaimmillaan laittomia streameja on katsellut jopa 10 000 yhtäaikaista käyttäjää. Louhelaisen mukaan isot katsojamäärät saattavat aiheuttaa jopa 100 000 euron tappiot kerralla, minkä vuoksi kanava on halunnut puuttua asiaan tiukalla kädellä.

Tähän mennessä UrhoTV on tehnyt sisältönsä laittomasta jakelusta yhden rikosilmoituksen, joka johti jakamiseen syyllistyneen opiskelijan tuomitsemiseen sakkoihin.

MTV Median Katsomo-palvelussa sen sijaan ei ole juuri törmätty laittomaan jakamiseen. "Ei tämä ole mikään iso ongelma", toteaa Katsomon liiketoiminnasta vastaava apulaisjohtaja Sami Kanninen. Kanninen pitää isompana ongelmana kansainvälisten live-lähetysten laitonta jakelua, joka useimmiten tapahtuu ulkomaisilla palvelimilla.

Tägit: UrhoTV
Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

120.11.2012 17:25

Taas laskettu kaavalla: Jokainen laittoman tuotteen x käyttäjä olisi laillisen tuotteen x' käyttäjä. Ja summa kerrotaan vielä 2-10:llä.

Epäilenpä, että kaista muutenkaan riittäisi suurempaan katsojakuntaan.

220.11.2012 17:27

100 000 euron tappiot, joopa joo. Tässä taas oletetaan, niinkuin aina, että jokainen noista "laittomista" katsojista olisi ostanut urhotv:ltä pelin mikäli tuota laitonta nettistreamia ei olisi ollut saatavilla. Ei se nyt ihan noin mene..

320.11.2012 17:40

Koska liikemiehet lopettaa olemattomien tulojen laskennan. Se että joku katsoo ilmaiseksi laitonta asiaa, ei tarkoita että ne samat henkilöt maksaisivat siitä asiasta yhtään mitään.

Voin minäkin ottaa ilmaisen karamellin, mutta ei se tarkoita että minä ostaisin samanlaisia karamellejä.

420.11.2012 18:13

Hieno vertaus, Lumikki. Epäilisin, että yksi jos toinenkin liikemies / yrityspomo tietää, että yksi lataus =/= yksi menetetty osto. He eivät vaan todellakaan aio sanoa sitä ääneen, koska sellaiset lausunnat veisivät pohjan korvausvaatimuksilta oikeudessa...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2012 @ 18:14

520.11.2012 21:00

Moniko teistä laskee mainostulot mukaan? Vähemmän katsojia piratismin kautta => mainostajat ovat vähemmän kiinnostuneita. Ja äkkiä summat alkaakin muodostua.

Ja vaikka kuinka summat olisi pielessä, niin miksi toisen tekemä työ pitäisi mielestänne sosialisoida? Vähän kuin menisi ravintolaan ja syö sisäfilettä ja juoksee pois. Mennessään huutaa: "ei mun tarvi maksaa, kun ei mun ollutkaan nälkä, joten tuskin olisin syönyt ellen sattumalta olisi paikalle sattunut."

620.11.2012 21:57

Lainaus:
Moniko teistä laskee mainostulot mukaan? Vähemmän katsojia piratismin kautta => mainostajat ovat vähemmän kiinnostuneita. Ja äkkiä summat alkaakin muodostua.
Siis enemmän katsojia jos ohjelmavirtaa jaetaan eteenpäin. Oikeastaan tämä uutinen kertoi että salattuja maksutv kanavia voidaan jakaa eteenpäin salaamttomana. Mutta oikeastaan jakaminen näkyy äkkiä tosi suurena nettiliikenteen piikkinä jota ei kannattaisi tehdä ilman valokuitua.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2012 @ 21:58



"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

720.11.2012 23:59

Ei se mitään tappioita aiheuta, tuloja saattaa jäädä saamatta (huom. saattaa.) Jos liikeidea ei toimi pitää laittaa firma laatikkoon. Turha se on tuulimyllyjä vastaan tapella.

821.11.2012 1:38

Ihan hyvä homma, toivottavasti ensi vuonna saavat tuplasti enemmän tappiota.

En ole streamejä katsonut mutta PlusTV kortille otettiin hetkeksi tämä kanava... helkkari, viikossa saattaa tulla 6 ottelua ja niistä näytetään ehkä 2, sitten Samat ottelut vielä uusintana. *ittu mitä kusetusta!

921.11.2012 8:18

Kyllä pummilla kulkijat aina ovat itselleen osanneet oikeutuksen jostain keksiä.

On sitten kyse busseista, konserteista, leffoista, latauksista...

Toisille se vaan tuntuu olevan luonnejuttu. Tosin kaikki sitä kyllä varmaan ovat tehneet.

1021.11.2012 9:50

Saisivat ensin UrhoTV omat nettistreamit kuntoon, eivätkä pyytäisi jotain järjetöntä 12 euron summaa yhdestä runkosarjaottelusta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2012 @ 09:50

1121.11.2012 10:12

Isommat tappiot tulee iun ei saa omaa tuotettaan toimimaan ikinä ja asiakas pettyy aina!

1221.11.2012 13:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Daragorn:
Saisivat ensin UrhoTV omat nettistreamit kuntoon, eivätkä pyytäisi jotain järjetöntä 12 euron summaa yhdestä runkosarjaottelusta.

Ei tuossa hinnassa ole mitään järkeä kun hallilla paikanpäällä näkee ottelun samaan hintaan. Tuskin menee kauaa kun koko pulju on konkurssissa...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

1321.11.2012 15:00

Lainaus:
Ja vaikka kuinka summat olisi pielessä, niin miksi toisen tekemä työ pitäisi mielestänne sosialisoida?

Ei tuossa ole kyse toisen tekemän työn sosialisoinnista vaan siitä että se tekijä laskee tuloiksi asioita jotka eivät oikeastaan ole tuloja.

Lainaus:
Vähän kuin menisi ravintolaan ja syö sisäfilettä ja juoksee pois. Mennessään huutaa: "ei mun tarvi maksaa, kun ei mun ollutkaan nälkä, joten tuskin olisin syönyt ellen sattumalta olisi paikalle sattunut."

Ei näin, vaan että ravintolan pitäjä laskee että jos kaikki jotka jättää maksamatta maksaisi, niin saisimme näin paljon tuloja. Siis ei voida laskea että ihmiset jotka eivät maksa, maksaisivat. Koska yhtä hyvin "jos" ne eivät olisi saaneet juostua ulos ravintolasta, ne eivät olisi koskaan tulleetkaan siihen ravintolaan. Ei "pummista" saa maksavaa vaan sanomalla "jos ne maksaisi".

Eli koko saadun tulon laskenta on jossittelua.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2012 @ 17:32

1421.11.2012 17:40

Jokainen laittomasti katsonut olis tietenkin maksanut siitä lähetyksestä... Jeesus miten nämä lasketaan


MB: Z87X-D3H, CPU: i5-4670K 3.4Ghz, GPU: GB 770 Oc 4Gb, Ram: 2x4Gb DDR3 1600Mhz Cl9, HD: 256Gb 840 Pro SSD | WD 1TB Caviar Blue , Case: Fractal Define R4 Black

1523.11.2012 7:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Lainaus:
Ja vaikka kuinka summat olisi pielessä, niin miksi toisen tekemä työ pitäisi mielestänne sosialisoida?

Ei tuossa ole kyse toisen tekemän työn sosialisoinnista vaan siitä että se tekijä laskee tuloiksi asioita jotka eivät oikeastaan ole tuloja.

Puhuin itseasiassa piraatin kannalta.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Lainaus:
Vähän kuin menisi ravintolaan ja syö sisäfilettä ja juoksee pois. Mennessään huutaa: "ei mun tarvi maksaa, kun ei mun ollutkaan nälkä, joten tuskin olisin syönyt ellen sattumalta olisi paikalle sattunut."

Ei näin, vaan että ravintolan pitäjä laskee että jos kaikki jotka jättää maksamatta maksaisi, niin saisimme näin paljon tuloja. Siis ei voida laskea että ihmiset jotka eivät maksa, maksaisivat. Koska yhtä hyvin "jos" ne eivät olisi saaneet juostua ulos ravintolasta, ne eivät olisi koskaan tulleetkaan siihen ravintolaan. Ei "pummista" saa maksavaa vaan sanomalla "jos ne maksaisi".

Eli koko saadun tulon laskenta on jossittelua.
Ja edelleen puhuin siitä piraatin tekemisestä...

1623.11.2012 7:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
Jokainen laittomasti katsonut olis tietenkin maksanut siitä lähetyksestä... Jeesus miten nämä lasketaan
Tiedätkö jotain enemmän, vai mistä tiedät miten tuo 100t € on laskettu?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? (31.10.2014 21:37)
Nvidian uusi näytönohjainsukupolvi julkaistiin vastikään GTX 980:n muodossa, ja sitäkin tehokkaampia näytönohjaimia on tulossa huhujen mukaan jo ensi vuoden alkupuolella, mutta samaan aikaan ....
2 kommenttia
Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: Kiinan Apple hakee lisää rahaa Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: "Kiinan Apple" hakee lisää rahaa (31.10.2014 17:47)
Maailman kolmanneksi suurin älypuhelinmerkki Xiaomi suunnittelee nostavansa sijoittajilta rahaa yli 40 miljardin dollarin arvostuksella, kertoo talousjulkaisu Forbes. Viime vuoden kesällä ....
3 kommenttia
Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa (31.10.2014 16:31)
Toivoisitko parempia kontrolleja Sony Xperia Z3 -laitteellasi pelaamiisi peleihin? Löytyykö sinulta myös PlayStation 3 tai 4 -pelikonsoli? Mikäli vastasit kyllä, ongelmaan on helppo ratkaisu: ....
3 kommenttia
Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti (31.10.2014 14:46)
Elisa Saunalahti on laskenut kesällä Suomeen saapuneen Nokia Lumia 930:n hintaa sadalla eurolla, joten Microsoftin tuoreimman lippulaivan saa omakseen nyt 399 eurolla. Mainossähköpostissa ....
9 kommenttia
Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi (31.10.2014 12:47)
Suomalaisen peliyhtiö Seriouslyn lokakuun alussa App Storeen ilmestyneelle Best Fiends -pulmapelille on julkaistu päivitys, jonka mukana tulee uutta pelattavaa 20 tason verran lisää. Best ....

Uutisarkisto