*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Samsungilta Galaxy-kamera Androidilla

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 29.8.2012 21:16 Kommentteja (9)

Samsungilta Galaxy-kamera Androidilla Samsung julkisti IFA-messuilla Galaxy Note II:n lisäksi myös toisen Galaxy-laitteen, Galaxy Cameran.
Galaxy Camera käyttää Android 4.1 Jelly Bean -käyttöjärjestelmää, ja se tukee 3G, 4G ja WiFi-yhteyksiä. 16 megapikselin kamerassa on 21-kertainen optinen zoom, ja näytöstä vastaa 4,8-tuumainen HD-resoluution paneeli. Galaxy Cameran sisältä löytyy 1,4 GHz neliydinsuoritin. Kamera tukee vain microSD-muistikortteja ja Micro SIM -kortteja.



Samsungin mukaan Galaxy Cameralla voi muokata ja julkaista valokuvat helposti suoraan kameran kautta. Tarjolla on 10 Smart Pro -tilaa, jotka tarjoavat helpotusta laadukkaisten kuvien ottamiseen. Esimerkiksi Blue Sky -tilalla saa estettyä sinisen taivaan ylivalottumisen.

Galaxy Camera tulee myyntiin vuoden lopulla, ja se julkaistaan älypuhelinten tapaan yhteistyössä teleoperaattoreiden kanssa.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

129.8.2012 21:35

Miksi tuo kamera on niin hienon näkönen ja hienosti muotoiltu, kun sampan kännyt on semmoisia nitinati muovileluja jotka näyttää ihan petolinnun prsreijille?

229.8.2012 22:23

haha tämäkö on ainut hätä keino vs pureview, eikö samsung parempaan pysty? :D

330.8.2012 1:43

Hieno kamera, mutta miksi siinä on puhelin? Mielestäni epäkäytännöllisen iso sellaiseksi. Vaikka Pureview ei myöskään ole mikään pienimmän luokan puhelin, niin se sentään mahtuu taskuun.
Ja jos taas haluaa todella hyviä kuvia, niin miksei siirry suoraan järjestelmäkameraan?

430.8.2012 8:37

@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.

530.8.2012 9:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sefriol:
Hieno kamera, mutta miksi siinä on puhelin? Mielestäni epäkäytännöllisen iso sellaiseksi. Vaikka Pureview ei myöskään ole mikään pienimmän luokan puhelin, niin se sentään mahtuu taskuun.
Ja jos taas haluaa todella hyviä kuvia, niin miksei siirry suoraan järjestelmäkameraan?

Siksi koska siinä ei nimenomaan ole puhelinta. Siinä on kyllä android, jota käytetään varmaan 90% puhelimissa, mutta tässä kamerassa (eikä niissä parissa muussakaan android-kamerassa) ei puheominaisuuksia ole mukana.



Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Itseasiassa PureView:llä tulee varsin laadukkaita kuvia. Silti, se on kännykän muotoinen, joka vaatii vähän totuttelua varsinkin videokuvatessa.


Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.8.2012 @ 09:50

630.8.2012 12:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Sulla ei kyllä ole pienintäkään hajua siitä miten pureview tekniikkka toimii.

730.8.2012 14:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KIPPO76:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpa00:
@Raidhaad Mitäs siinä pureview:ssä on niin ihmeellistä? Massiivinen mutta heikkolaatuinen kenno, jolla saa jotakuinkin laadukkaita kuvia vain sämpläämällä huomattavasti matalammalle resoluutiolle? Teoriassahan sitä voi käyttää zoomillisena, mutta siinä tulee taas se kennon kohina vastaan, joten ei paljon pointtia... Ihan hauska ajatushan se toki tietysti on. Joten joo, sanoisin, että Samsung pystyi juuri parempaan.
Sulla ei kyllä ole pienintäkään hajua siitä miten pureview tekniikkka toimii.
Itseasiassa se taitaa juurikin toimia noin. "Normaaliin" ~8 megapikseliin sämplättynä kuvat ovat erittäin komeita. Zoomi toimii vain rajaamalla täydestä "42-megapikselin" kuvasta.

Silti paras kamera, mitä mobiililaitteissa on nähty.

830.8.2012 20:58

samsungin tollainen peruskamera painaa 180g veikkauksii paljon tuo kamera+puhelin painaa?

930.8.2012 22:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raidhaad:
samsungin tollainen peruskamera painaa 180g veikkauksii paljon tuo kamera+puhelin painaa?

Galaxy Camera on vain ja ainoastaan pokkarikamera, vaikka alustana pyöriikin android.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa (17.1.2018 14:23)
Bitcoinin kurssi kehittyi vuonna 2017 äärimmäisen suotuisasti – tuntui ettei kasvulle ole lainkaan rajaa. Talousviisaat kuitenkin näkivät bitcoinissa klassisen kuplan tunnusmerkit, sillä kurssinousulle ....
OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti (17.1.2018 11:15)
OnePlus on ottanut väliaikaisesti suoran maksukorttimaksamisen pois käytöstä, kerrotaan yhtiön tukifoorumeilla. Syyksi kerrotaan viikonloppuna ilmi tulleet tiedot, joiden mukaan joidenkin asiakkaiden ....
Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti (17.1.2018 10:14)
Korkeakulttuuri ja populaarikulttuurin megahitit harvoin yhdistyvät toisiinsa samassa lauseessa, mutta Google on onnistunut herättämään suurten massojen mielenkiinnon taiteeseen Google Arts ....
Omistatko Chromecastin? Langattoman netin ongelmat voivat johtua siitä Omistatko Chromecastin? Langattoman netin ongelmat voivat johtua siitä (17.1.2018 09:35)
Googlen Chromecast-laitteiden on havaittu sekoittavan ihmisten langattomat lähiverkkoyhteydet. Jos sinun kotitaloudessa on esimerkiksi Chromecast sen eri muodoissa tai vaikkapa uudempi Google ....
Näin massiivinen on piraattikirjebisnes – Lähes 200 000 IP-osoitteen omistaja on selvitetty Näin massiivinen on piraattikirjebisnes – Lähes 200 000 IP-osoitteen omistaja on selvitetty (16.1.2018 19:39)
Markkinaoikeuden päätösten kautta on luovutettu lähes 200 000 IP-osoitteen omistajan yhteystiedot vuosien 2013–2017 välisenä aikana. Vuoden 2017 osalta tiedot rajoittuvat kesäkuun alkuun, joten ....
2 kommenttia

Uutisarkisto