*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Interpol pidätti Pirate Bayn kadonneen perustajan

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 1.9.2012 14:36 Kommentteja (13)

Interpol pidätti Pirate Bayn kadonneen perustajan Kansainvälinen rikospoliisijärjestö Interpol on pidättänyt tiedostonjakopalvelu The Pirate Bayn perustajan Gottfrid Svartholm Wargin ("anakata") Kambodžassa. Hänen asianajaja vahvisti tiedon, mutta ei tiennyt pidätyksen syytä.
Pidätys liittynee Ruotsissa käytyyn The Pirate Bay -oikeudenkäyntiin, missä Wargille langetettiin vuoden vankeusrangaistus. Tuomio määrättiin kun hän ei saapunut hovioikeuden valituskäsittelyyn. Edes Wargin asianajaja ei osannut sanoa missä Pirate Bayn perustajajäsen piti majaansa, mutta jo tuolloin merkit viittasivat Kambodžaan. Warg on ollut kansainvälisesti etsintäkuulutettu.

IDG:n mukaan Warg löydettiin Kambodžan pääkaupungista, Phnom Penhistä.

Päivitys: Korjattu nimimerkki oikeaan muotoon.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

11.9.2012 15:23

Onhan se hyvä että nämä superkriminaalit saadaan kiinni :) maailmassa ois paljo muutaki mitä pitä kitkeä niin jahdataan p2p ylläpitäjiä kun ei saada oikeasti kiinni sellaisia jotka aiheuttaa isompia ongelmia... no nyt on pari byrokraattia taas tyytyväinen...

21.9.2012 15:40

Tämänkin pidätyksen arvo ihmiskunnalle: pyöreä nolla.


Beta evo | M4A87TD | AMD Phenom X6 1055T | GTX 670 | 2x Kingston 2GB DDR3 1333MHz CL9 | Corsair 650w |windows 7 ultimate 64 bit

31.9.2012 15:43

Murhamiehet ja terroristit sikseen ja kaikki resurssit käyttöön p2p ylläpitäjien kiinni saamiseksi !

voi hyvää päivää, nyt jahdata jotai p2p ylläpitäjiä maailman ääriin eikä mitään hyötyä kenellekkään.

tämä "P2P noitavaino" on jo LÄHTENYT LAPASESTA ja saanut vähän turhan isot mittasuhteet asian vakavuuteen nähden....(eikä edes vähän)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.9.2012 @ 15:59

- Always use protection. Safe browsing!

41.9.2012 17:48

Henkilön asianajaja ei edes tiedä syytä pidätykseen. Eikö tuomio ollut yhden vuoden vankeusrangaistus? Kai ne keksii jossain vaiheessa syyn maailmanlaajuiseen ihmisjahtiinsa. Mieleenkiintoista ihmisten vainoamista viihdeteollisuuden puolesta valtioiden laskuun.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.9.2012 @ 18:31

51.9.2012 18:08

Pahus, ettei se kadonnut pikkutyttö Madeleine rikkonut tekijänoikeuksia, olisi löydetty hänetkin jo aikoja sitten.

Aivan käsittämätön farssi Ruotsin oikeuslaitokselle koko TPB:n vaino.

62.9.2012 8:17

Interpol TPB perustajan jahdissa?!
Onko kaikki oikeat rikolliset saatu jo kiinni?

72.9.2012 12:37

Mitä hittoa? Vuoden vankeusrangaistuksen vuoksi kansainvälinen etsintäkuulutus ja Interpol perässä, huhhu.

82.9.2012 14:04

Sen alias on "anakata" eikä "Ankata"

92.9.2012 14:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Interpol TPB perustajan jahdissa?!
Onko kaikki oikeat rikolliset saatu jo kiinni?
Ei tietenkään ole...nehän ei kiusaa mafiaa..joten miksi niitä nyt jahdattaisiin. Hitto että on erikoista touhua ja turhaa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.9.2012 @ 14:55

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

102.9.2012 22:47
kuka-tietaa
Vahvistamaton

Mistä tiedätte, ettei kyseinen henkilö ole jossain muussa asiayhteydessä ollut poliisin kanssa tekemisissä ja hänen tiedoissaan näkyy interpol etsintäkuulutus?

Meinaan tuskin interpolillakaan on resursseja tuon tason rikollista etsiä.

113.9.2012 8:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kuka-tietaa:
Mistä tiedätte, ettei kyseinen henkilö ole jossain muussa asiayhteydessä ollut poliisin kanssa tekemisissä ja hänen tiedoissaan näkyy interpol etsintäkuulutus?

Meinaan tuskin interpolillakaan on resursseja tuon tason rikollista etsiä.
Ei ole syytä olettaa niin, kyllähän Dotcom jutusta nähtiin että kyllä sitä rahaa tämmöiseenkin löytyy.

2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

123.9.2012 16:53

Ruotsin viranomaiset oli antanut tuon kansainvälinen pidätysmääräyksen, jonka takia hänet pidätettiin Kambodžassa. Kambodžalla ei kuitenkaan ole luvutussopimusta Ruotsin kanssa.

135.9.2012 17:50

Kuten muutkin jo totesivat ei voi kuin ihmetellä tällaisen ihmisen jäljittämiseen ja kiinniottamiseen käytettyjen resurssejen määrää. Siis ihan oikeasti. Täysin mitätön pikkurikollinen, noin ainakin Interpolin keskimäärin jahtaamien listalla. Silti rahaa riittää ilmeisesti loputtomiin etsiä vuoden tuomion tekijänoikeusrikoksesta saanutta maailman ääristä.

No, ehkä sitten seuraavaksi julkistetaan, kun myymälävarkauksista vuoden tuomion saanut Svante saatiin Ugandasta Interpolin operaatiossa kiinni ja luovutettiin Ruotsiin. Niin ja näistä tuo Svante sentään olisi tehnyt oikean rikoksen, lievän mutta kuitenkin.

Tässä taas nähdään to-mafian mieletön vallan määrä. Voidaan saada kansainvälinen poliisi jahtaamaan pikkutuomion saanutta nobodya. Tällainen on erittäin huolestuttavaa ja jopa varsin pelottavaa.

Edit: Nyt on sitten summiakin paljastettu http://torrentfreak.com/pirate-bay-foun...ambodia-120905/
Siis 59M$ maksettiin tuosta miehestä. Kyllä oikeasti alkaa ahdistamaan. To-mafialla ei todellakaan raha kesken lopu näköjään, ja rahalla tuntuu saavan ihan kaiken.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.9.2012 @ 20:43

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto