*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Samsungilta Galaxy-kamera Androidilla

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 29.8.2012 21:16 Kommentteja (9)

Samsungilta Galaxy-kamera Androidilla Samsung julkisti IFA-messuilla Galaxy Note II:n lisäksi myös toisen Galaxy-laitteen, Galaxy Cameran.
Galaxy Camera käyttää Android 4.1 Jelly Bean -käyttöjärjestelmää, ja se tukee 3G, 4G ja WiFi-yhteyksiä. 16 megapikselin kamerassa on 21-kertainen optinen zoom, ja näytöstä vastaa 4,8-tuumainen HD-resoluution paneeli. Galaxy Cameran sisältä löytyy 1,4 GHz neliydinsuoritin. Kamera tukee vain microSD-muistikortteja ja Micro SIM -kortteja.



Samsungin mukaan Galaxy Cameralla voi muokata ja julkaista valokuvat helposti suoraan kameran kautta. Tarjolla on 10 Smart Pro -tilaa, jotka tarjoavat helpotusta laadukkaisten kuvien ottamiseen. Esimerkiksi Blue Sky -tilalla saa estettyä sinisen taivaan ylivalottumisen.

Galaxy Camera tulee myyntiin vuoden lopulla, ja se julkaistaan älypuhelinten tapaan yhteistyössä teleoperaattoreiden kanssa.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

129.8.2012 21:35

Miksi tuo kamera on niin hienon näkönen ja hienosti muotoiltu, kun sampan kännyt on semmoisia nitinati muovileluja jotka näyttää ihan petolinnun prsreijille?

229.8.2012 22:23

haha tämäkö on ainut hätä keino vs pureview, eikö samsung parempaan pysty? :D

330.8.2012 1:43

Hieno kamera, mutta miksi siinä on puhelin? Mielestäni epäkäytännöllisen iso sellaiseksi. Vaikka Pureview ei myöskään ole mikään pienimmän luokan puhelin, niin se sentään mahtuu taskuun.
Ja jos taas haluaa todella hyviä kuvia, niin miksei siirry suoraan järjestelmäkameraan?

430.8.2012 8:37

@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.

530.8.2012 9:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sefriol:
Hieno kamera, mutta miksi siinä on puhelin? Mielestäni epäkäytännöllisen iso sellaiseksi. Vaikka Pureview ei myöskään ole mikään pienimmän luokan puhelin, niin se sentään mahtuu taskuun.
Ja jos taas haluaa todella hyviä kuvia, niin miksei siirry suoraan järjestelmäkameraan?

Siksi koska siinä ei nimenomaan ole puhelinta. Siinä on kyllä android, jota käytetään varmaan 90% puhelimissa, mutta tässä kamerassa (eikä niissä parissa muussakaan android-kamerassa) ei puheominaisuuksia ole mukana.



Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Itseasiassa PureView:llä tulee varsin laadukkaita kuvia. Silti, se on kännykän muotoinen, joka vaatii vähän totuttelua varsinkin videokuvatessa.


Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.8.2012 @ 09:50

630.8.2012 12:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Sulla ei kyllä ole pienintäkään hajua siitä miten pureview tekniikkka toimii.

730.8.2012 14:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KIPPO76:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Sulla ei kyllä ole pienintäkään hajua siitä miten pureview tekniikkka toimii.
Itseasiassa se taitaa juurikin toimia noin. "Normaaliin" ~8 megapikseliin sämplättynä kuvat ovat erittäin komeita. Zoomi toimii vain rajaamalla täydestä "42-megapikselin" kuvasta.

Silti paras kamera, mitä mobiililaitteissa on nähty.

830.8.2012 20:58

samsungin tollainen peruskamera painaa 180g veikkauksii paljon tuo kamera+puhelin painaa?

930.8.2012 22:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raidhaad:
samsungin tollainen peruskamera painaa 180g veikkauksii paljon tuo kamera+puhelin painaa?

Galaxy Camera on vain ja ainoastaan pokkarikamera, vaikka alustana pyöriikin android.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä (19.1.2017 21:23)
Samsungin tulevien Galaxy S8 -huippumallien ominaisuuksista on puhuttu julkistuksen lähestyessä enevissä määrin, mutta iso osa huhuilusta on keskittynyt mm. näyttöön ja muihin hardisominaisuuksiin. ....
Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina (19.1.2017 20:19)
Useimmat suomalaisista muistavat varmasti menneiden vuosien Lumia-älypuhelimista erityisesti hurjalla kameralla varustetun Lumia 1020 -mallin. Nokian 808 PureView'n hirviömäisellä 41 megapikselin ....
Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX (19.1.2017 20:08)
Edellinen Roccatilta testissä ollut pelinäppäimistö oli Ryos MK FX, joka muistutti ulkomuodoltaan lähinnä scifi-sarjojen avaruusaluksen hallintakonsolia. Suora FX tähtää toiseen ääripäähän, ....
Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista (19.1.2017 19:07)
Galaxy S8:n vuotokuvia on levinnyt viimeisten viikkojen aikana verkossa runsaanlaisesti, mutta tässä vaiheessa yhtäkään kuvaa ei ole pidetty kovinkaan suurella varmuudella aitona laitteena – ....
Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi (19.1.2017 18:36)
Museoviraston on julkaissut digitoimansa yli 100 000 kuvaa kaikkien vapaasti käytettäväksi. Kuvat on lisensoitu CC BY 4.0 -linsessillä, joten niitä voi käyttää vapaasti missä tarkoituksessa ....
1 kommentti

Uutisarkisto