*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Telkku.comissa voi nyt nauhoittaa televisio-ohjelmia

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 2.10.2012 18:13 Kommentteja (15)

Telkku.comissa voi nyt nauhoittaa televisio-ohjelmia Ohjelmaopassivusto Telkku.com on avannut uuden maksullisen verkkopalvelun, jonka kautta jokainen käyttäjä voi nauhoittaa tai katsella TV-ohjelmia. Palvelun idea muistuttaa TVkaistan toimintaperiaatetta. Telkku.comista löytyy siis tästä lähin ohjelmatietojen lisäksi ohjelmatkin. Sivusto kuuluu Alma Median omistukseen.
Kuukauden pituinen tilaus maksaa 7,49 euroa. Kolmen ja kuuden kuukauden tilausten hinnat ovat vastaavasti 19,95 euroa ja 34,95 euroa. Nauhoitusaika on rajoitettu 1000 tuntiin. Nauhoitettavia kanavia on 11 kappaletta: TV1, TV2, MTV3, Nelonen, Sub Yle Fem, JIM, TV5, YLE Teema Liv ja FOX.

Telkku.com alleviivaa, että heidän Nauhuri-palvelu noudattaa prikulleen lain kirjainta. Kilpailevalla TVKaistalla on ollut vuorostaan ongelmia poliisin ja sisällöntuottajien kanssa palvelun testiajoista lähtien. Telkku.comin mukaan sitä pitäisikin ennemmin verrata Elisa Viihteeseen

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

12.10.2012 18:52

Toimiikohan linuxissa? Itselläni tvkaista juuri sen takia ettei tarvitse esim keksiä että kuinka saan koneellani toimimaan silverlightin, flashin (smurffibugi koskee lähes kaikkia nvidian kortteja), tai jonkun windows/mac-binäärin. Lisäksi on mukavaa että voi katsoa telkkarista jo tulleita ohjelmia siihen perustuen kun joku kehuu ohjelmaa, kun voi "tallentaa" kaikki ohjelmat kaikilta kanavilta.

Ongelma vähän on että oikeuksien omistajat haluavat pysyä 80-luvulla ja täten yrittävät estää kaikki kätevät käyttötarkoitukset "koska ennen vanhaan joutui kaikki käsin tallentamaan".

22.10.2012 19:08

Millähän formaatilla nua tallentuu?


Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

32.10.2012 20:03

Ymmärsinkö oikein että tämä palvelu toimii vain ja ainoastaan selaimessa?

42.10.2012 20:28

Miten lie toimivuus Suomen ulkopuolella?

52.10.2012 20:45

Miksiköhän Kutosen ja Avan ohjelmia ei voi tallentaa? Onko telkku.com päättänyt asiakkaidensa puolesta, että niiltä kanavilta ei tule mitään katsomisen arvoista ohjelmaa?

Muutenkin tuo vaikuttaa ihan turhalta palvelulta. Voihan ohjelmia tallentaa tallentavalla digiboksillakin, ja silloin katselun voi aloittaa tallennuksen ollessa vielä kesken.

62.10.2012 21:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quaoar:
Muutenkin tuo vaikuttaa ihan turhalta palvelulta. Voihan ohjelmia tallentaa tallentavalla digiboksillakin, ja silloin katselun voi aloittaa tallennuksen ollessa vielä kesken.
Ja kaikki ovat varmasti valmiita sijoittamaan tallentavaan digiboxiin puhumattakaan televisiosta. Vaikka tämä maksaa, niin tv-lupamaksun jälkeen tuntuukin jo halvalta.



Beta evo | M4A87TD | AMD Phenom X6 1055T | GTX 670 | 2x Kingston 2GB DDR3 1333MHz CL9 | Corsair 650w |windows 7 ultimate 64 bit

72.10.2012 22:10

Nauhoittavatko nämä tällaiset palvelut ihan konkreettisesti sen sarjan johonkin käyttäjälle varatulle kovolle? Niin että siellä palvelun tiloissa on sitten tuhat kertaa se sama salatut elämät? Vai onko se vaan joku tapa nimittää ja puhua näistä niin että tavallinenkin tallaaja ymmärtää? Eihän siinä olisi mitään järkeä

82.10.2012 22:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Potelius:
Ja kaikki ovat varmasti valmiita sijoittamaan tallentavaan digiboxiin puhumattakaan televisiosta. Vaikka tämä maksaa, niin tv-lupamaksun jälkeen tuntuukin jo halvalta.
Hyvä pointti. Itse olen niin tottunut televisioon ja digiboksiin, etten tullut tuota ajatelleeksi.

92.10.2012 22:29

Onko kukaan muu kokeillut? itse kokeilin mutta nauhoite ei vaan ala soimaan! jos näin hyvin oikeasti toimii niin 7,49€ meni ihan hukkaan
:(

102.10.2012 22:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ilborg:
Toimiikohan linuxissa? Itselläni tvkaista juuri sen takia ettei tarvitse esim keksiä että kuinka saan koneellani toimimaan silverlightin, flashin (smurffibugi koskee lähes kaikkia nvidian kortteja), tai jonkun windows/mac-binäärin. Lisäksi on mukavaa että voi katsoa telkkarista jo tulleita ohjelmia siihen perustuen kun joku kehuu ohjelmaa, kun voi "tallentaa" kaikki ohjelmat kaikilta kanavilta.

Ongelma vähän on että oikeuksien omistajat haluavat pysyä 80-luvulla ja täten yrittävät estää kaikki kätevät käyttötarkoitukset "koska ennen vanhaan joutui kaikki käsin tallentamaan".
Toimii linuxillakin, taitaa käyttää html5:ttä videoiden toistamiseen. Kuva näyttää yhtä hyvältä tai huonolta kuin tv:ssäkin.

112.10.2012 23:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KurkoFi:
Onko kukaan muu kokeillut? itse kokeilin mutta nauhoite ei vaan ala soimaan! jos näin hyvin oikeasti toimii niin 7,49€ meni ihan hukkaan
:(
Ei toimi ei. Aika kökkö palvelu.

123.10.2012 0:41

saako ladattua nauhoitettuja ohjelmia koneelle?

133.10.2012 19:19
Ploppi
Vahvistamaton

Kilpaileva palvelu on tuo tvkaista joka pikkusen halvempi.

143.10.2012 19:22
Ploppi
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ploppi:
Kilpaileva palvelu on tuo tvkaista joka pikkusen halvempi.

Joka muuten taitaa nauhoittaa kaikki ohjelmat ja säilyttää niitä 3kk?

155.10.2012 21:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sooey:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ilborg:
Toimiikohan linuxissa? Itselläni tvkaista juuri sen takia ettei tarvitse esim keksiä että kuinka saan koneellani toimimaan silverlightin, flashin (smurffibugi koskee lähes kaikkia nvidian kortteja), tai jonkun windows/mac-binäärin. Lisäksi on mukavaa että voi katsoa telkkarista jo tulleita ohjelmia siihen perustuen kun joku kehuu ohjelmaa, kun voi "tallentaa" kaikki ohjelmat kaikilta kanavilta.

Ongelma vähän on että oikeuksien omistajat haluavat pysyä 80-luvulla ja täten yrittävät estää kaikki kätevät käyttötarkoitukset "koska ennen vanhaan joutui kaikki käsin tallentamaan".
Toimii linuxillakin, taitaa käyttää html5:ttä videoiden toistamiseen. Kuva näyttää yhtä hyvältä tai huonolta kuin tv:ssäkin.
No ei se voi yhtä hyvältä näyttää kun resokin on huonompi.

Ja mitä tämmöisellä palvelulla tekee kun se ei tallenna samoja kanavia kun muut eikä ole edes mitään automatiikkaa (ajan perusteella/nimen perusteella/hakusanan perusteella)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....