*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Piraattipuolue: TTVK sotii kuluttajaystävällisempiä palveluita vastaan

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 1.11.2012 13:29 Kommentteja (9)

Piraattipuolue: TTVK sotii kuluttajaystävällisempiä palveluita vastaan Piraattipuolueen mukaan TTVK:n aikeet haastaa verkkotallennuspalveluita tarjoavat suomalaisoperaattorit oikeuteen johtavat Suomen jälkeenjääntiin IPTV-palveluiden kehityksessä. Tämä puolestaan johtaa ennen pitkää Suomen luisumiseen tietotekniikan kehitysmaaksi, piraattipuolue varoittaa.
Piraattipuolue kuvaa TTVK:n toimintaa sodaksi arjen tietoyhteiskuntaa ja kuluttajaystävällisempiä palveluita vastaan. Piraattipuolue näkee nettipohjaiset tallennusratkaisut ja vastaavat viihdepalvelut osana television tulevaisuutta, jota vastaan taisteleminen vie koko alan pimeään keskiaikaan. Puolueen tänään julkaisemassa tiedotteessa verrataan tekijänoikeusjärjestön suunnitelmia noitarovioon, jolla poltetaan TVkaistan, Elisan ja Soneran kaltaisia innovatiivisia toimijoita.

Puolue haluaisi palveluiden toteuttamisen teknologianeutraaliksi. Sisällön tallennuspaikalla, jakelutavalla tai muilla teknisillä yksityiskohdilla ei puolueen mukaan tulisi olla merkitystä tekijänoikeuskysymyksissä.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

11.11.2012 14:30

Olen sama mieltä että se mitä vahinkoa tekijäoikeus yhdistykset aiheuttavat ja ovat jo aiheuttaneet on aivan katasrofian luokkaa. Koko yhteiskunnan kehitysnopeus on hidastunut, sekä kaikki kuluttajat ovat jo kärsineet asiasta tavalla tai toisella. Kuinka kauan sallimme yksittäisten tahojen rahastaa koko yhteiskuntaa ja sen kansaa vain omien yksityisten rahan ahneuden varjolla.

Pitäisi alkaa kyseenalaistamaan että koko tekijäoikeusjärjestelmä kuten patentitkin, jotka on käytännössä vanhentunut käsite joka pitäisi poistaa kokonaan. Kehittää tilalle jotain mikä ei jarruta yhteiskunnan kehitystä ja aiheutta haittaa kuluttajille.

Mutta rahan ahneudelle ei ole koskaan mitään rajaa. Korruptio ja rahan voima jyllää.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2012 @ 14:36

21.11.2012 15:59

No nyt eikun Elisa ja Sonera hynttyyt yhteen, eiköhän sieltä sopivat lakimiehet yksissä tuumin löydy että loppuu tuo TTVK:n naurettava pelleily. Voi jumaliste.

31.11.2012 17:51

TTVK ja kumppanit pitäisi pistää syytteeseen ja tuomita lopetettavaksi. Jatkuvasti ovat nostamassa tutkintapyyntöjä päivänselvistä asioista ja täten tuhlaavat virkavallan/tuomioistuinten aikaa. Siinä sivussa tuhoavat kansalaisten elämiä ja ajavat firmoja konkurssiin.

Ihme perk*leitä koko sakki!!

41.11.2012 18:35

Jo vuosia on voinut internetin kautta katsoa mm. ilmaisella sovelluksella kotikoneensa digivirittimellä TV:tä tai tallennettuja videoita. Digiboksien vuokraaminenkaan ei ole kiellettyä. Lisäksi löytyy myös laitteita töllön ja videoiden etäkatseluun mm. Slingbox!


"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

51.11.2012 20:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
TTVK ja kumppanit pitäisi pistää syytteeseen ja tuomita lopetettavaksi. Jatkuvasti ovat nostamassa tutkintapyyntöjä päivänselvistä asioista ja täten tuhlaavat virkavallan/tuomioistuinten aikaa. Siinä sivussa tuhoavat kansalaisten elämiä ja ajavat firmoja konkurssiin.

Ihme perk*leitä koko sakki!!
Totta.

Tämä TTVK:n päätös on täysin käsittämätön. Näiden palveluiden on todettu vähentävän piratismia, niin se on sitten niitäkin vastaan. Missä menee raja? Valitettavasti boikotti viihdettä vastaan on hyvin vaikeaa tai toisin sanoen lähes mahdotonta. Sitäpaitsi nämä TTVK:n hommaamat TPB-estot ovat aivan säälittäviä, sillä kuka tahansa voi kiertää ne parilla napin painalluksella. Netti pursuaa ohjeita sen tekemiseen, joten kädettömimmätkin koneen käyttäjät kyllä saavat neuvot estojen kiertoon.

Onhan useissa yhteyksissä todettukkin porkkanan olevan keppiä parempi vaihtoehto. Kepillä saa tuskin näkyvää vaikutusta piratismin määrään, mutta porkkanalla voi saada helposti tehokkaan vaikutuksen.

TTVK ja Teosto joutaisivat sinne minne aurinko ei paista...

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

61.11.2012 21:12

Pitäisi vaan tarjota tarpeeksi suuria lisenssimaksuja tekijänoikeusjärjestöille, niin pilvipalvelimille tallentavat digiboxit olisi ok, tosin se korvauksien suuruus varmasti tuhoaa koko idean.

71.11.2012 21:21
eiooo
Vahvistamaton

PiraattiPUOLUE???? Hitsit mitä pellejä sitä löytyykin

81.11.2012 22:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eiooo:
PiraattiPUOLUE???? Hitsit mitä pellejä sitä löytyykin

Niin, onhan näitä pellejen perustamia yhdistyksiä jo 40 maassa ja ajavat niinkin pellejä asioita, kuten sananvapautta ja yksityisyyden suojaa. Ja vain peilleilläkseen ottavat kantaa tämänkin uutisen kaltaisiin epäkohtiin.

91.11.2012 22:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eiooo:
PiraattiPUOLUE???? Hitsit mitä pellejä sitä löytyykin

Joo onhan ne vähän pellejä joo, mutta ei ne vedä mitään vertoja TTVK:n pelleille. Siis jos sanot piraattipuoluelaisia pelleiksi, niin on enää vaikea kuvailla TTVK:ta tarpeeksi pahasti.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto